Bmw K75 begrenzen naar 35kw

Klein1312

Rookie
20 jan 2021
1
0
Beste,
Ik ben sinds kort bezig voor mijn motor rijbewijs en ik ben helemaal verliefd geworden op de K75 en welke opties deze heeft om omgebouwd te worden naar een mooie caferacer. mijn vraag is heeft iemand ervaring met een k75 afvoeren, vanwege mijn leeftijd en rijervaring is het vermogen van een k75 te hoog voor mij. echter heb ik uit bronnen gehoord dat motors met hoger vermogen ook afgevoerd kunnen worden om met het kleinere rijbewijs erop te kunnen rijden.
mijn vraag is dus weet iemand of dit ook mogelijk is dit met een k75 te doen

alvast bedank
 
Een hele goede morgen!
Om te beginnen kun je beter beginnen met motorrijden op een lichte, wendbare motor. Een GS500, SV650, Gsx-f, enz (voor niet al te veel geld).

Zou het zonde vinden om een fantastisch mooie K te verwoesten door er een 'caferacer' van te maken. Dat is mijn mening. Desalniettemin zijn er soms mooie professionele gemaakte units (ook een hoop Ali troep) te koop op mp of facebook.

Met je A2 is het wel zo handig om 35kw op kenteken te hebben. Niet zo zeer voor de politie, meer voor de verzekering. Mocht er iets gebeuren, ben je flink de lul.
 
Beste,
Ik ben sinds kort bezig voor mijn motor rijbewijs en ik ben helemaal verliefd geworden op de K75 en welke opties deze heeft om omgebouwd te worden naar een mooie caferacer. mijn vraag is heeft iemand ervaring met een k75 afvoeren, vanwege mijn leeftijd en rijervaring is het vermogen van een k75 te hoog voor mij. echter heb ik uit bronnen gehoord dat motors met hoger vermogen ook afgevoerd kunnen worden om met het kleinere rijbewijs erop te kunnen rijden.
mijn vraag is dus weet iemand of dit ook mogelijk is dit met een k75 te doen

alvast bedank
K75 afvoeren is niet zomaar te doen. Zo'n beetje alles in dat ding is elektronisch geregeld, maar dan niet de soort dat je er zomaar even nieuwe software in zet. Daarom is ook een ombouw naar Cafe racer nogal lastig. Er zit behoorlijk wat in wat je niet kwijt kunt.

Daarbij is het zonde. Er zijn al genoeg half afgebouwde cafe racers van dit type motor.

Als je gaat motorrijden, koop gewoon een motor. Een cafe racer bouwen is dan niet het handigste begin.
 
Beste,
Ik ben sinds kort bezig voor mijn motor rijbewijs en ik ben helemaal verliefd geworden op de K75 en welke opties deze heeft om omgebouwd te worden naar een mooie caferacer. mijn vraag is heeft iemand ervaring met een k75 afvoeren, vanwege mijn leeftijd en rijervaring is het vermogen van een k75 te hoog voor mij. echter heb ik uit bronnen gehoord dat motors met hoger vermogen ook afgevoerd kunnen worden om met het kleinere rijbewijs erop te kunnen rijden.
mijn vraag is dus weet iemand of dit ook mogelijk is dit met een k75 te doen

alvast bedank
@Klein1312

Denk niet dat er hier mensen zijn die jou doeltreffend kunnen helpen. Beste wat je kan doen is overstappen naar de BMW K forum, weet dat daar een aantal lieden op die BMW K forum rondwaren die K75/K100 motoren verbouwd hebben. De beste en juiste expertise is hier te vinden: De BMW K-serie door Bert Meijerink - Forumoverzicht
 
Laatst bewerkt:
Maar ook daar gaan ze je niet kunnen helpen met het op lager vermogen zetten. Dat is volgens mij niet mogelijk. Althans niet geldig voor de RDW.
 
Zoals eerder vermeld, begin met een lichtere motor. Eentje verbouwen kost ook nog eens genoeg geld en tijd.

Je kunt beter beginnen met een lichtere motor. Daar zijn er genoeg van en je kunt ook leuke verbouwde motoren vinden.
 
Even bij een bmw dealer vragen of ze je kunnen/willen helpen, dan wel of het überhaupt mogelijk is om hem terug te schroeven.

En als jij hem wilt verbouwen, lekker doen. Zo mooi of speciaal zijn de dingen nou ook weer niet :r. Daar waarschijnlijk niemand hier weet wat jouw technische kunde is, dan wel in jouw kennissenkring, moet je je vooral niet tegen laten houden. Lees je wel goed in, voordat je begint (gebruik zoekfunctie hier).

Zet hem op!
 
Ik heb het topic even verplaatst naar algemene motorpraat, gezien het niet om een project gaat, en de topictitel even aangepast zodat het wat duidelijker is wat je vraag is.
Alle cafe's zijn gesloten, dus waar heb je een cafe racer voor nodig..??
Laat dit lekker. ;)
 
Ja, een K75 kan prima op 35kW. Er komt dan een andere luchtfilterkast met kleinere doorlaat. (BMW-Teilenummer 11611461999) (En dan nog 2kW wegmaken). In Duitsland is dat toegelaten. Verder hoef je technisch niets aan te passen. Je moet dan wel langs de RDW voor een I.K. dat is duur. Als je de K75 netjes en origineel zou houden kan je dat wel weer terug verdienen als je de motor over twee jaar verkoopt. Als je hem gaat verzagen moet je afvragen of je dat er voor over hebt, heel economisch is het niet.
 
Tussen de 425-650 euro ben je wel kwijt voor een IKS-test bij de RDW. Dat is excl. onderdelen en arbeid.
1200 voor een K75RT in nette staat, 100 euro ombouwen als je het zelf doet, 500 euro RDW. Je zou kiet kunnen spelen, mits er een 21 jarige graag op een K75RT zou willen rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan