cafe racer (basis yamaha virago xv700)

@sidecarracing,
ja prijs was goed.€65,- voor dit alles betaald. Bij Galvano technische veredeling in Bergeijk.
De beste man heeft het wel heel erg druk, dus levertijd kan wel wat lang zijn. Maar voor mij is dat meestal geen probleem.

daarintegen is de kwaliteit van het verzinken wel echt super. Heb ook wel eens wat bij ander bedrijven laten doen en dat was niet van deze kwaliteit. (stukken niet verzonken, heel dun erop, alles mat uitgeslagen)

dus zeker een aanrader.
 
Wat voor blok moet daar in komen?
Het is wel lekker om zo uitgekleed aan een motor te beginnen, denk ik.
 
@RSL, komt een kawasaki gpz 500 blokje in. Motor was niet al te best toen ik hem kreeg. Denk aan:
- frame slecht gelast
- motorblok was slecht in elkaar gezet. (1mm spleet tussen de 2 onderste carter delen)
- alles was maar half uitgevoerd.

Dus dit alles eerst opgelost, en nu is alles gespoten en gaat ie weer in elkaar. Maar ik moet zeggen, ik begin liever met een originele motor. Dit omdat je dan niet het mindere werk van iemand anders eerst goed moet maken. Maar moet wel zeggen toen ik hem kocht was het idee en de looks van de motor wel goed.
 
Dat is precies hetzelfde met mijn Yamaha, de technische ellende van een ander, maar het idee en de looks kloppen. Goed samengevat!
 
Goede avond allemaal,

Nog maar een beetje vervuiling in mijn eigen topic, aangezien ik nu bijna mee klaar ben kunnen we daarna weer verder met de yamaha.

De suszuki staat grotendeels weer in elkaar. Zat nog een beetje in dubio over de electronica. Maar ik heb toch besloten om er een M-unit blue in te bouwen van motogadget. Dan weet ik ook zeker dat alles goed is en blijft en dit komt zeker tengoede van de kwaliteit van de motor.

Hieronder wat foto's hoe dat ie er nou bij staat.
Denk nog een paar dagen knutselen en dan kunnen we weer rijden.

ps, let niet op de zooi onder de motor. hahaha |(

IMG_2143.jpg
IMG_2146.jpg


IMG_2145.jpg
 
Weet je zo wat voor kroonplaat erop zit? Lijkt me niet de originele. Weet je ook zo de binnendiameter van de kroonplaat? Zoek zelf ook nog een optie voor een LTD 450, maar nog zoekende.

P.s ziet er gelikt uit. Mooi gedaan.
 
@Brnk nee is niet de originele kroonplaat. Er zitten voorvork poten in van een kawasaki gpz500 en ook de beide wielen zijn van een gpz.
Op de kroon plaat heb ik de alu schaaltjes gelast die het stuur vasthouden. Er is nog maar weinig origineel aan deze fiets. De vorige eigenaar had de keuzes al gemaakt om er een ander blok in te hangen. Alleen er zaten 2 verschillende wielen in en dat vind ik echt niet mooi.
Heb daar nog wel ergens een foto van hoe ik de fiets opgehaald heb.
IMG_2148.PNG
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
Weet je zo de afmetingen van het T-stuk tussen de twee lagers? Ben namelijk al tijdje aan het kijken of een voorvork van een GPZ in een LTD 450 past. Veel van die motorfietsen is het zelfde. alleen de kroonplaat van die LTD is :r

Uiteraard is alles pas te maken, maar enigzins de zelfde maten zou natuurlijk top zijn.
 
@Brnk Nee, ik heb de as die in het balhoofd van de suzuki vork zat eruitgehaald en deze in de onderste kroonplaat van de kawasaki gelast. Dus dan past het altijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
Goedeavond,

De suzuki is bijna klaar, alleen kreeg het blok niet lekker afgesteld. Dus maar weer een setje sproeiers besteld. Dus die zijn onderweg en dan kan ik de suzuki echt af maken.

Maar in de tussentijd kunnen we wel mooi verder aan de yamaha virago. Hier ook al weer een paar stapjes gemaakt. Het schakel mechanisme gemaakt en in elkaar gehecht. Alles moet nog afgelast worden, dit doe ik altijd als laatste. Mocht ik nog wat willen veranderen dan is het er zo weer af.

Ook ben ik bezit geweest om de schijven van de USD voorvork op de naaf van de Yamaha te maken. Maar om de yamaha naaf in de USD voorvork te krijgen moest er ook nog het eea veranderen. Heb om de naaf in de USD voorvork te monteren 2 nieuwe proppen gedraaid die met de originele wielbout van de yamaha kunnen worden vast gezet.

En als laatste 1 kant de adapter om de remschijven op de naaf te kunnen monteren gedraaid. Hier moet nog een 2e van komen.

Hieronder de fotos.

IMG_2295.jpg

IMG_2297.jpg

IMG_2298.jpg
 
Goedeavond,

De suzuki is bijna klaar, alleen kreeg het blok niet lekker afgesteld. Dus maar weer een setje sproeiers besteld. Dus die zijn onderweg en dan kan ik de suzuki echt af maken.

Maar in de tussentijd kunnen we wel mooi verder aan de yamaha virago. Hier ook al weer een paar stapjes gemaakt. Het schakel mechanisme gemaakt en in elkaar gehecht. Alles moet nog afgelast worden, dit doe ik altijd als laatste. Mocht ik nog wat willen veranderen dan is het er zo weer af.

Ook ben ik bezit geweest om de schijven van de USD voorvork op de naaf van de Yamaha te maken. Maar om de yamaha naaf in de USD voorvork te krijgen moest er ook nog het eea veranderen. Heb om de naaf in de USD voorvork te monteren 2 nieuwe proppen gedraaid die met de originele wielbout van de yamaha kunnen worden vast gezet.

En als laatste 1 kant de adapter om de remschijven op de naaf te kunnen monteren gedraaid. Hier moet nog een 2e van komen.

Hieronder de fotos.

Bekijk bijlage 1719905
Bekijk bijlage 1719906
Bekijk bijlage 1719907
Komt die schijf er zo op? lijkt alsof er heel weinig ruimte is om een dikke remklauw achter de schijf te krijgen, is vaak krap met gespaakte wielen. Maar als ik de rest zo zie heb je het vast goed gechekt :t
 
Goed bezig! Ben benieuwd of het schakelen goed gaat zo?
Ik had het eerst ook zo zitten, maar het schakelpookje klapte wel eens om naar de andere kant. Ik had te weinig stelruimte om hem beter te zetten, dus ik heb er een extra scharnier tussen gezet en het blokje aan de vookant omgedraaid, zodat hij wel de goede richting op schakelt, maar niet zo'n lange schakelstang heeft.
 
@RISL. ok interessant, hoe klapte het schakelpookje dan de andere kant op? hij blijft toch op positie staan?
Wel interessant om te weten, anders heb ik dadelijk hetzelfde probleem als jou.
 
Het is simpel te merken, als ik op de motor zat en het pookje naar beneden trapte, dan kwam hij precies op '9 uur' zeg maar. En dan kwam hij de ene keer terug naar boven, de andere keer schoot het pookje door naar beneden.

Als ik hem dan zo afstelde dat hij niet naar beneden klapte, kon ik er met m'n voet niet bij om het pookje naar boven te schakelen.

Toen moest ik het eea wijzigen vanwege de uitlaat en schakelde hij dus ook nog verkeerd om (1 omhoog, de rest naar beneden). Aangezien ik denk dat ik daar dan steeds mee zit bij het stoplicht, heb ik er een scharnier tussen gezet met 1 lange arm en 1 kortere arm. Hierdoor is de schakelbeweging van het pookje korter geworden en hoef ik hem dus niet naar '9 uur' te trappen, maar bleef hij iets hoger en kon hij dus niet naar beneden doorschieten.

Ik hoop dat het een klein beetje duidelijk is. Je merkt het gauw genoeg, ga er ff op zitten en schakel een paar keer beide kanten op. Als dat goed gaat, is het goed.
Zal (als ik er aan denk) vanavond nog een foto plaatsen van mijn schakelinrichting. Heb zelf wat in elkaar gelast, niks bijzonders.
 
@supervet, hier nog ff een fototje dat het makkelijk gaat met de spaak velg. Er zit nu een 19 inch buitenvelg om. Deze word later vervangen voor een 17 inch. 19 is echt veel te groot. Dus dan komt er nog wat meer ruimte zelfs.

En ff een fototje dat de velg en de klauwen en schijven gemonteerd zitten.

IMG_2321.jpg
IMG_2313.jpg
 
@supervet, hier nog ff een fototje dat het makkelijk gaat met de spaak velg. Er zit nu een 19 inch buitenvelg om. Deze word later vervangen voor een 17 inch. 19 is echt veel te groot. Dus dan komt er nog wat meer ruimte zelfs.

En ff een fototje dat de velg en de klauwen en schijven gemonteerd zitten.

Bekijk bijlage 1721198Bekijk bijlage 1721199
Heel netjes inderdaad! Met een 17" velg verminder je wel aanzienlijk de grondspeling. Voordeel is uiteraard keuze in beetje sortieve banden.
 
Ik heb een USD vork uit een '93er GSX-R met 17" voorwiel in mijn Yamaha, ik heb circa 7 cm grondspeling onder het blok en 5 cm onder de voorste uitlaat. Is eigenlijk veel te weinig, ik kan niet eens m'n brug op zonder de knik te raken.
 
schakelstuk op de schakelas moet altijd een hoek van 90° vormen met de schakelstang richting pedaal.
zoals nu gaat hij heel moeilijk schakelen (met pedaal omhoog) en ga je je pedaal veel hoger moeten trekken dan bij een 90° hoek.
 
@RISL en royalclub, jullie noemen beiden de problemen van elkaars oplossingen hahaha. Ik ga toch voor de 17 inch velg, want het probleem wat royalclub omschrijft is idd waar. hoef maar een beetje druk te geven en dan zit het blok al op de band.

Maar volgens mij heb ik met een 17 inch velg wel meer dan 7 cm grondspeling. De oranje velg die op de eerdere foto's te zien is is een 17 inch die origineel in de voorvork zit. Maar dan kan ik hem nog wel gewoon op de brug duwen. Ook heb ik nog wel iets ruimte om de voorvork nog wat dieper door de kroonplaten te laten zakken. Dus als ik de nieuwe bovenste kroonplaat heb dan zal ik deze nog eens goed afstellen. Maar verwacht dat dit wel gaat lukken. Ook gaat de uitlaat niet onder het blok doorlopen, dus daar heb ik geen last van strakjes.

@Janbros Hier heb je denk ik wel een punt. Zal binnenkort toch eens kijken of ik de schakelstang niet gewoon onderdoor kan laten lopen. Dan kan ik de 90 graden tov de schakelstang wel respecteren. (gelukkig zit alles maar gehecht) *O**O*

bedankt voor de tips!
 
Hier mijn schakelaar, met scharnier. Draait gelijk de richting om, omdat ik niet anders weg kan bij het pookje ivm de uitlaat. De ene kant is ongeveer 1 cm langer, waardoor de beweging van je voet kleiner wordt.

20220128_225346.jpg


En hier mijn grondspeling met 17" voorwiel.

20220128_225411.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan