Bwm F650 '98, toerental probleem

26 sep 2020
2
0
Na een lange rit heb ik de brandstof tank leeg gereden, heb het laten nakijken bij een garage inclusief grote beurt, bleek er enorm veel water onder in de tank te liggen. Is gefixt, en op het eerste gezicht geen problemen meer.

Nu is het volgende, als ik tussen de 4000/4500 toeren zit begint de motor te stotteren en blijft hangen tussen die toeren, de uitlaat ploft daarbij en heb ik het idee dat ik door een barrière heen moet, vervolgens 'pakt ie het weer op' en schiet de motor vooruit.
Stationair en laag in de toeren niets op aan te merken.

De motor staat momenteel bij de garage, die moeten het helemaal gaan onderzoeken waar het zit omdat ze het niet kunnen herleiden. Maar onder het mom van 'uurtje factuurtje' hoop ik met het antwoordt iets gerichter te zoeken.

Alvast bedankt!
 
Je motor staat bij de garage, schrijf je. Het laatste wat je dan wilt is met allemaal suggesties komen wat er stuk zou kunnen zijn.

laat de garage op een systematische manier te werk gaan om de storing te vinden, zij hebben ervoor geleerd. Als je er geen vertrouwen in hebt dat ze dat kunnen, dan haal je je motor op, betaal je de kosten die tot nu toe gemaakt zijn, en ga je op zoek naar een betere garage. Of dan doe je het zelf.
Edit: zie ook
https://www.motor-forum.nl/threads/how-to-je-motor-naar-de-monteur-dealer-brengen.333632/
 
Exact hetzelfde gehad met een '95 F650 een week geleden, toen was 1 carburateur helemaal versmeerd.
Was na een valpartij toen. Het filtertje in de benzine tank was kapot en doordat hij op die zij lag kon het vuil daar komen. In de tank zat toen extreem veel prut. Langs de kant van de weg ergste prut uit de tank en carburateurs gereinigd, geen problemen meer gehad.

Carburateurs en tank schoonmaken dus.
Klusje van ca 1 a 2 uurtjes.

- Tank leeg laten lopen in een jerrycan, gelijk ff filteren.
- Zijkappen er af.
- Tank er af, gelijk kraantje er uit en schoonmaken.
- Demper dr af.
- Luchtfilter huis dr af, pas op voor de accu.
- Bloksteun boven de carburateurs dr af.
- Carburateurs dr af en reinigen.
- Alles in omgekeerde volgorde terug bouwen.
 
Dat klopt, die zien er nog keurig uit.
Het aanzuig rubber van lufi naar carb duw ik half in het lufi waardoor ik ruimte genoeg krijg voor montage. Met een platte schroevendraaier zet ik het rubber weer terug op z'n plek. Werkt super.
 
Het blijft kud met die dingen. De Aprilia met vrijwel hetzelfde blok heeft een los achterframe. Daar kan je de troep naar achteren kantelen en zo de carburateurs er af pakken. Helaas sta je met die dingen jaarlijks je koppakking te vervangen. Je moet dus een BMW blok in een Aprillia frame hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan