Busa Rijders

Clutch

MF'er
16 jan 2005
36
1
Reuver
De suzuki Hayabusa, wie kent hem niet. Door velen verguisd door anderen geprezen. Ik ben een van die mensen die de Busa prijst. De punten van kritiek vliegen je om je oren :

- Hij is te zwaar voor bochtenwerk
- Lelijke snuit + kont
- Je rijdt je er dood op

En ga zo nog maar even door. En toch vind ik het een pracht motor. De eerste keer dat ik hem zag, sprong er een vonk over.

Maar nu aan mijn vraag aangekomen, zitten er hier ook Busa rijders en hoe zijn hun rij ervaringen met de Busa ?( probeer objectief te blijven )

Wie gaat er in 2007 voor de B-king, met opgeboord hayabusa blok met 200 Pk ?
 
Ja ik begrijp het ook niet, ben ik dan de enige die de Busa een pracht motor vindt?
 
Ik ben op dit moment echt nog niet in staat om een Busa te berijden of te betalen. Maar dat mag mijn liefde voor de busa toch zeker niet in de weg staan ? De honda CBR is op dit moment een realistischere keus voor mij.
 
Ik kan em niet supermooi vinden maar lelijk is hij ook zeker niet. Hij heeft gewoon "iets".

In Tilburg zie ik er wel eens 1 rijden met een andere kont erop, dan is het echt een prachtig ding!
 
vind die B-king wel vet }) }) duurt nog even voordat hij hier in nederland komt dus kan nog even sparen.
en dan ben ik van mijn 25kw regel af komt mooi uit dus O-)

download04.jpg


1047837644.jpg


B-king

B-king 2
 
Laatst bewerkt:
Ja dat hoor je ook vaker, dat ze de Busa niet mooi vinden maar er stiekem toch van houden omdat ie iets over zich heeft. Ik vind em wel heel mooi, maar dat wisten jullie al :9

De B-king is helemaal geweldig.
 
Nou het loopt nog niet over van de reacties, maar hier dan mijn mening:

Ik rijd sinds iets meer dan een jaar op de Hayabusa (2000 model = dus niet begrenst) :P

Ik heb ook op motoren als de TL1000R, SRAD 750i en RSV Mille gereden en ja dan is de Busa wat zwaarder. Maar je rijdt er net zo makkelijk je knie mee aan de grond als met eerder genoemde motoren. De kuip zal wat eerder de grond raken als je tot de grens gaat, maar bottomline is dat je er best een beetje mee kan sturen. Je kunt alleen niet zo lomp op het gas bij het uitkomen van de bocjt als met bv. een 600, want dan breekt je achterwiel gewoon gigantisch uit (is alleen lachen als het bewust gebeurt, ik spreek uit ervaring) Snel even omgooien vergt wat meer tijd en kracht. Als je de hele dag op het klaverblad wilt rijden en dan de snelste tijd wilt neerzetten, moet je geen Hayabusa kopen. Koop dan een GSX-R 1000 of ZX-10R ofzo. De hayabusa is met name lekker om comfortabel lange (snelweg) stukken mee te rijden en af en toe de Autobahn op te zoeken :9~

Ik heb hem vooral vanwege dat geweldige tractor koppel gekocht. Dat blok is zooo smeuig! Trekt vanaf stationair tot de rode streep als een tierelier.. :]

Mijn mening:

Voordelen:
-Bottom power
-Comfortabel
-Geen alledaags uiterlijk (head turner)
-Stuurt verbazingwekkend gemakkelijk en lichter dan je verwacht.
-Poepie snel

Nadelen:
-Geen circuitfiets (als dat een nadeel is)
-Slechte standaard ruit
-Achterband slijtage *D
-Bekeuringen
-Nederlandse snelheidslimieten :(


Groeten,
Busamania })
 
Leuke beginnersfiets inderdaad, maar na een maand of 6 wil je toch wel wat zwaarders hoor. Dus alleen voor de mensen met zat geld en die toch niet plannen om lang bij dezelfde motor te blijven. Voor eenieder die al meer ervaring heeft dan een paar maanden raad ik het af.
 
Laatst bewerkt:
Ha mister clutch ;)
ik ben sinds november ook in het bezit van een busa , en het is gewoon een ongelovelijk beest ,en in de blauw/grijze kleur is het toch een gave bike!
De lichte kleur stelling maakt hem wat minder lomp.
verder moet ik zeggen dat ik tot begin december heb gereden en wat mij opvalt is
dat hij niet echt flitsend stuurt,maar de voorband had toen ik kocht maar 2 bar
luchtdruk waardoor de zijkant van de band nu allemaal happen heeft. :(
dat komt ook niet ten goede voor het sturen.
heb de motor beetje gesloopt nl;
velg randen gepolijst, heb net nieuwe Diablo's bestelt(dus beter sturen?}
achter spatbord ingekort,kleine witte achter knippers,twee Akrapovic dempers(bolt on)heerlijk geluid gekregen })
ABM Wave remschijven voor + achter{komen 22/1 binnen+stalen remleidingen+gravity
zero dubble bobble kuipruit)
en de remklauwen worden 22/1 goud kleurig gepowdercoat,dus zoals je ziet is de kerst bonus al 4x besteed ;)
heb ook een ZZR 1100 gehad en die stuurde met de originele sportmax banden als
een tierelier ,echt super dus ik hoop dat die Diablo's z'n stuurgedrag wel ver-
beteren.
Anders kan ik ook nog taile risers monteren waardoor ik een stijlere balhoofd hoek krijg.
verder heb ik de motor met de nieuwe Akra's bij Hoegee motor techniek op de rollerbank laten afstellen{hielt in tot 2500 toeren)en heeft nu 164PK aan het
achterwiel (+/-182 krukas pk's) :}
Dus ,al met al een echte BUSA liefhebber ,die alleen hoopt dat ik hem beter aan het sturen krijgt.
groenten Shiny
 
na 2uur picksels en resoluties gekloot te hebben (foto's hadden en te hoge resolutie) waardoor we ze moesten aanpassen.

shiny :9~

full
.
 
busa in huidige toestand ;( engelen O-) geduld voor wachten op onderdelen en de spuiter die misschien bezig is met de wielnaven hopelijk graag aub)

nog meer fijne computer techniesche hoogstandjes :( :Z :z :9~ *D
full
.
 
ik denk dat mijn mede vfr rijders hier geen lucht van mogen krijgen ,anders hang ik :X .
Maar ik vind de busa een prachtfiets,die power en schooheid uitstraalt.
Mooi laag ,en dan natuurlijk gecombineerd met twee mooie acra dempers.
En ja,wie wil er niet een kanon tussen zijn benen??? :+
 
Mij lijkt het een zeer comfortabele motor, ook voor de lange stukken. Maar hoe zit het als ie laag in de toeren zit, geen raar gestotter zoals je dat wel vaker hoort bij echte racefietsen ?
 
hier nog een fan die er de waarde van collectorsitem nu al aan afziet en wellicht op termijn er een keer 1 aanschaft :)
 
Geen gestotter! I swear! *D

Trekt gewoon soepeltjes (als de spreekwoordelijke beer) van stationair tot rode gebied en sneller dan je hersenen het kunnen registreren.. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan