cafe racer (basis yamaha virago xv700)

Ik zit ff met een probleem, ik zou graag de remschijf van de zwarte houder af willen halen.
Weet er iemand waar ik de kleine ringetjes kan bestellen voor een kawasaki zx7r uit 1999.

De reden dat ik ze uit elkaar wil halen is dat ik het zwarte gedeelte een keer wil nadraaien zodat het aanleg vlak weer mooi vlak is.

Ik heb wel de zwevende gevonden, alleen daar zijn de meningen over verdeeld. Dus zou graag de originele weer terug plaatsen.
IMG_2298.jpg
 
goedeavond allemaal,

Weer wat verder met het project, alleen afgelopen maand wat drukker geweest met andere zaken. (oa carbage run oostblok gereden) en daarvoor ook het eea voor moeten voorbereiden aan de wagen. Maar nu weer tijd om verder te gaan het de yamaha.


Er is wel het eea gebeurt aan de cafe racer. Wielen zij gespoten en gespaakt, super dik geworden. Kroonplaat is terug van de frezer, ook heel dik met het motoscope schermpje erin. En niet te vergeten is het zadeltje terug van de bekleder. Ook heel mooi geworden al zeg ik het zelf.

En het laatste wat er tot nu toe aan gedaan is is het voorspatbordje gemaakt van alu.

IMG_2996.jpg

IMG_3205.jpg

IMG_3206.jpg

IMG_3207.jpg


Ook nog wel een probleempje gehad met de benzinetank, had een benzinetankdop gekocht met bijpassend draadbus van aluminium om aan de tank te lassen. Dit is allemaal ook wel gelukt, alleen toen ik de dop er weer af wilde draaien was het klaar. Alles dus naar de klote gedraaid om de tankdop los te kunnen halen. (schroefdraad beschadigd, tankdop afgebroken etc) :(:(:(:(|(|(|(

Maar ja, dus heb zelf een ontwerp van een tankdop gemaakt, en de delen worden nu laser gesneden en de draaidelen ga ik zelf maken. Dan denk ik dat het beter gaat werken en passen. (toch maar weer zelf doen, haha)
Het principe is van een snelspanklem zoals gebruikt word bij lasmallen. Alleen dan in een mooier jasje gestoken. De onderste dikke plaat las je compleet in de benzinetank zelf.

tankdop.PNG
 
Nou het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat gepost heb. Maar we zijn weer aan het bouwen aan de cafe racer!

Frame en motorblok zijn gespoten, bouten en moeren bij de verzinker geweest!

Ben nu rustig aan het opbouwen.

Hieronder de 1e fotos van het gelakte spul.
 

Bijlagen

  • C403776E-E480-4F69-A3DD-44DAB9B4D25C.jpeg
    C403776E-E480-4F69-A3DD-44DAB9B4D25C.jpeg
    391,8 KB · Weergaven: 3
  • 4D19C139-63B8-44AA-9D24-53F5B280102A.jpeg
    4D19C139-63B8-44AA-9D24-53F5B280102A.jpeg
    217 KB · Weergaven: 3
  • 7A545201-A137-439E-8CB3-741A121BA15D.jpeg
    7A545201-A137-439E-8CB3-741A121BA15D.jpeg
    223,7 KB · Weergaven: 3
Goedemiddag allemaal,

Weer wat stapjes verder met het in elkaar zetten van de motor.
De elektronica zit er voor een groot deel weer op en werkend.
Ben nu bezig met het opnieuw opbouwen van de voorvorken, 1tje is klaar en is gemonteerd op de motor.
Vanavond verder met de andere kant. Dan kan ook de elektronica verder af gemaakt worden.

Het is nog best wat werk voordat we er helemaal zijn, maar met ieder onderdeel wat er meer op komt. Lijkt het steeds meer motor te worden.

