Caberg 104 Solo black

Kijk, dit topic zocht ik net. Ik ben ook wezen shoppen voor de 104 solo of de airoh warroir of de shark S500 air. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de 104, ik ga hem zo halen bij jossmit in Haarlem, daar is hij 155 euro. Shark vond ik niet zo mooi, te extreem en airoh zou te lawaaierig zijn.
 
@joch3m:

Ja ik had psies hetzelfde, ik ga next zaterdag de Caberg halen en als hij niet bevalt kan ik hem terugbrengen na t weekend echt superservice!! het aanbod in de zaak viel mij enigzins tegen maar dit stond ook al op de website geloof ik!
ik had graag ook een AGV,Arai & Schuberth op mn kop gehad, dus ga ik dit weekend even bij Arie Molenaar & in zijn voordeelshop kijken!

maar leuke service daar bij motozoom en de openingstijden
:}

ik neem de matt zwarte und du?
 
Kheb zelf vorig jaar een Caberg Justissimo (spelfouten voorbehouden) gekocht, da's het model met opklapbare voorkant en ben erg onder de indruk van de prijs/kwaliteit van Caberg. Die zonneklep is geweldig, geloof me, je wilt nooit meer zonder 8-)

Het enige nadeel tot nu toe is dat het vizier niet meer zo damp-bestendig is als voorheen. Ik vermoed dat er een coating op zat die langzaam opgelost is door mijn (zware) adem. Ik vermoed dat dit "normaal" is, maar is beetje tegenvaller omdat ik hiervoor een Lazer had met dubbel vizier dat vrijwel nooit besloeg.

Het lijkt er op dat Caberg gewoon veel waar voor het geld biedt, dus als je zonder GP-decor kunt leven warm aanbevolen!
 
blij dat ik t topic heb gestart, goede verhalen over caberg!
de caberg site is erg basic en een testje of wat meer informatie zou het merk niets slechts brengen.
vandaar dat ik graag wat mf meningen wilde horen, maar bij deze is dat goed gelukt.
ik kan niet wachten tot ik kan rijden, nog 1 week!

-O- shit nog 1 dikke week....duurt lang! B|
 
@joch3m:

Ja ik had psies hetzelfde, ik ga next zaterdag de Caberg halen en als hij niet bevalt kan ik hem terugbrengen na t weekend echt superservice!! het aanbod in de zaak viel mij enigzins tegen maar dit stond ook al op de website geloof ik!
ik had graag ook een AGV,Arai & Schuberth op mn kop gehad, dus ga ik dit weekend even bij Arie Molenaar & in zijn voordeelshop kijken!

maar leuke service daar bij motozoom en de openingstijden
:}

ik neem de matt zwarte und du?

Dus gisteren bij Jos Smit geweest en de 104 solo gekocht voor maar 155 Euro (volgens mij is hij nergens zo goedkoop te krijgen). In het mat zwart :Y . Hij is idd wat lawaaierig maar zeer cker niet storend. Heb alleen wat moeite met mijn brilletje op mijn neus te krijgen. Hiervoor had ik een oude Arai en die maakte netzoveel lawaai. Dat zonnevizier is echt top, je wilt echt niet meer zonder. Ik ben echt blij dat ik deze helm gekozen heb, ben er heel tevreden over. Ik heb er gisteren 200 plus mee gereden zonder veel problemen.

[me]Joch3m besloot zichzelf meteen ff te trakteren op een evolution jas van leer 8-) [/me]
 
104solonwm.jpg
 
Leuk, lekker helmpje! ik heb mijzelf vandaag getrakteerd op een dainese outfit, erg soepel! zaterdag nog een helm & motor :+
ik zit nu te twijfelen, neem denk ik een zilverkleurige, is minder warm dan n zwarte helm of is dat onzin?

:9
 
Leuk, lekker helmpje! ik heb mijzelf vandaag getrakteerd op een dainese outfit, erg soepel! zaterdag nog een helm & motor :+
ik zit nu te twijfelen, neem denk ik een zilverkleurige, is minder warm dan n zwarte helm of is dat onzin?

:9
volgens mij maakt het niet uit of je nu zwart of wit neemt qua warmte, zweten doe je nu toch wel _O- :W
 
zweten gebeurt idd wel! maar zwart trekt warmte aan en een lichte kleur stoot af he...

heb ook een wit/cremekleurige jas, wel een zwarte broek maarja die zijn dr niet anders..
 
zweten gebeurt idd wel! maar zwart trekt warmte aan en een lichte kleur stoot af he...

heb ook een wit/cremekleurige jas, wel een zwarte broek maarja die zijn dr niet anders..
Ik heb nu dus een zwarte helm EN jas maar nergens last van hoor. Ik warme landen lopen ze toch ook altijd in zwarte jurken
 
Neem anders die Justissimo van Caberg, heerlijk fris met de voorkant open, EN de zonnekap blijft netjes naar beneden staan. Of vind je dit te "toeristisch"?

nee, wil geen systeemhelm, vind ik echt klote en de functie van helm vervalt gedeeltelijk voor mijn gevoel, je hele bekkie ligt open als je dan gaat. Ik ga 100%zeker voor een intergrale helm en dat is puur uit veiligheid!
 
Heb em zelf ook :Y (die Caberg dan)

Ben er zeer over te spreken ,vooral die zonnebril is makkelijk
Alleen als je er 1 gaat halen ,pas goed
Ik heb het idee dat als je ze een paar maanden heb gedragen dat ze wat ruimer komen te zitten dan toegestaan
En de ventilatie mag van mij wat beter B| ,zweet stroomt van je hoofd af :9
 
nee, wil geen systeemhelm, vind ik echt klote en de functie van helm vervalt gedeeltelijk voor mijn gevoel, je hele bekkie ligt open als je dan gaat. Ik ga 100%zeker voor een intergrale helm en dat is puur uit veiligheid!
Je weet toch dat een systeem helm dicht kan ;)
Een Jet / Police helm is open aan de voorkant.

LL107009-00.jpg
 
Je weet toch dat een systeem helm dicht kan ;)
Een Jet / Police helm is open aan de voorkant.

(Afbeelding)

kan... je kunt ook van je fiets worden gereden! ;)
nee, ik begrijp gewoon niet dat je met dat ding open rijdt, als er dan wat gebeurt dan is je gezicht nog steeds niet beschermd en je wilt je aangezicht en hoofd toch beschermen, hou niet van half werk.

l
 
Ik heb deze helm ook, maar bij mij is het schuifknopje om het zonnevizier naar beneden te bedienen al lam.. Zit behoorlijk wat speling op, zal eens kijken of ik hem uit elkaar kan halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan