cafe racer (basis yamaha virago xv700)

28 jul 2017
33
58
@RISL thans voor de foto's, dit zal ook zeker werken. Alleen ik ga het toch eerst proberen met 1 stang dan heb ik ook minder koppelingen nodig.
Maar het blijft een goeie oplossing. :t
 
28 jul 2017
33
58
Goedeavond allemaal,

Ondertussen toch best wel wat gedaan aan de Yamaha,
De naven en achterbrug liggen bij de wielen expert, om opgeboord te worden, en kunnen dan gespoten worden en gespaakt.

Heb ook een nieuw inlaat y stuk gemaakt voor de single carb.
ystuk.PNG

Benzine tank is ook bijna klaar, moet alleen de benzine dop nog op. Deze is vorige week binnen gekomen dus word deze week afgemaakt.
IMG_2662.jpg IMG_2675.jpg
IMG_2671.jpg
 

RISL

Die hard MF'er
11 mrt 2012
783
217
Weet je heel zeker dat je maar één carburateur wilt? De voordelen worden heel uitgebreid beschreven.... "nadelen" lees je een stuk minder over.
Vertel eens? De voor- en nadelen?
Als.je het mengsel goed krijgt, lijkt me dit ideaal toch? Makkelijkere plek voor onderhoud, minder onderhoud, minder afstellen, minder lekkagepunten etc?
 
28 jul 2017
33
58
@supervet, ja het is ook een stukje looks. Vind het zelf veel mooier om wat meer opening te hebben tussen de 2 cilinders. Dat maakt het blok een stuk minder groot/vol.
Het enigste wat ik kan verzinnen is dat je misschien wat vermogen inlevert tov 2 carbs. Maar ook dat hoeft niet in mijn ogen. Verder weet ik niet zoveel nadelen tov de 2 originele carbs. (daar weet ik wel een aantal nadelen van op te noemen)
Maar als er nog nadelen zijn van een single carb ben ik wel benieuwd misschien kunnen we daar ook weer een oplossing voor vinden.
 

supervet

2 of 4 cilinders.... allebei dan maar??
15 sep 2003
3.857
2.472
Heerlen
Ten opzichte van de originele ga je inderdaad geen nadelen hebben. En als het voor de loods is boeien die paar pk's inderdaad ook niet
 

Bricks2ride

Die hard MF'er
8 mrt 2022
768
1.781
@supervet, ja het is ook een stukje looks. Vind het zelf veel mooier om wat meer opening te hebben tussen de 2 cilinders. Dat maakt het blok een stuk minder groot/vol.
Het enigste wat ik kan verzinnen is dat je misschien wat vermogen inlevert tov 2 carbs. Maar ook dat hoeft niet in mijn ogen. Verder weet ik niet zoveel nadelen tov de 2 originele carbs. (daar weet ik wel een aantal nadelen van op te noemen)
Maar als er nog nadelen zijn van een single carb ben ik wel benieuwd misschien kunnen we daar ook weer een oplossing voor vinden.

Als het echt om de looks gaat dan zou ik er een echte ouderwetse SU carburateur met kelk en gaas er in op zetten ipv wat er nu op zit
 

slijptol

Het is maar ijzer
2 mrt 2010
4.279
1.175
moergestel
Ik zie dit topic nu pas.
Mooi werk tot zover en heel mooi hoe je de tank gemaakt hebt.
Hoe krijg jij het symmetrisch?
Houten mal gemaakt?

Ik ben ook net aan een aluminium tank begonnen en ben altijd nieuwsgierig hoe anderen dat doen
 
28 jul 2017
33
58
@slijptol, ik heb een mal gemaakt van tig lasdraad staven van 2mm en daaromheen het plaatwerk gevormd. Ging redelijk goed. Moet het de volgende keer wel wat steviger maken is beter voor het passen van de plaatwerk delen.
Hoe heb jij het gedaan, ik ben natuurlijk net zo nieuwsgierig als jij haha:)
 
28 jul 2017
33
58
Als het echt om de looks gaat dan zou ik er een echte ouderwetse SU carburateur met kelk en gaas er in op zetten ipv wat er nu op zit
ja is ook mooi, alleen het gaat me niet om de ouderwetse/retrolook. De fiets word vrij modern en vind ik deze carb er goed bij passen. En het gaat me vooral dat het blok niet zo massief oogt, het is al een brok staal. Wat het blok ook weer heel mooi maakt natuurlijk. Maar zo is het beter in balans.
Maar het leuke hiervan is dat iedereen een mening/smaak/idee heeft en alles is goed. 😇🤙
 

slijptol

Het is maar ijzer
2 mrt 2010
4.279
1.175
moergestel
Hoe heb jij het gedaan, ik ben natuurlijk net zo nieuwsgierig als jij haha:)
Ik ben er nog maar net mee begonnen.
Ik heb een MDF bodem en middenplaat gemaakt. Daar heb ik kartonnen plaatjes op geplaatst om de vorm te bepalen.
De volgende stap is het karton te vervangen door mdf zodat ik een stevige mal heb om te kunnen passen.
De stand van zaken
20220421_203900.jpg
 
28 jul 2017
33
58
Goedemorgen allemaal,


@ slijptol, ja is wel beter zo denk ik. is wel lekker stabiel als alles van hout is. Hoe ga je je achterkant kontje maken? (heb je en eigen topic? ben wel benieuwd naar de vorderingen namelijk.


Ik ben zelf ook weer wat verder met de cafe racer. Zadel kan naar de bekleder. Hier komt een sleutel loos contactslot in van motoscope. En het word het lichte leer wat je ziet op de foto. De velgen en naven gaan volgende week in de epoxy en dan naar de spuiter. En de onderdelen voor de uitlaat te maken zijn besteld. Word een volledig rvs uitlaat. Wil 2 strakke dempertjes onder het kontje maken.

Koplamp is zo ver klaar, als ik de bovenste kroonplaat heb van de frezer dan maak ik naar boven ook nog een beugeltje. Staat nu redelijk stevig maar wiebelt wel een beetje en dan wil ik niet.
IMG_2763.jpg
IMG_2760.jpg
IMG_2766.jpg
IMG_2767.jpg
IMG_2769.jpg
 

slijptol

Het is maar ijzer
2 mrt 2010
4.279
1.175
moergestel
Goedemorgen allemaal,


@ slijptol, ja is wel beter zo denk ik. is wel lekker stabiel als alles van hout is. Hoe ga je je achterkant kontje maken? (heb je en eigen topic? ben wel benieuwd naar de vorderingen namelijk.

Dat is mijn eigen topic.
Het gaat niet hard momenteel.
Ik ben redelijk veel met het zijspan bezig.
Rijden is ook leuk :)
 
Bovenaan Onderaan