Café racer vraag...

17 apr 2015
3
0
Hoi,

Ik wil een motor kopen om om te bouwen tot een café-naked bike.
Nu heb ik een Honda CBX 750 uit '87 op het oog en een Honda CX
500 uit 1983 op het oog.

Welke raden jullie aan inzake de ombouw?

Thanks in forward!
 

vroembert

MF veteraan
24 mrt 2003
18.225
1.212
57
Bezoek site
Ik vind de 2 cilinder cx veel mooier om tot cafe racer om te bouwen, dan de cbx. Met name het blok van de cbx vind ik te modern ogen.
 

superduc again

MF veteraan
6 mrt 2004
7.966
515
dussen
Vind die van nozem mooier , blijft wel een beetje een sloom hok zo'n cx
Wat zal ie hebben 45 pk?
Heb vroeger de turbo versie gehad 8-)
 
17 apr 2015
3
0
Dank voor de reacties!
Het blok van de CX is inderdaad makkelijker zowel in onderhoud als qua kosten. Maar ik hik tegen die 50pk op 200kg (dat is niet heel veel als je een keer gassen wil).
 

636twobrothers

Die hard MF'er
25 jan 2015
448
14
Ik heb zelf een CX500 caferacer. Kan je vertellen dat de 50pk ruim voldoende is om met die zithouding lekker vot te rijden.. Ik rijd er vooral veel mee rond de binnenstad (daarvoor is het ook een caferacer) en de v-twin loopt onderin heel erg soepel met genoeg koppel om op elk toerental lekker vooruit te komen!



 
Laatst bewerkt:

TheoH

Die hard MF'er
1 apr 2012
723
0
55
Fryslân
Als je een café racer goed hebt aangepakt, ben je ook al heel wat kilo's kwijt en wordt hij al een stuk vlotter. De motorconfiguratie van de CX500 is ook redelijk bijzonder en vind ik beter in het concept van caféracer passen.

De CX500 haalt ook wel de "ton" (160 km) en daarmee een classic racer. En inderdaad 50 pk is voldoende voor heel veel lol.
 
Laatst bewerkt:

Anno 1965

Die hard MF'er
24 mrt 2012
357
1
72
Mijn eerste motor was een BMW R60/2 met 30 pk en dat ging hard zat omdat je totaal geen windbescherming hebt.
 

PLR

meubilair
23 jan 2003
7.494
113
Maak hem zo kaal mogelijk, zoals op getoonde afbeeldingen.
Dan weegt zo'n hok ècht geen 200 kg meer..
Het schijnt alsof we tegenwoordig minimaal 150 pk aan boord moeten hebben om lol te kunnen trappen, maar dat is natuurlijk kletskoek: in de tijd van de 'caferacers' was 50 pk al een flinke brommer!!
De meeste engelse fietsen haalden dat in originele vorm vaak niet eens...

Ik zeg : CX..doen!
Kost geen drol en vrij eenvoudig in onderhoud, zit ook goed in reserveonderdelen-positie.
Van die lompe grote radiateur zou je ook twee kleinere kunnen installeren...bijvoorbeeld.