Cabarateurs afstellen Honda CBR600F 1989

fireozzie

MF'er
28 jan 2008
63
0
Born
Hallo mensen,

Het volgende probleem wat ik heb.
Motor loopt niet netjes stationeer, heb het gevoel dat hij maar op drie cilinders loopt.
Mijn vermoede is dat ze niet synchroon lopen.
Nou is de vraag hoe kan ik die afstellen ik heb zelf zo een synchronisatieset 2-KLOKS maar ik weet niet waar ik die moet aansluiten bij deze motor.

Motor is van bouwjaar 1989 Honda cbr600f.

Groeten patrick
 
Hallo mensen,

Het volgende probleem wat ik heb.
Motor loopt niet netjes stationeer, heb het gevoel dat hij maar op drie cilinders loopt.
Mijn vermoede is dat ze niet synchroon lopen.
Nou is de vraag hoe kan ik die afstellen ik heb zelf zo een synchronisatieset 2-KLOKS maar ik weet niet waar ik die moet aansluiten bij deze motor.

Motor is van bouwjaar 1989 Honda cbr600f.

Groeten patrick

Lijkt me dat je ook eerst even de bougies vervangt en een nieuw luchtfilter erin doet.
Dan sluit je dat in ieder geval uit. En het luchtfilter doe je voor synchoniseren zodat alles weer optimaal is.
 
Voel eerst eens of wel alle 4 je uitlaat stukken van het spruitstuk warm worden. Dan weet je evt iig zeker dat er een cil niet meedoet.
Tussen je carb's en cil kop zitten vacuum aansluitingen. 1 carb kun je niet verstellen, daar sluit je 1 meetklok op aan en het vacuum wat deze aangeeft gebruik je als referentie voor de andere 3 carbs. Dus deze klok laat je de hele tijd zitten. Vervolgens gebruik je de andere klok om de beurt voor de andere 3 carb's.
Stelscroeven zitten tussen de carb's in (kruiskop).
Stel af bij warme motor, ongeveer 2000 rpm.
 
dat zal ik ook is nakijken.
Heb sinds gisteren de motor synchroon gezet.
Was me wel even zoeken waar ik de slangetjes moest aansluiten.
De motor loopt nu beter stationair.

Bedank voor de antwoorden


Groeten Patrick
 
Terug
Bovenaan Onderaan