Bus

Pat412

Die hard MF'er
22 jun 2004
432
0
Zuid_Beijerland
Wie weet toevallig hoe het zit met het grijs kenteken?.
Ik hoor zoveel verhalen maar tot nu toe weet ik van niks.
Zou het al verstandig zijn om je bus weg te doen, heb hem nog geen jaar en hij bevalt prima om de motor en alles te vervoeren!!


Patrick.
 
Wie weet toevallig hoe het zit met het grijs kenteken?.
Ik hoor zoveel verhalen maar tot nu toe weet ik van niks.
Zou het al verstandig zijn om je bus weg te doen, heb hem nog geen jaar en hij bevalt prima om de motor en alles te vervoeren!!


Patrick.
Grijs kenteken voor particulieren vervalt. Een kennis van me verkoopt ook om die reden zijn bus.
 
Laatste 'gerucht' gaat dat bijvoorbeeld een eenmanszaak ook het verhoogde tarief wegenbelasting zouden gaan betalen :(
hahaha hoe kom ik dan met ruim 800kg. machines/materiaal op mijn klussen :?
moet niet gekker worden,waar staat dat dan????
Ik denk dat ze bedoelen om die eenmanszaken en stichtingen eerst eens te willen peilen of ze wel een bus nodig hebben,met de trein ga ik niet hoor!
 
hahaha hoe kom ik dan met ruim 800kg. machines/materiaal op mijn klussen :?
moet niet gekker worden,waar staat dat dan????
Ik denk dat ze bedoelen om die eenmanszaken en stichtingen eerst eens te willen peilen of ze wel een bus nodig hebben,met de trein ga ik niet hoor!

Je zult moeten aantonen dat dat eenmansbedrijf niet louter en alleen is opgestart om grijs te kunnen blijven rijden. Verder moet je aannemelijk maken dat je de gereden kilometers vrijwel uitsluiten zakelijk hebt gereden, anders krijg je prive een bijtelling die uiteindelijk bijna net zo duur uitvalt als de hoge wegenbelasting.

Dit is wat ik tot nu toe heb meegekregen van de discussie
 
ssstt tellertje los en zwart/cash tanken :?
trouwens,bij mij moeten ze niet zeiken,ik heb de 1e 8 jaar met een privé auto en een aanhanger gewerkt!
 
hahaha hoe kom ik dan met ruim 800kg. machines/materiaal op mijn klussen :?
moet niet gekker worden,waar staat dat dan????
Ik denk dat ze bedoelen om die eenmanszaken en stichtingen eerst eens te willen peilen of ze wel een bus nodig hebben,met de trein ga ik niet hoor!

Ik heb, nadat ik hierover gehoord had, contact opgenomen met de belastingdienst, afdeling wegenbelasting.

Hier werd mij verteld dat eenmanszaken en stichtingen het particuliere wegenbelasting tarief moesten gaan betalen omdat zij niet zouden beschikken over een 'uniek'BTW-nummer. Verdere discussie met de betreffende mevrouw had geen zin aangezien zij mij afwimpelde met de mededeling dat zij het 'zo op een briefje had staan'...

Beetje krom wel, dat als je als eenmanszaak wel je BTW-afdracht moet verzorgen, je inkomensbelasting moet betalen, , alle kosten van die auto ook als zakelijk worden aangemerkt en je dus (terecht) bijtelling voor je auto krijgt maar vervolgens de wegenbelasting voor het particulier tarief :?

Volgens mij weten ze het in Den Haag op dit moment zelf niet meer en is het daarom zo stil omtrent het grijs kenteken gebeuren...of de SBG ( www.sbg-delft.nl ) heeft nog iets in petto waardoor Den Haag niets laat horen.
 
Laatst bewerkt:
Heb van de week op de beurs nog gesproken met iemand van de K.M.N.V. want die zouden een brief ingediend hebben bij de kamer om de motorsporters hierin te ontzien.
Dit verzoek is dus afgewezen en ook wij zullen er aan moeten geloven maar wanneer en hoe is nog onduidelijk!!!.
Ik hoop gauw een duidelijk antwoord hierin te krijgen voordat ik de bus weg ga doen.


Patrick.
 
ja hoor de SBG......
Die probeert alleen maar zieltjes te winnen voor al die fraudeurs met die bullbars en dubbele cabines :Z
Nee IK werk écht ermee,die paar ritjes naar Assen ruk ik mijn kabeltje er wel uit!
Overigens heb ik dus wel een BTW-nummer,maar als ze mij alsnog willen pakken dan ga ik de verhouding qua zw/wt boeken natuurlijk even terugjatten! :(
 
Elke ondernemer of het nou een eenmanszaak,zzp-r is en een btw nummer heeft en afdraagt[aantoonbaar] hoeft zich geen zorgen te maken.
De particulier gaat over grijs geel kenteken wbr betalen
Bij aanschaf van een nieuw grijs kenteken gaat de particulier na 1 juli 2005 wel bpm betalen en dus ook geel kenteken wbr.
De ondernemer die dus alles kan aantonen betaald geen bpm en die blijft grijs betalen.
Idere grijs kentekenhouder heeft per 1 jan wel een verhoging van 60 euro's per jaar gekregen.
ja hoor de SBG......
Die probeert alleen maar zieltjes te winnen voor al die fraudeurs met die bullbars en dubbele cabines :Z
Nee IK werk écht ermee,die paar ritjes naar Assen ruk ik mijn kabeltje er wel uit!
Overigens heb ik dus wel een BTW-nummer,maar als ze mij alsnog willen pakken dan ga ik de verhouding qua zw/wt boeken natuurlijk even terugjatten! :(
 
Elke ondernemer of het nou een eenmanszaak,zzp-r is en een btw nummer heeft en afdraagt[aantoonbaar] hoeft zich geen zorgen te maken.

Dan bel maar eens met de belastingdienst hoe het zit bij een eenmanszaak, misschien hebben ze het in de tussentijd aangepast, maar ik kreeg toch echt het antwoord dat er bij een eenmanszaak particulier tarief wegenbelasting betaald moest worden. Ongeacht het gebruik van de auto.

Ik zal kijken of ik anders zelf nog een keer kan bellen vandaag...
 
Zojuist met de Belastingdienst gesproken.

Omstreeks mei/juni wordt er een mailing verstuurd naar alle eenmanszaken met daarin de mededeling aan welke eisen dat men moet voldoen wil men in aanmerking komen voor het ondernemers tarief. (meer dan bijkomstig gebruik enz.) Op dit moment wil de Belastingdienst nog geen uitspraken doen of men dus particulier tarief of ondernemers tarief moet gaan betalen.

Duidelijk is wel dat men voor het ondernemers tarief in aanmerking kan komen met een eenmanszaak...gelukkig....
 
Zojuist met de Belastingdienst gesproken.

Omstreeks mei/juni wordt er een mailing verstuurd naar alle eenmanszaken met daarin de mededeling aan welke eisen dat men moet voldoen wil men in aanmerking komen voor het ondernemers tarief. (meer dan bijkomstig gebruik enz.) Op dit moment wil de Belastingdienst nog geen uitspraken doen of men dus particulier tarief of ondernemers tarief moet gaan betalen.

Duidelijk is wel dat men voor het ondernemers tarief in aanmerking kan komen met een eenmanszaak...gelukkig....

Lijkt me ook niet meer dan fair. Er zijn natuurlijk genoeg eenmanszaken die opgericht zijn uit een heel ander oogpunt (groothandelspasjes e.d.) en die worden op deze manier aangepakt. De rest die wel gewoon een bedrijft runt mag hier m.i. niet de dupe van worden en het beschikken over een BTW nummer (en dus BTW verrekenen) zou hierin maatgevend moeten zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan