bye bye transalp 650, welkom transalp 750

Vandaar dat Suzuki de naam adventure sports gebruikt.
Je kan een zandpad pakken, maar dan moet het niet al te los zand zijn.

Geld ook voor een Varadero, die is nog zwaarder, net als een CapoNord.
idd het zijn de sport utility vehicles onder de motoren
toermotoren met wat voordelen en looks van een off-road, maar geen echte off-road.

Overigens kan ik niet over de V-strom oordelen, aangezien ik daar nog niet op gereden heb maar de transalp, afrikan twin en varadero zijn elk in hun eigen segment heerlijke motoren
 
dan wil ik geen mens zijn ;)
geef mij maar die benzineslurpende, onconfortabele, extreme beesten van motoren
motoren met karakter :+


Ook een Ducati is meer naar mens vriendelijke motor gegroeid , vroeger alleen voor de puristen later voor de trendsetter met een goede band met hun Dealer de laaste jaren gaan ze (voor wat ik hoor) niet vaker stuk dan andere niet jappen.....
en je kan zeggen wat je wilde maar als naast Harley(geen typisceh tandartsfiets) er een karakter fiets is is het wel duc.......
 
Ik heb nog een transalp, perfect in het stadsverkeer, maar die herrie rond de helm vanaf zon 80/90 is toch wel vervelend.

Hoe staat het wat betreft wervelingen rond de helm met de V-Strom (650)? Ik ben zo'n 1.80 lang, wie heeft er ervaring?

Het ruitje op de V-Strom ziet er iets beter uit, maar op de Transalp heb ik ook al van allerlei ruitjes uitgeprobeerd en het heeft niks geholpen. Alleen ruit eraf helpt, maar dan krijg je lange armen vanaf zo'n 100 kmh....
 
Ik heb nog een transalp, perfect in het stadsverkeer, maar die herrie rond de helm vanaf zon 80/90 is toch wel vervelend.

Hoe staat het wat betreft wervelingen rond de helm met de V-Strom (650)? Ik ben zo'n 1.80 lang, wie heeft er ervaring?

Het ruitje op de V-Strom ziet er iets beter uit, maar op de Transalp heb ik ook al van allerlei ruitjes uitgeprobeerd en het heeft niks geholpen. Alleen ruit eraf helpt, maar dan krijg je lange armen vanaf zo'n 100 kmh....


Je zou een keer kunnen gaan proefrijden. Het verzetten van het ruitje kan op de normale manier in 3 standen. Maar er zijn er nog twee meer.
Bij mij voldoet de laagste en middelste stand prima. Geen kopschudden.
Ik ben 1meter72. Dus wel wat kleiner.
 
Ik heb nog een transalp, perfect in het stadsverkeer, maar die herrie rond de helm vanaf zon 80/90 is toch wel vervelend.

Hoe staat het wat betreft wervelingen rond de helm met de V-Strom (650)? Ik ben zo'n 1.80 lang, wie heeft er ervaring?

Het ruitje op de V-Strom ziet er iets beter uit, maar op de Transalp heb ik ook al van allerlei ruitjes uitgeprobeerd en het heeft niks geholpen. Alleen ruit eraf helpt, maar dan krijg je lange armen vanaf zo'n 100 kmh....

veel motoren met een (kleine) kuip hebben dat..... misschien is het verstandiger om oordoppen te gaan gebruiken,, bijna alle motoren krijg je meer dan 95 db/a bij 90 km of meer dus eigenlijk noodzakelijk ....
 
Ik heb nog een transalp, perfect in het stadsverkeer, maar die herrie rond de helm vanaf zon 80/90 is toch wel vervelend.

Hoe staat het wat betreft wervelingen rond de helm met de V-Strom (650)? Ik ben zo'n 1.80 lang, wie heeft er ervaring?

Het ruitje op de V-Strom ziet er iets beter uit, maar op de Transalp heb ik ook al van allerlei ruitjes uitgeprobeerd en het heeft niks geholpen. Alleen ruit eraf helpt, maar dan krijg je lange armen vanaf zo'n 100 kmh....

Herken dit. Rij zelf een BMW F650. Het standaard ruitje voldoet het beste. Je hebt wel meer wind aan je kop, maar geen turbukentie... Heb een hoger ruitje geprobeerd, maar dat was geen succes n.l. het euvel dat je zelf constateert. Uiteindelijk rij ik nu al tijden met het lage ruitje en ben nu ook gewend om langere stukken 120-130 te rijden. Gewoon je houding (compacter maken door ellebogen wat dichter tegen het lijf te houden en licht voorover buigen) wat aanpassen en dan rekken je armen niet uit :)
 
Ik heb nog eens even op de duitse site geneust (http://www.sub3-forennet.de/cgi-sub3/v-strom/YaBB.pl?board=650Outfit&action=display&num=2549&start=30) en daar praat men al maanden over allerlei officiele en zelfbouw oplossingen voor turbulentie bij de V-Strom en de conclusie is eigenlijk: accepteren. De één is iets kritischer dan de ander, maar je komt er nooit helemaal vanaf. Je vraagt je toch af of zo'n motor bij de ontwikkeling ooit in de windtunnel komt, of dat 'ie er alleen maar mooi uit moet zien.

En anders maar een ouwe politie-K75 met zo'n grote ruit kopen. Ooit eens geprobeerd. Onder de 4000 toeren gebeurt er niets , maar bij 150 kmh kun je rustig je vizier open zetten.
 
Die groot tourristen (tourbuffels) a la Bmw wat met LT eindigd of Pan Europ of Golf Wing die hebben veel aandacht aan dit punt besteed.

ik denk dat doppen in je oren zeker de op maat gemaakte , veel opleveren.....
:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan