bussen achterbrug XR600R

Mwah, prolink reviceren is vrij duur kan ik je uit ervaring vertellen. Alleen de bussen en de lagers in je achterbrug vallen allemaal best mee. Denk rond de 50/60 euro materiaal kosten.
 
Is dat alles? Hoeveel uur werk zou daar aan zitten om dat te monteren / vervangen?
 
Ligt er erg aan, als er nu niks vastgeroest zit en beschadigt is dan is het puur een kwestie van achterbrug as eruit, ouwe zooi er uit wrikken en nieuwe troep er in stampen. Daar hoeft volgens mij dan dus verder niks voor uit elkaar.... Maar, wat nog weleens wil gebeuren is dat die zooi vastroest bij XR'tjes en dan ben je heel wat langer bezig. In het ergste geval moet je met een ijzerzaag tussen je frame en je achterbrug gaan lopen kutten en dan ben je echt uren bezig!
 
Ligt er erg aan, als er nu niks vastgeroest zit en beschadigt is dan is het puur een kwestie van achterbrug as eruit, ouwe zooi er uit wrikken en nieuwe troep er in stampen. Daar hoeft volgens mij dan dus verder niks voor uit elkaar.... Maar, wat nog weleens wil gebeuren is dat die zooi vastroest bij XR'tjes en dan ben je heel wat langer bezig. In het ergste geval moet je met een ijzerzaag tussen je frame en je achterbrug gaan lopen kutten en dan ben je echt uren bezig!

Dit laatste heb ik aan den lijve mogen ondervinden, jaren geleden...
Was bij mij een kwestie van dagen, want na een uurtje of wat was de pap op....
 
kheb 4 uur met een moker staan slaan.
Gek genoeg geen speling op mn achterbrug achteraf...
 
Jah, jij hebt er toch ook nieuwe bussen in gezet? Weet jij nog wat die dingen kosten? En waar je ze gehaald hebt?

Hoest met jou project verder, ik zie zo weiging foto's O-)
 
Inderdaad een klus die makkelijk zelf te doen is maar de demontage is het lastige gedeelte. Alles weer fris nu maar het is een klus die aardig uit de hand kan lopen... Kruipolie! Veel!!
 
Ik heb hetzelfde met mijn CR 250 R gehad. Dit is echt de moeite waard om het fatsoenlijk te repareren ga dan ook niet besparen op een busje ofzo en zeker niet op de keerringen omdat deze ervoor horen te zorgen dat het vuil en water buiten blijft. Kosten afhankelijk van wat er vervangen moet worden maar meestal zo'n 50-60 euro PER schanierpunt! echt super duur spul die naaldlagers.

VEEL STERKTE!!

P.S. volgende keer iets eerder reinigen en smeren!! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan