Café racer vraag...

17 apr 2015
3
0
Hoi,

Ik wil een motor kopen om om te bouwen tot een café-naked bike.
Nu heb ik een Honda CBX 750 uit '87 op het oog en een Honda CX
500 uit 1983 op het oog.

Welke raden jullie aan inzake de ombouw?

Thanks in forward!
 
Ik vind de 2 cilinder cx veel mooier om tot cafe racer om te bouwen, dan de cbx. Met name het blok van de cbx vind ik te modern ogen.
 
Met name het blok van de cbx vind ik te modern ogen.

Precies!

CX500 dus :9~


moto-mucci-cx500-xl.jpg


Jesse-Hayes-CX500-5.jpg


Honda-CX500-Cafe-Racer-by-Gavin-Clarke-3.jpg


29_07_2012_honda_cx500_cafe_racer_09.jpg


Kingston_1_Seite_Links.jpg
 
Vind die van nozem mooier , blijft wel een beetje een sloom hok zo'n cx
Wat zal ie hebben 45 pk?
Heb vroeger de turbo versie gehad 8-)
 
Dank voor de reacties!
Het blok van de CX is inderdaad makkelijker zowel in onderhoud als qua kosten. Maar ik hik tegen die 50pk op 200kg (dat is niet heel veel als je een keer gassen wil).
 
Ik heb zelf een CX500 caferacer. Kan je vertellen dat de 50pk ruim voldoende is om met die zithouding lekker vot te rijden.. Ik rijd er vooral veel mee rond de binnenstad (daarvoor is het ook een caferacer) en de v-twin loopt onderin heel erg soepel met genoeg koppel om op elk toerental lekker vooruit te komen!

2e13696b5df1756ba85603e3732f049a.jpg


f1203d5e82e148b59c8dd018096a9c31.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je een café racer goed hebt aangepakt, ben je ook al heel wat kilo's kwijt en wordt hij al een stuk vlotter. De motorconfiguratie van de CX500 is ook redelijk bijzonder en vind ik beter in het concept van caféracer passen.

De CX500 haalt ook wel de "ton" (160 km) en daarmee een classic racer. En inderdaad 50 pk is voldoende voor heel veel lol.
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste motor was een BMW R60/2 met 30 pk en dat ging hard zat omdat je totaal geen windbescherming hebt.
 
Maak hem zo kaal mogelijk, zoals op getoonde afbeeldingen.
Dan weegt zo'n hok ècht geen 200 kg meer..
Het schijnt alsof we tegenwoordig minimaal 150 pk aan boord moeten hebben om lol te kunnen trappen, maar dat is natuurlijk kletskoek: in de tijd van de 'caferacers' was 50 pk al een flinke brommer!!
De meeste engelse fietsen haalden dat in originele vorm vaak niet eens...

Ik zeg : CX..doen!
Kost geen drol en vrij eenvoudig in onderhoud, zit ook goed in reserveonderdelen-positie.
Van die lompe grote radiateur zou je ook twee kleinere kunnen installeren...bijvoorbeeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan