Bus voor motoren en roadtrip

Jawel dit is niet de camper die ik heb gewoon een bus camper en dan zal andere manier dat zware ding erin moeten krijgen en ja de meeste dingen kan ik zelf wel verzinnen.8-)


En die camper heb je die zelf O-)
 
Ik heb nu een T5 bus op camper kenteken.
Dat bevalt goed en je kan er best een motor in kwijt.
MAAR, ik vind het echt te krap voor een motor en de bijbehorende spullen.
Mijn volgende bus word iets van een sprinter oid. In ieder geval h2l2, of h3l3.
En die ga ik op het gemakje zelf ombouwen.
 
Ik heb nu een T5 bus op camper kenteken.
Dat bevalt goed en je kan er best een motor in kwijt.
MAAR, ik vind het echt te krap voor een motor en de bijbehorende spullen.
Mijn volgende bus word iets van een sprinter oid. In ieder geval h2l2, of h3l3.
En die ga ik op het gemakje zelf ombouwen.
Ik had bij dit bericht toch wel een foto verwacht ;)
 
Even wat opmerkingen over grijs kenteken.
Prijzen zijn ex. btw.
Als je een nieuwe koopt als particulier komt er nog btw en bpm bij.
En als particulier bezitter betaal je ook de volle mep wegenbelasting (geel tarief).
Ja en nee. Als je ondernemer bent en de bestelauto op privé hebt staan kun je toch van voordeel grijs profiteren. MITS minimaal 10% van de km's zakelijk zijn: Bestelautotarief voor ondernemers
 
Ik wil komende week best ergens een foto van maken hoor.
Heb je een voorkeur, of mag het gewoon iets zijn?:+
Ik ben wel benieuwd hoe je die T5 hebt ingericht om zowel te fungeren als camper én als motortransport. Ik vind een "lege" transporter al niet over houden qua ruimte namelijk en jij hebt er blijkbaar nog een bed en keukentje in?
Aan de andere kant; ik zou 90% v/d tijd zonder motor rond rijden en dan lijkt zo'n compactere bus me juist heerlijk... het blijft altijd een compromis :)
Het scheelt natuurlijk ook of je een 1250GS mee sjouwt of een Honda Monkey :P
 
For something completely different heb je al eens gedacht aan een sportscaravan?

Ja, zelfs al voordat hij het topic startte, uit de OP:
Beste allen,

Al enige tijd overwegen wij onze auto in te ruilen voor een leuke bus. Bijvoorbeeld een (stoere) Volkswagen Transporter.

Wij willen daarmee woon-werk kunnen doen, boodschappen en grotere aankopen, langere reizen en zeker ook onze motoren in vervoeren. Dat lijkt ons veel fijner dan lange afstanden 90 km/u rijden met een trailer. Maar we willen er ook onderweg in slapen. Wij stellen ons voor dat bijvoorbeeld een reis naar zuid-Spanje, onderweg even de motoren eruit te zetten, opblaasbed en slaapzakken te gebruiken, en 's ochtends de motoren weer inladen.
(...)
 
Voor de liefhebbers; ik ga zo goed als zeker mijn Transit L1H1 inruilen. Bj 2009, 110000km. Nette, witte bus. Als ik m zelf verkoop hoef ik m niet in te ruilenO-)
 
Voor vastzetten achterin;
5 bussen purschuim met zo'n lawine dinges..
(Cabine raampjes wel open doen)

Motoren staan muurvast, of je ooit loskrijgt.. daar heb ik geen ervaring mee..

😇
 
Heb je er al eens aan gedacht om je vraag te stellen aan @Willeme van Autoblog.nl?

Autoblog.nl is een website over auto's (duh) maar heeft een nieuwe eindredacteur die enthousiast motorrijder is. Zo is er ruimte gekomen voor artikelen die over motoren gaan.

Elke zaterdag neemt @willeme een lezersvraag in behandeling. Het is altijd een vraag "welke auto adviseer je mij in mijn geval?" Heel leuk. @willeme geeft meestal 10 keuzes en een YOLO advies.

Lijkt mij de ideale plek om je vraag te stellen.

Succes!

Ps: als ik het allemaal zo lees, denk ik te lezen dat je een eenhoorn zoekt: een daily driver (niet te groot), maar wel groot genoeg voor 1 grote enduro (KTM 1290) en nog een tweede motor.

Kun je niet af en toe een bus huren? Scheelt je kosten van onderhoud, MRB, BTW, BPM, parkeren, verzekeren, afschrijving enz.

Tis maar een idee...
 
Mochten er nog liefhebbers zijn voor een beperkte 220 volt in hun bus: ik gebruik daar UPSsen voor, en daar heb ik er meer van dan me lief is. Hou in de gaten wat je verkeerd kan doen. Mochten er liefhebbers zijn: ophalen in rijswijk. Voor 24 volt gaan ze ruim over de kilowatt. Omdat ik nie vaak in dit topic kom is PB handiger
 
Voordeeltje van die dingen boven een el-cheapo ali crap ding is dat ze meestal sinus geven. Je komt savonds aan in het donker en je hebt licht, op het moment dat je de stekker in het stopcontact van de paal doet schakelt het boordnet daarnatoe om en je accu wordt vanzelf weer bijgeladen. Ik rij zelf rond met een 800 watterje en die is nog nooit stukgegaan.
 
Ik zal binnenkort even wat foto's van de bus maken. :Y

Qua stroom.
Ik heb een huishoud accu onder de bestuurder stoel liggen.
Deze accu kan toch een dag of vier mijn koelkast op temperatuur houden en mij elke avond voorzien van voldoende verlichting.
Alles op 12 volt.
Zo'n UPS is op zich een handig ding maar omdat het over 24 volt gaat voor mij weer niet. :N
 
Succes met het zoeken naar een passende bus. Heb zelf geen ervaring met 2 motoren in onze eigen Vivaro maar kan je adviseren een uitvoering te nemen met 2 schuifdeuren. Is een stuk makkelijker met het vastzetten en ook bij de sanitaire uitstapjes in de nacht als je met 2 personen bent
 
Terug
Bovenaan Onderaan