Caburateurs BMW boxer afstellen

theohacienda

Rookie
30 aug 2007
3
0
Arnhem
Hallo vrienden.
Ik ben op zoek naar een handleiding of iemand die mij uitleggen kan over afstelgegevens van de caburateurs van bijv. een BMW R60. Ik heb dit niet specifiek voor een BMW nodig maar voor een DNEPR. Helluppppp
B.v.d. Theo

Allereerst bedankt voor alle respons.

Aanvullende informatie:
Het is een Dnepr MT 10 met gewone contactpunten en vervroeger aan het stuur.
Er zitten inderdaad de caburateurs op die "kilowattknijper" heeft afgebeeld (dus met rechthoekige gasschuiven).
Mede door jullie hulp heb ik ze redelijk goed af kunnen stellen maar de linker caburateur is verrot en ik vermoed dat de linker cillinder ook niet helemaal jofel is.
Ik ga op zoek naar een stel andere caburateurs van een nieuwer type of van BMW.
Het probleem is dat die anders gemonteerd zitten (nu 2 vertikale boutjes bij de andere horizontaal) dus er moet aangepast worden dmv verloopstuk.
 
Laatst bewerkt:
een R60 of een dnepr hebben geen nippels voor slangen, die moet je met enig gevoel en gehoor afstellen.
doordat het een simpele twin is gaat dat goed.
bij een viercilinder kan je het niet horen als er een cilinder uit sync is -O-

Dan moet je die zelf maken...... meten is weten !!, en bij een 4-cyl. kun je écht wel horen als 'ie niet synchroon loopt hoor :Y
 
Dan moet je die zelf maken...... meten is weten !!, en bij een 4-cyl. kun je écht wel horen als 'ie niet synchroon loopt hoor :Y
ik kan een tweeklepsboxer op gehoor minstens zo netjes afstellen als jij dat met apparatuur kan, kwestie van liefde en ervaring.

je kan het wel horen bij een viercilinder maar dan weet je nog niet welke je stellen moet.
daar heb ik nog altijd vacuüm voor nodig.
 
*1 : ik kan een tweeklepsboxer op gehoor minstens zo netjes afstellen als jij dat met apparatuur kan, kwestie van liefde en ervaring.

* 2 : je kan het wel horen bij een viercilinder maar dan weet je nog niet welke je stellen moet.
daar heb ik nog altijd vacuüm voor nodig.

*1 : da's fijn dat je dat kunt, ik kan het niet.........
*2 : Meende toch écht te lezen dat je schreef dat je het niet kunt horen...., nu ineens wel :?

en helaas......., liefde heb ik nog héél veel nodig, en ervaring heb ik helaas ook niet zo heel veel, maar ik probeer zo goed mogelijk bij te leren :Y
 
*1 : da's fijn dat je dat kunt, ik kan het niet.........
*2 : Meende toch écht te lezen dat je schreef dat je het niet kunt horen...., nu ineens wel :?

en helaas......., liefde heb ik nog héél veel nodig, en ervaring heb ik helaas ook niet zo heel veel, maar ik probeer zo goed mogelijk bij te leren :Y
:+
1. jij kan het ook, je moet alleen van die simpele motoren leren houden.
2. dat schreef ik ook :Y ik bedoelde echter dat ik hem niet op gehoor kan afstellen :X

en liefde kom ik ook altijd tekort, gelukkig krijg ik hier aandacht genoeg :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan