burnout vraagje

Wat zou ik mij genaaid voelen _O- Voor 190 eu heb ik 120 voor en een 180 achterband (pilot power 2ct) bij mij thuis bezorgt, omzetten kost 8,50 ex balanseren (rij geen circuit/hoge snelheden dus doe alleen voorwiel balanceren, 1 eu meer). Wel zelf velgen de-monteren en weer monteren. Oude bandjes breng ik naar de vuilstort (3x per jaar gratis een aanhanger vuil brengen).SM's met spaakwielen vaak niet.

Waar haal jij die 2ct's vandaan voor dat geld?
 
Burn outs zijn voor sukkels.......stoer doen om op te vallen........ |(

Een keer mogen mee maken dat zo'n sukkel zijn blok ermee opblies.....enige die lachte was de motorzaak.....dure reparatie he....werk aan de winkel dus..... _O-

( en dat allemaal voor een nieuwe achterband voor de helft vd prijs)

Maak je niet druk man, ieder zijn/haar ding ;)
 
Ahhh.. ja spaak wieltjes zullen wel lucht laten ontsnappen door al die geboorde gaatjes..
Moeten ze ook maar gewoon es echte wielen maken :9

Maarrr:
Heeft wel een voordeel, als je een lekke band rijd dan vervang je dus alleen de binnenband.. ?
Of ben je dan gewoon alsnog de lul omdat er toch een gaatje in de buitenband zit.. mits je die kan plakken... ala simson :)
 
Ahhh.. ja spaak wieltjes zullen wel lucht laten ontsnappen door al die geboorde gaatjes..
Moeten ze ook maar gewoon es echte wielen maken :9

Maarrr:
Heeft wel een voordeel, als je een lekke band rijd dan vervang je dus alleen de binnenband.. ?
Of ben je dan gewoon alsnog de lul omdat er toch een gaatje in de buitenband zit.. mits je die kan plakken... ala simson :)
in principe alleen de binnenband
 
Wat zou ik mij genaaid voelen _O- Voor 190 eu heb ik 120 voor en een 180 achterband (pilot power 2ct) bij mij thuis bezorgt, omzetten kost 8,50 ex balanseren (rij geen circuit/hoge snelheden dus doe alleen voorwiel balanceren, 1 eu meer). Wel zelf velgen de-monteren en weer monteren. Oude bandjes breng ik naar de vuilstort (3x per jaar gratis een aanhanger vuil brengen).

Grappig dat je nooit antwoord krijgt als je vraagt waar men dan zo goedkoop aan die banden komt, hoe zou dat toch komen...
 
Laatst bewerkt:
Grappig dat je nooit antwoord krijgt als je vraagt waar men dan zo goedkoop aan die banden komt, hoe zou dat toch komen...

omdat het niet bestaat, tenminste.. ik wacht nog op dat wonder. Ik heb na enkele banden discussies besloten bij een motorbandenzaak hier een setje te laten monteren.

380 euro voor en achter incl montage.

120/70/17 + 190/55/17 dunlop sportsmart.

nu heb ik voor 250 euro dit setje uit duitsland, alleen hier in de buurt monteren ze dat niet, en na een aantal discussies op het forum nu besloten dit gewoon bij deze motorzaak te laten doen. Scheelt me zelf een hoop gedoe, en die mensen verdienen ook nog wat.
 
Laatst bewerkt:
Hhahaha _O-

Je moet het zelf weten maar google eens op 'motorbanden kopen' en genoeg motorzaken monteren banden die je zelf aanleverd :Y
 
burnout vraagje...

Hoe krijg je het voor elkaar? Mij lukt het met geen mogelijkheid. (de rest van het motorrijden gaat overigens wel redelijk hoor)
 
Op ons jaarlijks treffen worden meestal aardig wat bandjes opgerookt.
Er zijn jaren bij dat er meer dan 10 doorheen gaan.

dsc00525aag.jpg


Dit partijtje was op na anderhalve dag.

We halen de banden meestal bij bekende motorzaken, vaak zijn het banden die over blijven na het wisselen, met nog 1mm profiel. Soms ook overjarige banden. Te oud om nog verkocht te mogen worden.

We zijn ook niet vies van een beetje spektakel op zijn tijd:

dhr2009121.jpg


Maar dit wordt meestal weer gedaan met motoren die hiervoor gebouwd zijn. Gaat er een blok aan, jammer, risico van het vak.
 
Hhahaha _O-

Je moet het zelf weten maar google eens op 'motorbanden kopen' en genoeg motorzaken monteren banden die je zelf aanleverd :Y

Klopt! voor 35€ per band wel ja, probleem is alleen dat je dan nauwelijks goedkoper uit bent ;)

Ik deed dit vroeger ook altijd maar inmiddels wat wijzer geworden.
 
Op ons jaarlijks treffen worden meestal aardig wat bandjes opgerookt.
Er zijn jaren bij dat er meer dan 10 doorheen gaan.

[afbeelding]

Dit partijtje was op na anderhalve dag.

We halen de banden meestal bij bekende motorzaken, vaak zijn het banden die over blijven na het wisselen, met nog 1mm profiel. Soms ook overjarige banden. Te oud om nog verkocht te mogen worden.

We zijn ook niet vies van een beetje spektakel op zijn tijd:

[afbeelding]

Maar dit wordt meestal weer gedaan met motoren die hiervoor gebouwd zijn. Gaat er een blok aan, jammer, risico van het vak.
Was wel heel vervelend met die overjarige Metzeler's.....ze bleven burnen voordat die klapten... _O-
 
Klopt, KTM heeft ook tubeless spaakvelgen sinds dit jaar op de 690 SMC-R.Ligt eraan hoelang je een burnout doet, te lang zonder rijwind is slecht voor de motor idd. Doe je een burnout en gebruik je maar de helft van de toeren is dat voor een aantal seconden echt niet erg voor het blok. Enige wat het zwaar kan krijgen is de koppeling maar dat ligt helemaal aan de gebruiker.

Stunters roken hun bandjes elke stuntshow op en vaak wordt het koelvloeistof zo heet dat het uit het overloop komt zetten. Hij stunt nu al 3 jaartjes op die motor en blok/koppeling zijn nog beide origineel.
ik heb de koeling van mijn blok gewoon aangepast.. 2 ventilatoren die ik constant kan laten draaien, andere koelvloeistof en header-wrap om het spruitstuk.. altijd tussen de 85 en 95 graden, nooit overkoken en een fris blok *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan