BV woensdag en TL1000S leuk 1ste fietje?

Aramis

MF'er
21 jun 2004
205
0
Zeeland
Wilde even zeggen dat ik as woensdag opga voor BV. Had eerst nog wat moeite met langzame slalom, maar vorige les gingen ze opeens bijna allemaal meteen helemaal goed. De rest moet ook geen probleem zijn. Vrijdag theorie. Hoop dat ik beiden haal en snel door kan gaan voor eindexamen.

Vraagje: Is een van TL1000S uit 97 een leuk fietsje om mee te beginnen? Ik zag namelijk een mooie staan.
 
Denk dat een SV650 een beter fiets is om te beginnen. In ieder geval als je je volgende verjaardag nog mee wil maken.

Succes met je examen
 
Op zich denk ik wel dat een SV beter zou zijn, maar met de rest ben ik het niet direct eens.

TL1000S is wel meteen erg zwaar en erg goed weten wat je doet.
 
Ik sluit mij geheel bij de vorige sprekers aan.
Denk er goed overna en ga in ieder geval eerst proefrijden of een dag huren,het verschil met je lesmotor is denk ik erg groot.(vermogen,trekkracht)
Veel succes met je examens in ieder geval!!!
 
Ik sluit mij geheel bij de vorige sprekers aan.
Denk er goed overna en ga in ieder geval eerst proefrijden of een dag huren,het verschil met je lesmotor is denk ik erg groot.(vermogen,trekkracht)
Veel succes met je examens in ieder geval!!!

een nieuw 600tje heeft tegenwoordig net zoveel pk ...
 
een 1000 cc 2 pitter is meteen een kanon wat je onder je kont hebt.

Ik ben er van overtuigt dat als je begint op een 600 of 650 begint dat je veel beter leert rijden, en de bochten techniek veel beter leert.

maar jah, wie ben ik! :+
 
een 1000 cc 2 pitter is meteen een kanon wat je onder je kont hebt.

Ik ben er van overtuigt dat als je begint op een 600 of 650 begint dat je veel beter leert rijden, en de bochten techniek veel beter leert.

maar jah, wie ben ik! :+

idd, wie ben jij?
ben zelf begonnen op een tl1000r, en al zeg ik het zelf, ik denk dat ik redelijk kan rijden zo na nog geen 2 jaar actieve dienst O-)
 
Maar Voske, niet iedereen is handig met motoren, dat weet je zelf ook. En dat weet je pas na een half jaar rijden.
 
tjsa, gewoon proefrijden, dan kom je er snel genoeg achter of et iets is.
en jezelf goed in de hand kunnen houden is ook wel handig.
magoed, vind et wel onzin dat een 1000cc gelijkstaat aan zelfmoord....
 
is idd grote onzin... ik heb nu nog geen half jaar m'n rijbewijs 25kw.. rij zelf 'n brik...(mijns inziens net zo gevaarlijk als 'n snelle 1000, denk aan geen remmen, geen stabiliteit, enz. enz.) heb al een keer relax rongetuft op ons pa z'n k1200rs met 130 pk's... als je je koppie d'r bijhoud is er niks aan de hand...
 
Denk dat een SV650 een beter fiets is om te beginnen. In ieder geval als je je volgende verjaardag nog mee wil maken.

Succes met je examen

We gaan de SV niet uitmaken voor makkelijke fiets he!

SV605S is voor echte stoere mannen! (en vrouwen!) Toch Voske? :)
 
Ik zou em wel iets korter gearen anders krijg je 'm in zn 4 niet eens op het achterwiel,de stuurdemper moet je er ook meteen afslopen :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zou em wel iets korter gearen anders krijg je 'm in zn 4 niet eens op het achterwiel,de stuurdemper moet je er ook meteen afslopen })

laat die stuurdemper maar mooi zitten, anders ben je hem zo kwijt, als hij licht van voren wordt, en dat wordt hij wel.
 
Wilde even zeggen dat ik as woensdag opga voor BV. Had eerst nog wat moeite met langzame slalom, maar vorige les gingen ze opeens bijna allemaal meteen helemaal goed. De rest moet ook geen probleem zijn. Vrijdag theorie. Hoop dat ik beiden haal en snel door kan gaan voor eindexamen.

Vraagje: Is een van TL1000S uit 97 een leuk fietsje om mee te beginnen? Ik zag namelijk een mooie staan.

Moeite met een langzame slalom,

Met een 97er TLS heb je met de snelle slalom beslist geen moeite, vooral als de stuurdemper ontbreekt. De 97ers hadden volgens mij fabriekaf geen stuurdemper en zijn nou niet bepaald beginners motoren vanwege hun tankslapper gevoeligheid.

Als mij iemand vraagt naar wat ik ongeschikte beginnersmotoren vindt dan noem ik altijd de 98er R1, de 92er blade en de 97 TLS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan