Caburateur loopt langzaam leeg

Dark0z

MF veteraan
12 feb 2006
1.453
145
Wanneer ik mijn Honda CBR600F PC35 (1999) enkele weken stil laat staan en vervolgens het contact aan zet dan begint de brandstofpomp direct aan te slaan en vult de carburateurs met brandstof. Dit lijkt mij een indicatie dat om een of andere reden de brandstof uit de vlotterkamers weg dampt. Verder kan ik nergens lekkage ontdekken of andere eigenaardigheden.

Nu vroeg ik mij af of het normaal is dat de carburateurs leeg komen te staan na verloop van tijd? Of wordt het tijd om de carb's te voorzien van nieuwe rubbertjes?
 
Benzien verdampt gemakkleijk, ook uit de ontluchting van de carbs.
Als benzine er niet in een plas onder ligt en je ruikt geen sterke (!) benzine geur is er niets aan de
hand.
 
Let ook op je oliepeil. Mijn carburateur had versleten vlotternaalden, waardoor benzine langzaam het motorblok in lekte.
Je kan ook even ruiken door de olievuldop te openen, want vaak is het via het peilglaasje niet duidelijk te zien.
 
Wanneer ik mijn Honda CBR600F PC35 (1999) enkele weken stil laat staan en vervolgens het contact aan zet dan begint de brandstofpomp direct aan te slaan en vult de carburateurs met brandstof. Dit lijkt mij een indicatie dat om een of andere reden de brandstof uit de vlotterkamers weg dampt. Verder kan ik nergens lekkage ontdekken of andere eigenaardigheden.

Nu vroeg ik mij af of het normaal is dat de carburateurs leeg komen te staan na verloop van tijd? Of wordt het tijd om de carb's te voorzien van nieuwe rubbertjes?

Had je verwacht dat die pas na 5 minuten ging meedoen ofzo ? :+

Maar hoezo verbind je daar de conclusie aan dat je vlotterbak leeg zou lopen ?

Heb je gecheckt of hij leegloopt of is dat je conclusie omdat de benzinepomp gaat draaien ?
 
Ik was altijd in de veronderstelling dat een vlotterkamer altijd vol bleeft staan. Kennelijk verdampt benzine altijd ook al is er geen lek :). M'n gsx-r750 uit 2007 hoor ik de brandstofpomp nooit. Starten lopen. De cbr uit 2000 moet na enkele weken alweer flink wat brandstof de kamers inpompen alvorens het starten
 
Ik was altijd in de veronderstelling dat een vlotterkamer altijd vol bleeft staan. Kennelijk verdampt benzine altijd ook al is er geen lek :). M'n gsx-r750 uit 2007 hoor ik de brandstofpomp nooit. Starten lopen. De cbr uit 2000 moet na enkele weken alweer flink wat brandstof de kamers inpompen alvorens het starten

Je gsx-r750 heeft dan ook injectie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan