Caat26

Caat26

MF'er
21 apr 2022
61
60
Duc 2.jpg

Sinds vandaag heb ik een nieuwe liefde ... Mijn eerste Duc, een Monster 900. Een oud beestje (1996) maar dat is niet erg, want dat ben ik ook. Hij is helemaal origineel, alleen in het achterlicht is LED geplaatst, dat is dan weer jammer. Liefst zou ik de schep eraf zagen en nog wat dingen aanpassen, maar dat doet me ergens pijn. Dus ik vrees dat er op termijn nog een tweede bij gaat komen (hè, wat rot) die ik ga aanpassen, en dan laat ik deze schat zoals ie gemaakt is.

Officieel heet ik Carla maar sta bekend als Caat, ik woon in Arnhem. Tot tien jaar geleden reed ik motor (achtereenvolgens CB 500, CBR 600F en CBR 600RR) maar toen ging de RR de deur uit omdat hij -met kleine kinderen- vooral stil in de schuur stond. Straalverliefd was ik op hem, maar wij matchten eigenlijk niet echt.

Deze maand startte ik mijn zoektocht naar een nieuwe motor. Eerder proefgereden op een CB 1000 en een CB 900, die waanzinnig lekker rijden, maar die zijn net iets te groot. Herstel, ik ben iets te klein. Deze week stonden een Triumph Street Triple en deze Monster gepland. De Triumph bleek net verkocht, maar de Duc paste perfect. Met enige angst ging ik vandaag voor de proefrit (met alle horrorverhalen over Ducati's in mijn hoofd), maar na 500 meter was ik verkocht. Het half uur daarna vroeg ik me steeds af: "En wanneer gaat-ie nou bokken?!" Niets, helemaal geen last van gehad. En ja, het trilt en rammelt en rinkelt als een gek, maar ik ben verliefd.
 
Laatst bewerkt:
En,de buit al binnen?
Hou op, schei uit. Eind van de week pas -O-

Er hoeft niet veel te gebeuren (de motoren staan daar rijklaar in de showroom), een stepje lijkt wat scheef en ik was niet onder de indruk van zijn remvermogen (remblokken verglaasd?), dat gaan ze checken en fiksen. Maar met Koningsdag en zo schiet het niet op.

Ik slaap al nachten slecht ... geen grap helaas, stomme motor ... maar morgenavond en woensdag is er voldoende afleiding in de stad :t
 
Laatst bewerkt:
l
hahah de spanning voor een nieuwe motor, net weer een klein kind die wact tot sinterklaas aanklopt, heerlijk gevoe
Hou op, schei uit. Eind van de week pas -O-

Er hoeft niet veel te gebeuren (de motoren staan daar rijklaar in de showroom), een stepje lijkt wat scheef en ik was niet onder de indruk van zijn remvermogen (remblokken verglaasd?), dat gaan ze checken en fiksen. Maar met Koningsdag en zo schiet het niet op.

Ik slaap al nachten slecht ... geen grap helaas, stomme motor ... maar morgenavond en woensdag is er voldoende afleiding :t
Hahaha heerlijk toch die spanning voordat je nieuwe fiets komt, net weer een kind die wacht tot de sint er weer is. Geniet ervan;):):]
 
l

Hahaha heerlijk toch die spanning voordat je nieuwe fiets komt, net weer een kind die wacht tot de sint er weer is. Geniet ervan;):):]
Ja, precies dat ... ik had die man allang afgeschreven joh

Vier nachten, argh ... eerst omdat ik lichte Ducati-angst kreeg door alle enge verhalen haha, toen omdat ik lag te denken hoe te voorkomen dat ik een kat in de zak kocht (vrouw hè, het houdt op bij mooi / niet mooi 🙄) toen hoe ik de logistiek met het ophalen ging regelen en vervolgens waar ik de komende weken allemaal met hem naar toe wil ...pfff wat kun je druk zijn 😄

⏩
 
Ja, precies dat ... ik had die man allang afgeschreven joh

Vier nachten, argh ... eerst omdat ik lichte Ducati-angst kreeg door alle enge verhalen haha, toen omdat ik lag te denken hoe te voorkomen dat ik een kat in de zak kocht (vrouw hè, het houdt op bij mooi / niet mooi 🙄) toen hoe ik de logistiek met het ophalen ging regelen en vervolgens waar ik de komende weken allemaal met hem naar toe wil ...pfff wat kun je druk zijn 😄

⏩
Hahaha kan me er wat bij voorstellen, dan heb je er nog niet eens over nagedacht waar je de tijd nog gaat vinden tussendoor om hem glanzend rood te houden ;)
 
Stofzuigen (*) of motor poetsen? Zie je, heel simpel 🤷‍♀️

(*) vervang door willekeurige huishoudelijke klus. Prioriteren was nog nooit zo makkelijk
Ik ken het. Je gaat echt alleen maar met je motor op stap, poetsen, kijken ernaar als je weer thuis bent na een ritje.
En als je dan in de avond voor de TV zit, of wat je dan ook doet, toch weer even kijken bij je nieuwe trots. En dat misschien wel meerdere keren op de avond.
Been there, done that... Veel plezier met je mooie Monster 900!
En welkom op MF!
 
Ik ken het. Je gaat echt alleen maar met je motor op stap, poetsen, kijken ernaar als je weer thuis bent na een ritje.
En als je dan in de avond voor de TV zit, of wat je dan ook doet, toch weer even kijken bij je nieuwe trots. En dat misschien wel meerdere keren op de avond.
Been there, done that... Veel plezier met je mooie Monster 900!
En welkom op MF!
Precies dat (en af en toe even snuffelen, het ruikt zo lekker, een motor die warm in de schuur is gezet 🙈)

Dank je wel!
 
Welkom Caat op M-F

Gefeliciteerd met de aanschaf van de Monster 900 en de 1ste kilometers. *O*
Thanks!!

Morgen waarschijnlijk rondje IJsselmeer 🙃

(so far mijn voornemen om de komende maand even rustig aan te doen met rijden, zou slim zijn met een verhuizing en verbouwing en oplevering oude huis in mei 😑)
 
Terug
Bovenaan Onderaan