Caberg 104 Solo black

thijsje82

MF veteraan
24 mrt 2003
4.346
0
Utrecht
is het wat?
lees van alles via de search maar het is ontzettend persoonlijk,
arai schijnt top te zijn maar heb nu al 2 tests gelezen dat dit dus :r is..
arai is sowiezo geen optie want wil niet meer dan €200,- uitgeven.

de ingebouwde zonnebril bij de caberg is wel uber ! schuberth is gewoon te duur.

misschien heeft iemand nog een recent handig testje achter de hand? *O*
 
Heb geen testje achter de hand, wel een Caberg mirage !

Ben wel erg tevreden, zonnebril werkt perfect.

En als je wilt weten of tie veilig is ? lijkt me wel anders mag ie niet verkocht worden.
 
Ik heb zelf zo'n helm. Er zijn voors en tegens.
Voors:
- prijs
- looks (ik heb de matzwarte uitvoering, maar het blijft erg subjectief natuurlijk)
- ingebouwde zonnevizier (dit is echt een SUPER feature van die helm, echt helemaal goed!)

Tegens:
- lawaaierig (kun je compenseren met goeie oordoppen)
- wind werveling rond je ogen (ik heb heel snel tranende ogen in de helm, zeker in de winterperiode)

Pasvorm is per persoon verschillend, dus daar valt geen zinnig woord over te zeggen.

Die tranende ogen vind ik een super nadeel (maar ik weet niet of het met andere helmen beter gaat). Het zonnevizier is daarentegen weer zo super dat ik de helm een dikke voldoende geef.

HTH. :W
 
Ik heb zelf zo'n helm. Er zijn voors en tegens.
Voors:
- prijs
- looks (ik heb de matzwarte uitvoering, maar het blijft erg subjectief natuurlijk)
- ingebouwde zonnevizier (dit is echt een SUPER feature van die helm, echt helemaal goed!)en

Tegens:
- lawaaierig (kun je compenseren met goeie oordoppen)
- wind werveling rond je ogen (ik heb heel snel tranende ogen in de helm, zeker in de winterperiode)

Pasvorm is per persoon verschillend, dus daar valt geen zinnig woord over te zeggen.

Die tranende ogen vind ik een super nadeel (maar ik weet niet of het met andere helmen beter gaat). Het zonnevizier is daarentegen weer zo super dat ik de helm een dikke voldoende geef.

HTH. :W


kijk daar heb ik wat aan, werveling rond je ogen? hmmm, dat is minder maar die zonnebril is geniaal , dat vind ik ook fantasties!!
en idd een matzwarte ubergeil!

ik wilde een airoh warrior 2 of een caberg 104 proberen! deze 2 zaten gewoon lekker! die airoh heb ik een systeemversie van gereden en dat beviel best, dus de dichte zal dan ook wel lekker zijn.

misschien kan je voor die windwerveling een ..(klepje?) onder je kin nemen, die bestaan geloof ik wellicht dat dit werkt?

bedankt !
 
Ik heb deze helm ook en ik heb ook last van die wervelwind,ik heb er alleen last van als ik het gewone vizier open laat staan en de zonnebril naar beneden heb.

Verder ben ik wel tevreden over de helm.

Als je "de perfecte"helm wilt hebben,dan zal je even wat meer centen moeten neerleggen.........

:W
 
Ik heb deze helm ook en ik heb ook last van die wervelwind,ik heb er alleen last van als ik het gewone vizier open laat staan en de zonnebril naar beneden heb.

Verder ben ik wel tevreden over de helm.

Als je "de perfecte"helm wilt hebben,dan zal je even wat meer centen moeten neerleggen.........

:W

:^

helemaal waar, zit er gewoon ff niet in. B|
 
Heb m ook, de mat zwarte solo.
Het geintegreerde vizier heeft uiteindelijk voor mij ook de doorslag gegeven, tov andere helmen in die prijsklasse.

Ik vind de helm lekker zitten en is ook niet al te zwaar.
Het nadeel vind ik de windruis bij wat hogere snelheden en ik heb ook wat last van traanogen. Dat is echter op gelost met het vizier dicht of het zonne vizier voor.
Kortom een zeer prettige helm voor goeie prijs.
Hardcorps
 
thanks!iig weinig negatieve geluiden, lijkt mij dan een mooie prijs/kwaliteit verhouding! k ga m binnenkort gewoon lekker testen!

groeten
 
Heb inderdaad ook wat windgeluiden, maar ja oordoppen zijn er goed voor.
Voor de rest ben ik wel tevreden over de pasvorm, heb zelf niet echt last van werveling rond het vizier.
Ben gewend om met een open helm te rijden, met een losse bril dit wervelt meer.
Ik zou em inderdaad eerst maar eens testen.
Denk zelf dat het een goede helm voor een geode prijs is.

succes !!
 
ps.

Ik heb overigens zo,n klepje bij m,n kin meegeleverd gekregen bij de mirage.
Kheb em erop gezet misschien dat ik daarom minder last van wervelingen heb.
 
Niet echt last van de wervelingen zoals eerder benoemd. Is zeker niet de stilste helm, maar heb hem nog niet goed kunnen testen ivm geen rijbewijs enzo ;)

ZOnnebril doet het goed / is makkelijk 'op en af' te zetten.

Er staat op het stickertje erop dat het 'JPMS product van het jaar 2005 is' geen idee wat je daar van moet denken though ;)
 
ps.

Ik heb overigens zo,n klepje bij m,n kin meegeleverd gekregen bij de mirage.
Kheb em erop gezet misschien dat ik daarom minder last van wervelingen heb.
Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn :P
Verder is dit ook niet de stilste helm nee, maargoed hij heeft wel de looks ;)
Je zou eventueel ook naar shark kunnen kijken ed. alleen hebben die meestal het zonnevizier er niet in zitten :) Succes.
 
misschien kan je voor die windwerveling een ..(klepje?) onder je kin nemen, die bestaan geloof ik wellicht dat dit werkt?
Sterker nog, zo'n klepje wordt gewoon meegeleverd met de helm. Ik heb 'm er een tijdje onder gehad (lastig plaatsen trouwens), maar de tranende ogen bleven. Nu in de zomer gaat het trouwens wel goed. Met de warme temps zo goed als geen last meer van tranende ogen.
 
Sterker nog, zo'n klepje wordt gewoon meegeleverd met de helm. Ik heb 'm er een tijdje onder gehad (lastig plaatsen trouwens), maar de tranende ogen bleven. Nu in de zomer gaat het trouwens wel goed. Met de warme temps zo goed als geen last meer van tranende ogen.
Jup die hoort erbij ennuh je bent gespot gisteren :+
 
Jup die hoort erbij ennuh je bent gespot gisteren :+
Gespot? Hoe weet je dan dat ik het was? Aan de helm? :o Daar rijden er nogal wat van rond namelijk.. :Y
Ik was gisteren wel in Haarlem, wat dat betreft kan het wel kloppen!

[edit]Na wat speurwerk: motozzzzooooooommm *O* [/edit]
 
Gespot? Hoe weet je dan dat ik het was? Aan de helm? :o Daar rijden er nogal wat van rond namelijk.. :Y
Ik was gisteren wel in Haarlem, wat dat betreft kan het wel kloppen!
Ivo zei dat je bij ons in de winkel bent geweest gisteren ;)
Die winkel met 2 dames achter de kassa :+
En in Haarlem woon ik niet meer, thank god :}
 
Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn :P
Verder is dit ook niet de stilste helm nee, maargoed hij heeft wel de looks ;)
Je zou eventueel ook naar shark kunnen kijken ed. alleen hebben die meestal het zonnevizier er niet in zitten :) Succes.

hey Jessy!!
ik ben vd week bij motozoom geweest, alleen geen jessy.. maar ze hebben er 2 apart gelegd, ik vind die geintregeerde zonnebril echt helemaal goed!
shark heeft voor 180 euro geen helm met zonnebril denkikzo
maar de 8ste neem ik er een, mooi testritje maken voor de helm van spaardam - utrecht.

see you :W
 
hey Jessy!!
ik ben vd week bij motozoom geweest, alleen geen jessy.. maar ze hebben er 2 apart gelegd, ik vind die geintregeerde zonnebril echt helemaal goed!
shark heeft voor 180 euro geen helm met zonnebril denkikzo
maar de 8ste neem ik er een, mooi testritje maken voor de helm van spaardam - utrecht.

see you :W
Aaaaw wat aardig van ze ;)
En nee Shark heeft wel helmen voor die prijs maar doet (nog) niet aan zonnevizieren, helaas...Tot binnenkort ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan