Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb gisteren eindelijk 'mijn' oplossing gevonden voor kleine slalom en achtje:
stationair in 1e rijden zonder rem en koppeling!
Ik had telkens bij lage snelheden dat ik beetje gas gaf bij naar links draaien en beetje gas terug bij naar rechts draaien v.h. stuur.
Nu hou ik me gas dus gewoon dicht, slaat ie net niet af, is iets instabieler, maar dat hindert mij niet.
Nu hopen dat t me vrijdag gaat lukken
Ik heb gisteren eindelijk 'mijn' oplossing gevonden voor kleine slalom en achtje:
stationair in 1e rijden zonder rem en koppeling!
Ik had telkens bij lage snelheden dat ik beetje gas gaf bij naar links draaien en beetje gas terug bij naar rechts draaien v.h. stuur.
Nu hou ik me gas dus gewoon dicht, slaat ie net niet af, is iets instabieler, maar dat hindert mij niet.
Nu hopen dat t me vrijdag gaat lukken
de vraag is of de examinator dat wil, vooral bij het 8je willen ze vlotte,
mooie en afgeschuinde bochten zien, kan niet geloven dat dat mogelijk
is als je stationair draait
Langzame slalom mag(/moet) wel heel rustig
Zegt mijn instructeur ook. Maar hij zegt ook: de examinator kan wel zo veel willen maar: pionnen moeten blijven staan, binnen pionnen blijven en achtje maken.
Over het hoe zijn geen regels (behalve niet omvallen dan)
klein foefje van een ouwe lul..
vraag of hij stationair iets harder mag draaien.
bij de examens deed ik dat altijd voor de jongens/meisjes.
dan kun je stationair rondjes draaien zonder bang te zijn dat
ie stilvalt of afslaat.
hoeft maar een paar toeren verschil te zijn, maar`t helpt wel..
zo heb ik het ook geleerdgeen zin om alles te lezen, gast "vastzetten" door je duim naast je gashendel op het stuur te zetten, snelheid alleen met je achterrem regelen, over je schouder kijken de kant op waar je heen draait en dan ga je kort je bochtje om.
Voor de snelle slalom;
Rijd ruim voor de slalom al 30
Rijd in een hoge versnelling (3de, zodat gasreactie minder is)
Leg je vinger op de rem, of (als je dat hebt) gebruik dat vaste stuk aan het einde van de gashandel.
Geen gas terug nemen en vooral de rem NIET aanraken (je moet de snelheid constant houden, remmen zorgt voor instabielere bochten).
Die moet zo lukken.