Ik ben bezig met een CB750 F1 uit 1977. Deze is top end gereviseerd en de cilinder kop is afgevlakt met 0,2 mm voor een perfecte sluiting na een kleine lek teven zijn de kleppen opnieuw ingeslepen. Er zijn K&N filters op gemonteerd en er zit een open demper op, carburateurs zijn reeds netjes gesynchroniseerd. (voor de geïnteresseerde dit is hem: http://tiny.cc/rdxi9x)
Het lukt me niet goed hem af te stellen. Ik loop ertegen aan dat ik als ik vol gas geef waneer ik ongeveer 50km/u rijd op +/- 4-5000 toeren in de 3-4 versnelling dat hij broooop zegt en het vermogen weg valt. Ik ben wel al aardig op weg met de afstellen. Dit is als volgt gegaan.
Hij liep overigens perfect voor de aanpassingen
1. De gas naald stond origineel op de middelste stand van de 5 sleuven. Er zat een originele hoofdsproeier maat 105 in. Ik ben in mijn research tegen gekomen dat ik met mijn wijzigingen naar 112,5 of 115 moest. Dit heb ik gedaan. luchtschroef 1 slag open. Hierbij stotterde hij een beetje en kwam er niet echt vermogen vrij.
2. Ik heb de gasnaald omhoog gezet door het klipje op de 2de stand van onder geteld te zetten. Hierdoor ging hij al een stuk beter lopen.
3.Omdat ik nog 132 sproeiers had liggen heb ik deze geplaatst. Wat ook weer verbetering gaf, hij werd feller. maar nog altijd hield ik het probleem.
4. Ook had ik nog een set 142 liggen. Deze geeft een nog beter resultaat maar toch blijft die dip.
Mijn vraag is of het dan echt zo zou moeten zijn dat ondanks de adviezen online dat ik naar een nog grotere hoofdsproeier zou moeten gaan? Ik heb een colortune gekocht om te kijken of dit meer duidelijkheid zou geven over waar ik het zou moeten zoeken echter leverde deze niet het gewenste resultaat en zag bij vrijwel alle test situaties de kleur van de verbranding er netjes uit Er is niks gewijzigd aan de (digitale) ontsteking. Maar is dit een mogelijk boosdoener gezien het reviseren van de cilinders?
Wie heeft de gouden tip?
Bedankt voor het mee denken alvast.
Rick
Het lukt me niet goed hem af te stellen. Ik loop ertegen aan dat ik als ik vol gas geef waneer ik ongeveer 50km/u rijd op +/- 4-5000 toeren in de 3-4 versnelling dat hij broooop zegt en het vermogen weg valt. Ik ben wel al aardig op weg met de afstellen. Dit is als volgt gegaan.
Hij liep overigens perfect voor de aanpassingen
1. De gas naald stond origineel op de middelste stand van de 5 sleuven. Er zat een originele hoofdsproeier maat 105 in. Ik ben in mijn research tegen gekomen dat ik met mijn wijzigingen naar 112,5 of 115 moest. Dit heb ik gedaan. luchtschroef 1 slag open. Hierbij stotterde hij een beetje en kwam er niet echt vermogen vrij.
2. Ik heb de gasnaald omhoog gezet door het klipje op de 2de stand van onder geteld te zetten. Hierdoor ging hij al een stuk beter lopen.
3.Omdat ik nog 132 sproeiers had liggen heb ik deze geplaatst. Wat ook weer verbetering gaf, hij werd feller. maar nog altijd hield ik het probleem.
4. Ook had ik nog een set 142 liggen. Deze geeft een nog beter resultaat maar toch blijft die dip.
Mijn vraag is of het dan echt zo zou moeten zijn dat ondanks de adviezen online dat ik naar een nog grotere hoofdsproeier zou moeten gaan? Ik heb een colortune gekocht om te kijken of dit meer duidelijkheid zou geven over waar ik het zou moeten zoeken echter leverde deze niet het gewenste resultaat en zag bij vrijwel alle test situaties de kleur van de verbranding er netjes uit Er is niks gewijzigd aan de (digitale) ontsteking. Maar is dit een mogelijk boosdoener gezien het reviseren van de cilinders?
Wie heeft de gouden tip?
Bedankt voor het mee denken alvast.
Rick
Laatst bewerkt: