Busbaan Almere

Windzak

MF'er
29 aug 2006
119
0
Almere
Al een jaar of twee rijdt ik vanuit mijn huis met de motor, in Almere buiten, over het fietspad naast de busbaan, om mijn wijk uit te komen. Dit alleen 's ochtends, voor zessen, omdat er dan (nog) geen politie te zien is. Dit scheelt mij 7 minuten reistijd, om dat ik anders de hele wijk door moet, inclusief tig drempels.
Wie o wie uit Almere doet dat ook, en wat belangrijker is, wie is er al een keer gesnapt? Er gaan in mijn buurt, onder de motorrijders, de meest wilde verhalen rond over de hoogte van de boete die je er voor krijgt.
Wie weet hier iets van? :?
 
desnoods stukje lopen om t fietspad te kruisen?
of moet je echt een aardig stukje over t fietspad :) ?

want dan word t gewoon de agent lief aankijken,
of die 7 minuutjes onder ogen zien :) ..

wat wel bizar veel is eigenlijk alleen om een woonwijk
uit te komen :9 en dezelfde weg te vervolgen als de weg
die bijna naast je huis ligt :+ .. als ik het goed heb..
 
desnoods stukje lopen om t fietspad te kruisen?
of moet je echt een aardig stukje over t fietspad :) ?

want dan word t gewoon de agent lief aankijken,
of die 7 minuutjes onder ogen zien :) ..

wat wel bizar veel is eigenlijk alleen om een woonwijk
uit te komen :9 en dezelfde weg te vervolgen als de weg
die bijna naast je huis ligt :+ .. als ik het goed heb..

de busbaan gaat over de hoge vaart heen, dus best wel een hele klim.... geen optie.... :P ;(
 
ik pak best vaak een stukje fietspad/busbaan. ken de de vrijheidsdreef? daar steek ik altijd door het bos om naar huis te komen dit scheeld gewoon heel veel omrijden. ook pak ik als het druk is op de hogering bij de esso daar de busbaan tot aan de hollandse brug. ja het mag niet. en ja het is duur, maar schiet wel op :P
 
de busbaan gaat over de hoge vaart heen, dus best wel een hele klim.... geen optie.... :P ;(


ah dan woon je vlak bij mij :+ ik gok bouwmeester? ik ben daar wel eens politie tegengekomen om half 7 s'ochtends toen ik nog met de brommer naar het werk reed
 
ik pak best vaak een stukje fietspad/busbaan. ken de de vrijheidsdreef? daar steek ik altijd door het bos om naar huis te komen dit scheeld gewoon heel veel omrijden. ook pak ik als het druk is op de hogering bij de esso daar de busbaan tot aan de hollandse brug. ja het mag niet. en ja het is duur, maar schiet wel op :P

ja ik ken het... maar wat kost et? 125 euri of 350... heb ik ook al gehoord? :?
 
Waarom rijdt je uberhaupt binnedoor?
En dan nog een boete riskeren ook..
Anders zit je 7 minuten langer op de motor :+ :]















Oke, het is dan wel een 30-zone woonwijk waarschijnlijk :+
 
Ik rijd altijd door een bussluis heen. Scheelt me denk ik ook een minuut of 3 a 4 als het er niet meer zijn. Door de bussluis komen 2 bussen per dag als het er niet minder zijn. Waarom ze dat niet gewoon weer open gooien snap ik niet. Want je moet veel omrijden, dus extra uitlaatgassen en extra vaak remmen en optrekken... en dan lopen ze te zeuren over het milieu!
 
ah dan woon je vlak bij mij :+ ik gok bouwmeester? ik ben daar wel eens politie tegengekomen om half 7 s'ochtends toen ik nog met de brommer naar het werk reed


klopt buurman....gelijk Links vanaf de andere kant!!! en op de echte fiets....ook over het fietspad? :} :}
 
Ik rijd altijd door een bussluis heen. Scheelt me denk ik ook een minuut of 3 a 4 als het er niet meer zijn. Door de bussluis komen 2 bussen per dag als het er niet minder zijn. Waarom ze dat niet gewoon weer open gooien snap ik niet. Want je moet veel omrijden, dus extra uitlaatgassen en extra vaak remmen en optrekken... en dan lopen ze te zeuren over het milieu!

Dat bedoel ik.... maar 3 maal per week is 21 minuten.... maal 50 = 1050 minuten per jaar, gedeeld door 60 is .... tig uur per jaar!!! :9
 
Dat bedoel ik.... maar 3 maal per week is 21 minuten.... maal 50 = 1050 minuten per jaar, gedeeld door 60 is .... tig uur per jaar!!! :9

En het scheelt je nog eens veel benzine en slijtage ook ! :P
Mij pakken ze in elk geval niet zo snel daar denk ik O-)
Hoe de situatie in Almere is weet ik niet, maar als het 's morgens vroeg is, heb je weinig te vrezen voor je hoop ik !
 
ik woon in waterwijk, met de echte fiets uiteraard over het fietspad. maar soms is de busbaan gewoon handiger. en om over de sluis bij de leeghwaterplas te rijden dat scheelt echt gewoon veel.
 
Busbanen worden ok beter sneeuw- en ijsvrij gehouden.
En indien gepekeld beter berijdbaar dan het fietspad, vanwege intensiteit en massa van gebruikers.

En de boete is 75 (pl)euro's als je nietje rijbaan volgt, maar wellicht moet e op iets anders zoeken bij http://www.om.nl/boetebase/ (www.om.nl/boetebase/).

Oja, ik doe het niet, omdat ik per fiets (Harlie Trapperson) naar de atletiekbaan/Almere-Stad rijd, of per motor vanuit mijn hutje zo op de ...Dreef zit.
 
Busbanen worden ok beter sneeuw- en ijsvrij gehouden.
En indien gepekeld beter berijdbaar dan het fietspad, vanwege intensiteit en massa van gebruikers.

En de boete is 75 (pl)euro's als je nietje rijbaan volgt, maar wellicht moet e op iets anders zoeken bij http://www.om.nl/boetebase/ (www.om.nl/boetebase/).

Oja, ik doe het niet, omdat ik per fiets (Harlie Trapperson) naar de atletiekbaan/Almere-Stad rijd, of per motor vanuit mijn hutje zo op de ...Dreef zit.

Zelfde site:
* Verkeer op de weg -> Motorfiets -> Verkeersregels -> Aanduidingen op wegdek -> Op busbaan rijden -> 75 euro

en een disclaimer:
De gegevens in deze database zijn ontleend aan de Tekstenbundel voor misdrijven, overtredingen en Mulder-gedragingen van het ministerie van Justitie. De bedragen zijn richtbedragen. Ze geven aan welke sanctie de politie of het Openbaar Ministerie als regel in eerste instantie oplegt. In bijzondere gevallen gelden andere bedragen. Bovendien kan, als een zaak eventueel voor de rechter komt, de rechter anders beslissen. Dat betekent dat je in voorkomende gevallen aan de gegevens uit deze database geen rechten kunt ontlenen.

De bedragen in de Boetebase zijn aan indexatie onderhevig. Eens in de twee jaar wordt de hoogte van de boetes aangepast.
 
75 euri's?????

dan is utrecht goedkoper.. heb al een paar keer 65 moeten betalen.. O-)

en dan te bedenken dat ik buschauffeur ben |( |(
 
Er gaan in mijn buurt, onder de motorrijders, de meest wilde verhalen rond over de hoogte van de boete die je er voor krijgt.
Wie weet hier iets van? :?

http://www.om.nl/boetebase/ (boetebase.nl) :)
De busbaan kost je 75 euro, dat is goedkoper dan een doorgetrokken streep van 130 euro O-)
 
http://www.om.nl/boetebase/ (boetebase.nl) :)
De busbaan kost je 75 euro, dat is goedkoper dan een doorgetrokken streep van 130 euro O-)

Voor alle duidelijkheid, ik rij niet op de busbaan zelf, maar op het fietspad er naast. Deze is gescheiden van de busbaan door een vangrail en is veel breder dan een normaal fietspad. Wat kost het rijden op een fietspad? kan ik in schatten wat de pakkans is ;(

Verkeer op de weg/ motorfiets/ verkeersregels / diversen / niet rijden op de daarvoor bestemde rijbaan! = eur 75,- Ik denk dat dit het antwoord is. Is er ook iemand (liefst uit Almere) die al eens een keer beboet is voor het rijden op het fietspad? :]
 
Voor het rijden over een fietspad in Amsterdam kreeg ik idd de boete die jij opnoemde. 75 euro voor het 'als bestuurder van een rijdend motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken' B|
 
Ik vind best dat je over het fietspad kan hoor, een motorfiets is toch ook een fiets?


Een luchtballon is ook een ballon
Een postduif is ook een duif
 
Voor alle duidelijkheid, ik rij niet op de busbaan zelf, maar op het fietspad er naast. Deze is gescheiden van de busbaan door een vangrail en is veel breder dan een normaal fietspad. Wat kost het rijden op een fietspad? kan ik in schatten wat de pakkans is ;(

Verkeer op de weg/ motorfiets/ verkeersregels / diversen / niet rijden op de daarvoor bestemde rijbaan! = eur 75,- Ik denk dat dit het antwoord is. Is er ook iemand (liefst uit Almere) die al eens een keer beboet is voor het rijden op het fietspad? :]
Aha, slecht gelezen :X
:Y Kost je ook 75 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan