Bus

Pat412

Die hard MF'er
22 jun 2004
432
0
Zuid_Beijerland
Ik heb nog niet zo lang geleden een bus aangeschaft voor mijn motor maar wie weet hoe het zit met het grijze kenteken.
Ik hoorde dat ze dit willen gaan aanpakken door de mensen meer belasting te laten betalen voor deze bussen.
Ben ik mooi de l.l, kan ik weer een aanhanger gaan aanschaffen. ( heb ik net weggedaan ).
Het is echt ideaal zo'n bus maar op zo'n manier is het niet leuk meer om zo'n bus te houden voor de motorsport.
Ben benieuwd.



P van Es.
 
dat klopt. vwb de bpm krijg je daar niet mee te maken omdat je de bus al hebt aangeschaft, maar de wegenbelasting gaat fors omhoog.
 
deze regering die we hebben is 1 grote nichten vereniging.. het gaat allemaal bergaf waards om de schatkist bij te vullen..
 
Tsja, weer terug naar de goedkope oplossing : Kleine caravan kopen (onder de 750 kilo geen kenteken dus waarschijnlijk voorlopig ook geen APK of andere ongein ,ze kosten ook geen scheet) en het gedeelte onder het achterraam demonteerbaar maken. Je kun dan zo je motor naar binnen rijden om hem te transporteren. Op het circuit gebruik je de voortent om de motor in te zetten en de caravan om de koffie te zetten. Jarenlang zo gedaan en het beviel me prima. In combinatie met een leasebak is de kosten/baten verhouding absoluut onverslaanbaar. ;)
 
Ik heb nog niet zo lang geleden een bus aangeschaft voor mijn motor maar wie weet hoe het zit met het grijze kenteken.
Ik hoorde dat ze dit willen gaan aanpakken door de mensen meer belasting te laten betalen voor deze bussen.
Ben ik mooi de l.l, kan ik weer een aanhanger gaan aanschaffen. ( heb ik net weggedaan ).
Het is echt ideaal zo'n bus maar op zo'n manier is het niet leuk meer om zo'n bus te houden voor de motorsport.

Als straks bpm bij de aanschaf van nieuwe busjes komt, zal de tweede hands prijs van de busjes ook omhoog gaan (als tenminste niet iedereen ze tegelijk op 1 jan van de hand doet).
Dan heb je toch nog een goede investering gedaan.

deze regering die we hebben is 1 grote nichten vereniging.. het gaat allemaal bergaf waards ......

Daar moet je niet deze regering op afrekenen maar een aantal vorige.
 
Eerst zien dan geloven.

Ik verwacht dat er uiteindelijk NIETS gebeurd. Hooguit dat de extreme auto's worden aangepakt zoals BMW X5, Merc ML etc op grijs kenteken.

Ik denk dat ze iets met de zogenaamde "fiscaal box" gaan doen. (afmetingen van laadruimte etc) zodat sommige auto's erbuiten vallen.

BPM gaat 100% zeker niet door, wegenbelastingstijging misschien, maar dat zal NOOIT in 1 keer ingevoerd worden, dat kan de overheid niet maken.
 
BIj de RDW gaven ze ook al aan dat deze maatregel nooit door kan gaan er is sprake van dat de vennootschaps belasting omlaag gaat en als compensatie voor de schatkist zou dan het grijze kenteken afgeschaft worden. Maar er zijn zoveel eenmansbedrijven die daar dan de dupe van zouden worden het zou wel eens voor een hoop fallissementen kunnen zorgen. Of ze moeten daar ook weer een regel voor bedenken B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan