caburator naar injectie

Sayko

Geblokkeerd account
1 nov 2005
471
0
Hallo
Weet iemand wat moet je verander van Caburator naar Injectie van en suzuki srad 750 :N :N :N :N
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij een erg ingrijpende operatie; hoewel met totaal nieuwe cilinders waarschijnlijk wel doenlijk.
Eigenlijk ben ik nieuwsgierig of zulke ombouw in de practijk wel gedaan wordt?
 
Enige info over de motor en het blok wat je in gedachten hebt kan ook geen kwaad!
Eigenlijk kan ik direct al zeggen dat je er geen eens aan moet denken, het feit dat je deze vraag steld laat al zien dat je veel te weinig kennis hebt om er aan te beginnen... (nofi) ;)
 
Het is srad 750
Enige info over de motor en het blok wat je in gedachten hebt kan ook geen kwaad!
Eigenlijk kan ik direct al zeggen dat je er geen eens aan moet denken, het feit dat je deze vraag steld laat al zien dat je veel te weinig kennis hebt om er aan te beginnen... (nofi) ;)
 
Ik dacht dat ik een antwoord krijg op mijn vraag maar inplaats daar van zit een clown te lullen over mijn leve en mijn toetsenbord wat is je probleem ?
Het probleem is dat het gene wat je op je toetsenplank inklopt niet te lezen is.

Volgende keer iets minder zuipen voordat je een topic opent scheelt al de helft.
 
je kan blijkbaar geen toetsenbord gebruiken, je icoon doet het niet en je wil injectie op je gixxer bouwen ?




Good luck, mate. :X



Serious antwoord: doe het niet. Ga gewoon een goede set carbs opgooien (Of door iemand laten doen)
 
SRAD 750 is er in carb en inj. uitvoering.. hij wil effe :P van carbs naar injectie gaan...

gewoon heel de rotzooi van een injectie S-rad overbouwen dus.. eitje :X
Blok zoeken wat in elkaar gedraait is, kop overzetten (die moet wel goed zijn), kabelboom overzetten, computer overzetten, sensors benodigd voor temperatuur, luchtmassameting, draaisnelheid motor enz erop bouwen, commonrail overzetten, injectoren overzetten, benzinetank met pomp overzetten, ventielensysteem in brandstofleiding overzetten, alles aansluiten en inregelen..
Is nogal een klus. Ik denk dat je beter gewoon een injectiemodel kunt kopen en deze verkopen, als je per-sé een injectie wilt..
 
of regel even een setje goede carbs. dat is wat makkelijker.. ;)


vraag me trouwens af wat er mis kan zijn met carbs. van een fiets van 99..
of hij moet in die tijd wel erg veel gelopen hebben :?
 
heb mogelijk gedaan ook ooit, maar setje nie org, was een verv. setje, moeilijk oh je, veel doen en werk, kan kopen in winkel, kelken met inj setje , vier weken hardlopen , emissie overschrijden
 
heb mogelijk gedaan ook ooit, maar setje nie org, was een verv. setje, moeilijk oh je, veel doen en werk, kan kopen in winkel, kelken met inj setje , vier weken hardlopen , emissie overschrijden
Dit klinkt als iemand die z'n injectoren verkeerd om heeft gemonteerd :+

Als ik jou was zou ik een ander motorblok met injectie plaatsen (zullen toch wel de nodige schade-gixxers rondzwerven), of misschien gewoon de complete motor inruilen voor een later model.
Vreemde vraag, maar weet je wel zeker dat je injectie wilt? Het is tegenwoordig een must vanwege emissie-eisen maar lang niet alle motoren lopen er structureel beter mee. Een collega van me heeft pas zijn carb CBR600 ingeruild op een nieuwe en zag z'n verbruik met dik 25% toenemen en vindt dat de injectie nogal "snokkerig" op het gas reageert. Suzuki staat bekend om hun goede injectie systemen, maar is het 't echt allemaal wel waard?
 
Waarom zou je uberhaupt over willen naar injectie? Fabrikanten gebruiken injectie voornamelijk om emissie eisen te halen. Je krijgt eventueel marginaal meer vermogen, maar de manier waarop injectie oppakt zal nooit zo vloeiend zijn als bij een carburatiefiets en het verbruik zal ook hoger uitvallen (ok, who cares, maar toch)

Waarom zou je veel werk willen verzetten voor weinig of geen resultaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan