Bye bye cable barrier

jans de boer

MF'er
22 apr 2002
64
0
assen
Motoronvriendelijke staalkabel verwijderd


Op woensdag 12 juli 2006 heeft de provincie Groningen de cable-barrrier langs de N860 laten demonteren. Cable-barriers - vangrails bestaande uit tussen paaltjes gespannen staalkabels - worden als zeer gevaarlijk voor motorrijders beschouwd.

Naar aanleiding van protesten van de motorrijdersorganisatie Motorrijders Actie Groep (MAG) tegen de cable-barrier in Groningen en de daarop volgende belofte van verkeersminister Peijs om deze staalkabelconstructies niet langer toe te staan langs Nederlandse wegen, hebben Gedeputeerde Staten van de provincie Groningen besloten de cable-barrier langs het Winschoterdiep (N860) te vervangen door een normale geleiderailconstructie in combinatie met een voorziening die de vangrail bestand maakt tegen een vloedgolf ten gevolge van tewaterlatingen bij de naastgelegen scheepswerf.

Kijk voor het volledige verhaal en voor fotomateriaal op de MAG-internetpagina:

Ben jij al lid van de MAG ?
 
Laatst bewerkt:
heb je de belgische wegen al een goed bekeken, dan zou ik als lid een dagtaak hebben om dit alles te melden, wat dat betreft ben ik jaloers op jullie "gladde " wegdek, merk het altijd meteen als ik in Holland kom, dan word ik niet zo door elkaar geschud :P
Maar waarom nou die geniepige flitser ook altijd, moet wel zeggen dat bij jullie de pakkans veel groter is, maar hier liggen de boetes weer hoger |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan