CAD freaks opgelet

Sandertje

MF'er
27 nov 2001
48
0
Amersfoort
Voor de 3D CAD (kenners weten wel wat ik bedoel) freaks een leuke site:
www.dbbp.com
Veel errug mooie plaatjes van 3D CAD bikes en andere zaken rond bikes. Gemaakt in Pro/Engineer, wat denk ik ook alleen voor niet-leken iets zegt, maargoed...
 
waarom zou je ingodsnaam in CAD zoiets modeleren... }) ?

Wel erg knap gedaan, CAD is ermm niet echt vriendelijk werken...
 
En nu nog met Pro/Mechanica berekenen bij welke belasting je zuigers door je blok schieten. Heb je toch iets aan die choppers gehad.
 
Nou, ik doe voor mijn werk ook let's say 30-40% van mijn tijd 3D CAD (Unigraphics NX) maar ik kan nou niet zeggen dat ik de behoefte heb in mijn vrijetijd nog te gaan zitten tekenen.... :P . Maar wel mooi gemaakt...
 
ehhh... sorry... maare... ik vind het een wereld programma. Maak er complete woningen mee... dus.... O-) Op de mm nauwkeurig...
Bullshit, alles wat je op de PC tekent is ABSOLUUT nauwkeurig, maar dat wil niet zeggen dat je product dat is.. ;) .
Nadeel van autocad vind ik dat je eigenlijk gewoon een digitale tekenplank hebt waarop je lijntjes trekt. Veel vrijheid heb je daardoor maar je wordt ook niet "gecontroleerd" of kan wat je tekent. En een 3D-pakket dat met modellen werkt doet dat wel...
 
Bullshit, alles wat je op de PC tekent is ABSOLUUT nauwkeurig, maar dat wil niet zeggen dat je product dat is.. ;) .
Nadeel van autocad vind ik dat je eigenlijk gewoon een digitale tekenplank hebt waarop je lijntjes trekt. Veel vrijheid heb je daardoor maar je wordt ook niet "gecontroleerd" of kan wat je tekent. En een 3D-pakket dat met modellen werkt doet dat wel...
Wat bedoel jij met absoluut nauwkeurig?
 
Op zich natuurlijk wel leuk. 'k zit voor mijn werk veel met Pro/Engineer en simulatiesoftware te werken, dus zou ik mijn motor in Pro/E kunnen modelleren en dan met bewegingssimulatie het rijgedrag kunnen bekijken.
Aan de andere kant.... dat kost me veel vrije tijd en het rijgedrag kan ik ook op een veel leukere manier onderzoeken 8-) dus mwoaaaa effe denken, laat maar...
 
Op zich natuurlijk wel leuk. 'k zit voor mijn werk veel met Pro/Engineer en simulatiesoftware te werken, dus zou ik mijn motor in Pro/E kunnen modelleren en dan met bewegingssimulatie het rijgedrag kunnen bekijken.
Rijgedrag bekijken zonder dat echte dynamica in rekening wordt gebracht (Corioliskrachten, trillingen, wrijving, glijden)?? Zo rijdt zelfs een Harley goed. Misschien vandaar dat ze die in modellen hebben gemaakt.
 
/on-topic

mooie site ! Werk zelf wel met Autodesk Inventor (modelleer prog van makers van Autocad) en op 't werk met Solid Designer. Maar zover ben ik nog nie gekomen ;)

/on-topic
 
Werk dagelijks met SolidWorks 2003 ... tot en met morgen. Zaterdag moet ik SolidWorks 2004 installeren en dan kunnen we er maandag mee aan de slag. D'r zitten toch weer een paar aardige verbeteringen in.

[posermode]Moet het op m'n werk doen met een Dual Xeon 2,8 GHz met 1 GB intern geheugen[/posermode] :Z

Btw zo nauwkeurig teken je ook niet. Het model geeft de nominale maten weer. Zet er bijvoorbeeld een f-tolerantie (-/- tolerantie) op en in werkelijkheid is de diameter van het werkstuk kleiner dan het model (tenminste dat zou zo moeten zijn als de draaier z'n werk goed doet :P )
 
Laatst bewerkt:
Hey wel geinig allemaal zon gerenderde chopper

Maar ik zou Erica Terpstra zoenen als ik een 3d cad draadmodel van een soes gsx1100R zou kunnen krijgen.


Voorlopig zit ze me nog steeds achterna..
full
 
Ik zat nog eens over die site te neuzen. Ik ken een van die jongens, hij werkt voor de reseller waar wij onze SolidWorks licenties van betrekken. Grappig ..
 
waarom zou je ingodsnaam in CAD zoiets modeleren... }) ?

Wel erg knap gedaan, CAD is ermm niet echt vriendelijk werken...

Toch wel, kun je direct de plannen maken om de fiets te laten produceren ;)

Werk zelf regelmatig met:

solidworks, catia, pro/e en ME10
autocad s*cks
 
Bullshit, alles wat je op de PC tekent is ABSOLUUT nauwkeurig, maar dat wil niet zeggen dat je product dat is.. ;) .
Nadeel van autocad vind ik dat je eigenlijk gewoon een digitale tekenplank hebt waarop je lijntjes trekt. Veel vrijheid heb je daardoor maar je wordt ook niet "gecontroleerd" of kan wat je tekent. En een 3D-pakket dat met modellen werkt doet dat wel...
ligt aan je pakket, als je een woning tekent en je bent bezig met verschillende verdiepingen e.d. is het mooi om een pakket (als revit) te hebben die alles controleerd of het daadwerkelijk gebouwd kan worden.
Heb je iets simpels waarbij je dat zelf makkelijk in de gaten kunt houden kun je snel iets opzetten in autocad, vooral vanaf versie 2000i
wat ook makkelijk en snel werkt is arc+ progress 3 , hierbij kun je ook makkelijk iets in draad model opzetten.

maar om te stellen dat ieder programma absoluut naukeurig is is echt onzin.
probeer maar eens een woning (allses dus op de mm uitgerekend) in 3d studio max 5 te tekenen ofzo, gaat je echt niet lukken.

maar om een bike te tekenen in 3dsmax5 ben je wel het best uit, ligt er dus aan wat je wilt gaan tekenen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan