cafe-racer kopen(basis cb750!)Adviessss??!!1emotor

Biondo_Dio

MF veteraan
28 mei 2004
2.056
0
Eindhoven
Hallo ik wil mijn eerste motor kopen en nu heb ik deze klassieker gevonden op internet. Ik heb ook gekeken en hij is wel gaaf. Maarrrrrr kan ik daar een langere tijd mee rondrijden(Woon-werk etc) Ik kan hem kopen voor 1200 euro. De volgende gegevens kreeg ik van die manier over de staat van de motor.

Hallo Rene

De km stand met ditblok is nul
Er zit een gereviseerd F2 blok in waarvan alle kogellagers van de versnellingsbak zijn vernieuwd,allepakkingen en doorvoeringen zijn vernieuwd.Er zitten nieuwe banden op
Alleen de sproeiers van de carburateurs moeten vergroot worden van standaard maat 105 naar 125 omdat het originele filter is vervangen door open filters (4 x )Doe je dit niet dan loopt de motorwel maar zodra je gas geeft wordt het mengsel te arm dus te weinig benzine t.o.v. de lucht
en dat gaat niet een sproeier kost 5,20 euro dus voor 20 euros is het voor elkaar Ik heb nog een K7 met open filters en daar zitten de zelfde carburateurs op met sproeiers 125Ik heb er geen zin meer in en geen tijd voor en hij staat vreselijk in de weg want ik heb er nog 2 en een paar inkisten als onderdelen waar ook nog een NSU max van moet worden gemaakt Moet het wel rijdend gemaakt worden dat kan maar dat duurt dan even en dan gaat de prijs omhoog.
Vorig jaar op trefeens enz. met het oude blok er nog in veel positieve reakties gehad

Alvast bedankt voor het advies.

Groeten Rene

Hm, als het twee tientjes kost en een pikkie werk is snap ik neit dattie em niet even zelf fikst...opletten dus. Proefrit gaat nu ook lastig he.

Ik zou er mee uitkijken dus.

voor ff minder kan je deze kopen:

full

http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/honda/63722.htm?ret=http%

ik rij er nog dagelijks mee naar mijn werk, een proefrit is mogelijk,
en de prijs is nog bespreekbaar ook ;)

Hoooop dat nog meer mensen kunnen adviseren!!!!!! Tis wel zo dat hij die sproeiers ervoor mij opzet en er dan mee gaat rijden om alles na te kijken!!!??

Nadeel is wel ik heb dus niet kunnen proefrijden ennnn jaaaa mijn vraag is dus kan iemand nog goed advies geven??? Kan ik hier mee rondrijden (werk etc.) Ik wil graag iets om mee te beginnen, want ja het autorijden ben ik helemaal beu!!Maar ben student, dus het mag wat ouder zijn en minder kosten, maar tuurlijk wel betrouwbaar. kben benieuwd naar t advies.

Alvast bedankt

Heb j eeen foto? Hoe extreem is ie verbouwd? Hoeveel km wil je er mee rijden dagelijks? Zithouding kan een item worden als je ver rijdt en bv. lang bent en op een klein model wilt kruipen.

Dus: meer info aub :) .

door de open filters gaat hij waarschijnlijk wat zenuachtiger worden, dus dat rijdt iets minder comfie dan wanneer hij bog standard is...

zijn er rekeningen aanwezig van alle vervangignsdignen? (zeg maar bewijs voor zijn claims?) anders een expert (misschien via dit forum) op de kop tikken en mee laten kijken

Dit is een foto. Doordat ik woensdag niet kon proefrijden twijfel ik aan de betrouwbaarheid. Tis voor mij ook voor dagelijks gebruik. Khoor het wel. mail anders ff.Reneetje81@hotmail.com ennnn ander advies voor een leuke, goedkope EN zeker betrouwbare motor zijn welkom.

Groeten Rene

Bijlage: naamloos.jpg

Kijkt wat makkelijker ;)

full

Op zich lijkt me de verklarende tekst niet verkeerd,een proefrit moet uitsluitsel geven natuurlijk.
Ik ben het met Ralf eens dat de zithouding op een caféracert niet uitnodigd om er lange afstanden mee te doen,na een kilometertje of tig ben je blij dat je eraf mag stappen.
En te langzaam is ook niets,dan doen de polsjes snel auw.

CB750 is een heel betrouwbare fiets, en onderdelen zijn goed verkrijgbaar. Lust wel een behoorlijk slokje benzine, zeker met open filters. Voor lange afstanden lijkt het me niet echt de meest prettige fiets om op te rijden. Heb zelf een tijdje op een cb400f naar Utrecht heen en weer geredem (ca. 150km) en dan was er toch wel een prettigere fiets denkbaar. Maar goed dat kan ook komen omdat ik toen al gewend was aan mijn Soes en nu mijn BMW.

Ik heb dat ding al een hele tijd op marktplaats (oa) zien staan. Vind 'm persoonlijk niet zó geslaagd ('t gele frame, met name) maar ieder z'n meug. Een CB750 is prima voor woon/werk (ik doe niet anders met m'n eigen). Reken wel op een stevig verbruik (ik doe met de originele sproeierbezetting ongeveer 1:13/14) zal met grotere sproeiets niet veel betere worden.

Kan het niet goed zien, maar als eer een M-stuurtje op gemonteerd zit, dan is dat aardig vermoeiend op de langere stukken (snelweg is prima door de winddruk) maar anders hang je aardig op je armen iig. Ik denk ook dat het idd wel interssant is om een wat bewijs (rekeningen/foto's) te zien van die revisie.

Overigens: verkijk je niet op het vermogen...'t apparaat trekt aardig en heeft best een klets vermogen voor een opstapfiets...

Laatst bewerkt:
Reken maar op 1:11 met open filters en die sproeiers. Ik rijd er al jaren mee.

Een gereviseerd blok geef ik nog zo'n 75000 km bij normaal gebruik. Mijn vorige blok is gesloopt door anderhalf uur 170 te rijden in duitsland met twee man erop plus kampeerspullen. Met reeds 90000 op de klok.

75000 vind ik niet gek veel, maar ik rijd dan ook 25000 per jaar woon-werk.

Voor 1200 euro volgens mij een hele leuke fiets, afgezien van het comfort.

En krap 70pk vind ik heel behoorlijk voor een eerste motor.

Tom

Laatst bewerkt:
Pffrrhahahaha! ;)

goedgoed,ik zal eens ophouwe met de CB-people af te kammen... :P

Ah die opmerking bedoelde je... Ach ja...ik jouw hok gezien hè? O-)

Afgunst vertroebelt je blik he?

:+

Maarre... als je nét je papiertje hebt sta je raar te kijken met een kleine 70 pk hoor, als je net van je er5 afstapt...

om maar te zwijgen van het gewicht; hoe vaak ik dat ding door het gewicht al bijna uit me poten heb laten vallen...

Opmerking was gewoon als lolletje bedoelt Jochem (er zijn er altijd een paar die happen...).
Ja,ik heb CB750F gereden en vond het een fijne fiets.
Kreeg er destijds een goed bod voor dus heb haar doorverkocht na 1,5 jaar bezit en zo'n kleine 11.000 km verdere slijtage.
Mijn triple zit ook zo rond de 65-70 pk (weer),alleen is het motorgedrag wat anders dan bij de CB-four.
Om nu te zeggen dat dat een poep vermogen is.....als je net van een CB-1 of ER5 afstapt wel ja ;)

He Jochem, ik ben het met je eens, jammer dat het frame geel is. En inderdaad René, ik zou toch ook even uitkijken want ook ik heb deze motor al erg lang op marktplaats zien staan en steeds in prijs zien dalen, laatst zag ik 'm voor 1000 staan (dat kan ook op 2ehands.nl zijn geweest hoor), dus kijk uit met 1200, toch? En ja, als het echt alleen maar sproeiers zijn zou de huidige eigenaar het zelf wel ff doen, want dan kan hij een prima motor verkopen.... Maar veel succes ermee in ieder geval! Groeten!

Opmerking was gewoon als lolletje bedoelt Jochem (er zijn er altijd een paar die happen...).
Ja,ik heb CB750F gereden en vond het een fijne fiets.
Kreeg er destijds een goed bod voor dus heb haar doorverkocht na 1,5 jaar bezit en zo'n kleine 11.000 km verdere slijtage.
Mijn triple zit ook zo rond de 65-70 pk (weer),alleen is het motorgedrag wat anders dan bij de CB-four.
Om nu te zeggen dat dat een poep vermogen is.....als je net van een CB-1 of ER5 afstapt wel ja ;)

Vandaar de :+ ook he?
;)

Terug
Bovenaan Onderaan