Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
hoe kom je erbij dat hij een SRAD heeft? ik zie nergens een bouwjaar staan, het kan wel een `85-er zijn
geloof dat ze in '99 overgingen van carb. naar injectie... vandaar
maareh, als hij zijn fiets vanmiddag brengt issie morgen dan klaar?ik denk dat het het makkelijkste is een blok met injectie er in te steken.
al met al een simpel klusje... enige voorwaarde is dat je een hooooooop tijd, en een hoooooop geld vrij hebt... owja en prof lasser zijn... en eigenlijk ook ict specialist...
Wat een dom geblaat staat hierik denk dat het het makkelijkste is een blok met injectie er in te steken.
maar anders:
met neme carbs. daar sloop je de gaskleppen uit. vervolgens neem je rechte stukkies buis en daar monteer je die gaskleppen in. in die buizen maak je gaten en las je een moer op met het formaat van je injectoren. daar draai je dus injectoren in. voor de gaskleppen monteer je een AFM/MAF/LMM (allemaal namen voor luchtmassameters). vervolgens plaats je aan de uitlaatzijde in de uitlaten labdasensoren (beste is 1 per uitlaatpijp dicht bij je motorblok). dus weer gat maken en moer lassen. indien nog niet aanwezig een olie temp metertje. dan heb je alle hoofd onderdelen maar mis je nog het belangrijkste... de computer.
met neme een leuke chip, minimaal wel een freq van 50Mhz ofzo. en daar ga je een fuel/ignition computer in proggen. daarna hoef je enkel nog op een dyno je fuel/ignition maps te maken.
al met al een simpel klusje... enige voorwaarde is dat je een hooooooop tijd, en een hoooooop geld vrij hebt... owja en prof lasser zijn... en eigenlijk ook ict specialist...
Wat een dom geblaat staat hier
Gaskleppen uit carburateurs slopen
Moeren inlassen voor injectoren inschroeven
50 MHz minimaal
Meesten komen niet boven de 10 en doen meer dan alleen injectie regelen.
En die hoop geld en tijd is ook niet nodig want alles is al te krijgen waar je zelf aan kan gaan sleutelen en afstellen.
In een paar dagen kan je een voertuig ombouwen en rijdend krijgen en nog een ochtend extra op de bank en is alles af.
Mijn injectie BMWs waren ook altijd aanzienlijk zuiniger dan de oude 2-kleps boxers met carburateurs (ondanks meer bescheiden vermogens), maar ik hoor van bijvoorveeld menig Honda VFR en CBR eigenaar die van carb naar injectie model zijn overgestapt juist weer het tegenovergestelde. Dit gaat dus kennelijk niet altijd op.De voordelen van injectie zitten vooral bij lagere toerentallen waar je meer koppel (en dus pk's) naar toe kan verhuizen. Het lagere brandstofverbruik komt dan omdat je een hogere eindoverbrenging kan gebruiken.
Mijn K100 kan ik in de stad al in zijn 5 laten rijden bij 1500 tpm. Enkel op de snelweg kom ik boven de 5000 toeren uit en het verbruik ligt tussen de 1:17 en 1:21 voor een motor van 250kg en bijna 100 pk.
uhm, in de openingspost staat srad 750, en later op de 1e pag. nog een keer..
daarom denk ik
ik zie nu wel dat ik het bouwjaar op de een of andere manier wel zelf verzonnen heb geloof dat ze in '99 overgingen van carb. naar injectie... vandaar
ik denk dat het het makkelijkste is een blok met injectie er in te steken.
maar anders:
met neme carbs. daar sloop je de gaskleppen uit. vervolgens neem je rechte stukkies buis en daar monteer je die gaskleppen in. in die buizen maak je gaten en las je een moer op met het formaat van je injectoren. daar draai je dus injectoren in. voor de gaskleppen monteer je een AFM/MAF/LMM (allemaal namen voor luchtmassameters). vervolgens plaats je aan de uitlaatzijde in de uitlaten labdasensoren (beste is 1 per uitlaatpijp dicht bij je motorblok). dus weer gat maken en moer lassen. indien nog niet aanwezig een olie temp metertje. dan heb je alle hoofd onderdelen maar mis je nog het belangrijkste... de computer.
met neme een leuke chip, minimaal wel een freq van 50Mhz ofzo. en daar ga je een fuel/ignition computer in proggen. daarna hoef je enkel nog op een dyno je fuel/ignition maps te maken.
al met al een simpel klusje... enige voorwaarde is dat je een hooooooop tijd, en een hoooooop geld vrij hebt... owja en prof lasser zijn... en eigenlijk ook ict specialist...
De VFR met injectie heeft meer koppel en vermogen......maar ik hoor van bijvoorveeld menig Honda VFR en CBR eigenaar die van carb naar injectie model zijn overgestapt juist weer het tegenovergestelde. Dit gaat dus kennelijk niet altijd op.
Geweldig dat er toch nog mensen de moeite nemen om op zo'n vraag, en ook nog op deze manier gesteld, serieus in te gaan.
De starter van dit onderwerp reageert niet eens meer, die is waarschijnlijk al iets anders aan het bedenken wat hij met zijn motor wil gaan doen. (zijn velgen laten verchromen of zo gok ik)
Injectie is zuiniger , rendementvoller en is dus per definitie beter dan carburateurs.
Heb op een cagiva met injectie gereden en die pakte echt soepel op hoor mooie vloeiende koppelafgifte ook.Je krijgt eventueel marginaal meer vermogen, maar de manier waarop injectie oppakt zal nooit zo vloeiend zijn als bij een carburatiefiets en het verbruik zal ook hoger uitvallen (ok, who cares, maar toch)