Max-speed-Customs
MF'er
- 28 jul 2017
- 64
- 120
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vertel eens? De voor- en nadelen?Weet je heel zeker dat je maar één carburateur wilt? De voordelen worden heel uitgebreid beschreven.... "nadelen" lees je een stuk minder over.
Je gaat wat inleveren hoog in de toeren. En daar zit al niet bijzonder veel. Dat is het punt een beetje.Vertel eens? De voor- en nadelen?
Als.je het mengsel goed krijgt, lijkt me dit ideaal toch? Makkelijkere plek voor onderhoud, minder onderhoud, minder afstellen, minder lekkagepunten etc?
@supervet, ja het is ook een stukje looks. Vind het zelf veel mooier om wat meer opening te hebben tussen de 2 cilinders. Dat maakt het blok een stuk minder groot/vol.
Het enigste wat ik kan verzinnen is dat je misschien wat vermogen inlevert tov 2 carbs. Maar ook dat hoeft niet in mijn ogen. Verder weet ik niet zoveel nadelen tov de 2 originele carbs. (daar weet ik wel een aantal nadelen van op te noemen)
Maar als er nog nadelen zijn van een single carb ben ik wel benieuwd misschien kunnen we daar ook weer een oplossing voor vinden.
Ik denk dat jij en ik een iets andere kijk hierop hebben t.o.v. de meeste anderen, dat heeft natuurlijk te maken met het gebruiksdoel.Je gaat wat inleveren hoog in de toeren. En daar zit al niet bijzonder veel. Dat is het punt een beetje.
ja is ook mooi, alleen het gaat me niet om de ouderwetse/retrolook. De fiets word vrij modern en vind ik deze carb er goed bij passen. En het gaat me vooral dat het blok niet zo massief oogt, het is al een brok staal. Wat het blok ook weer heel mooi maakt natuurlijk. Maar zo is het beter in balans.Als het echt om de looks gaat dan zou ik er een echte ouderwetse SU carburateur met kelk en gaas er in op zetten ipv wat er nu op zit
Ik ben er nog maar net mee begonnen.Hoe heb jij het gedaan, ik ben natuurlijk net zo nieuwsgierig als jij haha
https://www.motor-forum.nl/threads/srx-600-herstart.464411/Goedemorgen allemaal,
@ slijptol, ja is wel beter zo denk ik. is wel lekker stabiel als alles van hout is. Hoe ga je je achterkant kontje maken? (heb je en eigen topic? ben wel benieuwd naar de vorderingen namelijk.
Jazeker, zet hem maar op MF of anders via PBGoed om te weten van die spanningsregelaar vs lithium-in, dat wist ik niet. Mijn loodaccu is gaar, wilde een lithium-ion kopen, zal nu eerst even meten.
@supervet , mag ik je een foto sturen van de spanningsregelaar op mijn xv750?
Absoluut waar. De startstroom en/of spanning kakt redelijk snel in op een lichte lithium batterij. Specificaties van de batterij vertekenen vaak wel wat. Al hebben die krengen tegenwoordig heel erg hoge startstroom. Je moet zeker niet de lichtste pakken.Je moet alsnog wel een stevige variant van de Lithium versie nemen hoor, accu's hebben het zwaar op een XV.
lithium-ijzer-fosfaat/LiFePO4 is een minder gevoelige variant maar dat snappen de meeste leveranciers niet eens als je ziet hoe vaak lithium ion en IRON door elkaar gebruikt wordt.Originele spanningsregelaar gaat prima met een lithium batterij. Tenminste als het dezelfde is als een TR1. Als je een foto hebt kan ik het je zeggen. In mijn geval gaat het al jaren goed (wel alleen op circuit). het heeft te maken met de maximale laadspanning, die mag niet boven de 14,4V komen, dan stook je je batterij op. Kijk maar
Rookt lekker en stinkt enorm
Als je het zeker wil weten kun je het even checken natuurlijk als het blok loopt, beetje toeren maken en kijken wat er aan laadspanning optreed.
Later,
Loek
Geen ervaring mee, ik weet wel dat de originele carbs kleredingen zijn om aan te werken van mensen die ik geholpen heb met XV's, dus best kans dat het een goede optie is. Je gaat dan ook van twee naar maar één carb op een gedeeld spruitstuk ala Harley?@ supervet, dankje voor de info. Gaan we vanavond ff meten.
Motor start in iieder geval!! dus dat is mooi. Zal wel helemaal afgesteld moeten worden.
Iemand ervaring met een mikuni TM40 op een virago xv700??