Alleen wat ik zelf nog niet helemaal top vind, is dat er nu wel heel veel zwart is. Zeker zo bij het motorblok, kan zijn dat ik in de toekomst delen van het motorblok weer blank alu ga maken om zo niet zo'n massief zwart blok te hebben. Maar wil de motor eerst meer in elkaar zien staan.

Hieronder nog wat foto's van de progressie!! :):):):):)
 

Bijlagen

  • IMG_0663.jpg
    IMG_0663.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 2
  • IMG_0662.jpg
    IMG_0662.jpg
    87,6 KB · Weergaven: 2
  • IMG_0661.jpg
    IMG_0661.jpg
    81,9 KB · Weergaven: 2
  • IMG_0659.jpg
    IMG_0659.jpg
    67,6 KB · Weergaven: 3
  • IMG_0658.jpg
    IMG_0658.jpg
    80 KB · Weergaven: 3
  • IMG_0654 (1).jpg
    IMG_0654 (1).jpg
    84,3 KB · Weergaven: 2
  • IMG_0655.jpg
    IMG_0655.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 2
goedeavond,

Deze week weer wat stapjes verder met motor, beide voorvorken zitten er weer gemonteerd en gereviseerd in.
Ook de elektronica zit er voor 80% in. Alleen nog de koplamp monteren, en de drukschakelaars op het stuur monteren en aansluiten. Maar dit komt later.

Alles lijkt redelijk goed samen te komen zo na het spuiten. Alleen bij de achter schokbreker heb ik een probleempje. Daar had ik wat haakjes aan gelast om de kabels mooi aan te klemmen alleen 2 van deze haakjes komen nu tegen de achter schokbreker aan. |(
Dus deze zal ik weg moeten halen, zie zo even geen andere oplossing.

En ik ben al een tijde aan het twijfelen hoe ik de remschijf weer vast ga maken aan de naaf. Ik heb hier veel voor aan moeten passen, nu word de originele binnenkern van de remschijf andersom gemonteerd op de naaf van de velg. Alleen ik wil niet de lelijke kant van de busjes die de kern met de remschijf naar buiten hebben staan. (zie laatste foto in het rijtje hieronder)
Dus ik zit er aan te denken om deze Floaters te bestellen,
Brake disc buttons / floater 16mm x 5,0mm
Ik denk dat dit wel een goede oplossing is hiervoor, maar heeft iemand ervaring met deze floaters? en dan specifiek van deze leverancier?
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2023-12-17 200948.jpg
    Schermafbeelding 2023-12-17 200948.jpg
    55 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0670.jpg
    IMG_0670.jpg
    366,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0673.jpg
    IMG_0673.jpg
    410,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0672.jpg
    IMG_0672.jpg
    342,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0671.jpg
    IMG_0671.jpg
    398,6 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Dan lijken me die floaters wel prima. Zou niet weten wat daar mis mee is. Het zijn tenslotte maar simpele stukkies aluminium. Even goed meten welke je moet hebben en dan komt dat goed. Maar als ik zie wat je allemaal zelf fixt zou ik geen €4,95 per stuk betalen voor die floaters ;)
 
En ik ben al een tijde aan het twijfelen hoe ik de remschijf weer vast ga maken aan de naaf. Ik heb hier veel voor aan moeten passen, nu word de originele binnenkern van de remschijf andersom gemonteerd op de naaf van de velg. Alleen ik wil niet de lelijke kant van de busjes die de kern met de remschijf naar buiten hebben staan. (zie laatste foto in het rijtje hieronder)
Dus ik zit er aan te denken om deze Floaters te bestellen,
Brake disc buttons / floater 16mm x 5,0mm
Ik denk dat dit wel een goede oplossing is hiervoor, maar heeft iemand ervaring met deze floaters? en dan specifiek van deze leverancier?

Hahaha na de vele positieve reacties over deze floaters, :Y toch maar besloten om deze te bestellen. Aangezien de tijd en toch wel wat werk om ze zelf te maken. En moeten dan ook nog geanodiseerd worden dus ik denk kwa kosten zal het niet veel uitmaken. Heb verder geen ervaring met gemonteerde floaters en op het forum worden er wisselende verhalen geschreven dat je dit eigenlijk niet moet doen. Maar ik zie voor zover nog geen problemen. Past allemaal super strak en zit netjes op zijn plek.

Ondertussen ook verder met het spuit klaar maken van de benzine tank. Nu weet ik ook waarom ik dit klusje voor het laatst bewaard heb. Pfff wat een pokke werk dat plamuren en schuren. |(Maar ja ff doorzetten en dan kunnen de laatste delen naar de spuiter. (benzinetank, koplamp, voorspatbord, remklauwen) Deze worden licht groen en dan mat.

Het lijstje wat gedaan moet worden voordat de motor af is word steeds kleiner.
- nieuw achterlicht led monteren (paar ledjes uitgevallen bij huidige strip)
- knipperlichten uiteindes stuur monteren
- nieuwe ring maken voor de koplamp vast te zetten in de behuizing
- remklauwen opnieuw opbouwen, monteren en ontluchten
- benzinetank monteren en benzine kranen aansluiten
- Motor starten en testen of hij na opbouwen netjes loopt
- afstellen carburateur
 

Bijlagen

  • IMG_0708.jpg
    IMG_0708.jpg
    353,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0710.jpg
    IMG_0710.jpg
    392 KB · Weergaven: 0
We zijn weer een stuk verder, laatste delen zijn nu bij de spuiter.
heb nog wat kleine dingen afgewerkt;
- snelheidsopnamen in het voorwiel aangesloten
- tankdop netjes gemaakt
- en nog wat bedrading dingen beter afgewerkt.

Dus het was tijd om de motor een keer te starten.
En dat is dus wel gelukt, maar niet zoals het hoort. De achterste cilinder loopt heel netjes, maar de voorste voor geen meter.
Soms super harde knallen, en na een hoop herrie stopt de motor ermee. Soms ook een pofje en rookwolkje uit de carb.
Ook als je wat gas wil geven dan houd de motor er meteen mee op.
De motor start wel altijd meteen, en er zit 1 carburateur op van Mikuni HS40.

Ik heb voordat alles gespoten werd een testronde met de motor gereden en toen leek alles goed te zijn. Moet wel zeggen het was geen testronden van tig kilometers. Maar het blok liep goed.

Wat ik al gedaan heb:
- Compressie test (voorste cilinder 11,5 bar achterste 11,7 bar) dus dat is prima
- Spruitstuk getest op lekkage. Geen lekkage gevonden zover
- De carb stond een beetje onder en hoek, spruitstukje aangepast dat deze perfect recht staat.
- Beide bougies vonken goed. (getest dmv bougie eruit en tegen het blok aanhouden)
- De carb blijft ook benzine lekken uit de overflow slangen. (heb al wat met de vlotter gespeeld maar lijkt niet veel te helpen)

Hebben jullie misschien nog wat ideeën wat er aan de hand kan zijn?
 
Backfires (zeker met enkele carburateur) betekenen een te arm mengsel. Bij mij was het lekkage tussen het spruitstuk en de voorste cylinder… ik heb ook een standaard Virago Mikuni er op zitten. Waar heb jij het spruitstuk vandaan?
 
Ik zoi even naar de aarding van de bobine van die cilinder kijken. Bij mij maakte hij door de dikke laklaag geen goede aarde met allerlei knallen, ploffen en veel rook tot gevolg. Na het aarden liep het in 1 x goed.
 
Ik vergeet inderdaad nog iets belangrijks, en dat is de ontsteking! Een correcte bougie (NGK BP7ES), goede bobines (de originele zijn na al die tijd niet zo fris meer) en een goede spanningsregelaar zijn erg belangrijk. Deze heb ik recent ook allemaal vervangen, en daar ging die een stuk beter van lopen.

Mag ik nog vragen wat voor maat hoofdspoeier je er in hebt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan