- Onderwerp starter
- #76
Bedankt allen voor jullie meningen en reacties. Het topic is wat oud maar voor mij nog steeds actueel. Geen impulsieve koopjes dus. :-D
Iets te veel berichten om iedereen 1:1 te antwoorden, maar paar puntjes:
- Slapen + dagelijkse dingen + motoren vervoeren is inderdaad een eenhoorn, slapen maar even vergeten. Daktent misschien ooit.
- In mijn geval grijs kenteken zakelijke aankoop, ook voor werk te gebruiken.
- Ombouw naar camper is een "misschien ooit" idee. (Waarschijnlijk nooit)
- Dikke Amerikaanse bakken zijn super leuk, maar gewoon te duur en slurpen te veel. Je kan een Transporter duur vinden maar die verkoopt na X aantal jaar ook weer prima.
- Het gaat om een KTM SAS 1290 en een Street Triple 675.
Vandaag heb ik de kans gehad om met een paar man de motoren in een L2H1 te laden. Lang verhaal kort, het past theoretisch, maar in de praktijk word dat niks.
Dus het moet of een hogere bus worden, of een pick-up, of toch een aanhanger.
Voor een Aanhanger zou ik ook een andere auto moeten hebben die comfortabel een aanhanger kan trekken. Dat kan, maar dat wordt of weer een youngtimer dan of iets anders met grijs kenteken.
Een pick-up lijkt me ook erg leuk. De (totaal-)prijzen zijn niet zo mals en het is goed zoeken naar de juiste. Ook niet zo bekend met de duurzaamheid van de techniek. Bovendien zal er nog een systeem gezocht moeten worden voor het (veilig) laden en vervoeren van de motoren. O.a. Rollinbike bestaan blijkbaar niet meer. Als er een betaalbare en legale optie hiervoor is dan zou dit wel aantrekkelijk zijn.
De meest makkelijke optie lijkt een iets grotere bedrijfsbus. Wel is het dan alsnog goed zoeken naar een leuke L2H3 (of varianten).
Edit: Of missschien de kleine motor in de bus en de grote motor achterop een (camper-)motordrager...
Kortom, ik ben er nog niet uit. Voor deze zomer wordt het misschien toch gewoon een oude Volvo en een aanhanger.
Iets te veel berichten om iedereen 1:1 te antwoorden, maar paar puntjes:
- Slapen + dagelijkse dingen + motoren vervoeren is inderdaad een eenhoorn, slapen maar even vergeten. Daktent misschien ooit.
- In mijn geval grijs kenteken zakelijke aankoop, ook voor werk te gebruiken.
- Ombouw naar camper is een "misschien ooit" idee. (Waarschijnlijk nooit)
- Dikke Amerikaanse bakken zijn super leuk, maar gewoon te duur en slurpen te veel. Je kan een Transporter duur vinden maar die verkoopt na X aantal jaar ook weer prima.
- Het gaat om een KTM SAS 1290 en een Street Triple 675.
Vandaag heb ik de kans gehad om met een paar man de motoren in een L2H1 te laden. Lang verhaal kort, het past theoretisch, maar in de praktijk word dat niks.
Dus het moet of een hogere bus worden, of een pick-up, of toch een aanhanger.
Voor een Aanhanger zou ik ook een andere auto moeten hebben die comfortabel een aanhanger kan trekken. Dat kan, maar dat wordt of weer een youngtimer dan of iets anders met grijs kenteken.
Een pick-up lijkt me ook erg leuk. De (totaal-)prijzen zijn niet zo mals en het is goed zoeken naar de juiste. Ook niet zo bekend met de duurzaamheid van de techniek. Bovendien zal er nog een systeem gezocht moeten worden voor het (veilig) laden en vervoeren van de motoren. O.a. Rollinbike bestaan blijkbaar niet meer. Als er een betaalbare en legale optie hiervoor is dan zou dit wel aantrekkelijk zijn.
De meest makkelijke optie lijkt een iets grotere bedrijfsbus. Wel is het dan alsnog goed zoeken naar een leuke L2H3 (of varianten).
Edit: Of missschien de kleine motor in de bus en de grote motor achterop een (camper-)motordrager...
Kortom, ik ben er nog niet uit. Voor deze zomer wordt het misschien toch gewoon een oude Volvo en een aanhanger.
Laatst bewerkt: