cafe racer project Honda Cb Seven Fifty RC 42 1993

Martin Honda

MF'er
20 aug 2006
212
3
Noordwijkerhout
Heb een nieuwe uitdaging gevonden om met mijn hobby bezig te zijn. Ik heb een in redelijke staat verkerende Honda Cb Seven Fifty gekocht met iets meer dat 43.000 km op de teller. Motor werd nog gebruikt voor woon- werkverkeer en was net voorzien van een nieuwe kettingset en een geheel nieuwe uitlaat. Bandjes zijn nog redelijk en hier op MF al gelezen hoe deze fiets goed is om te bouwen naar een cafe racer. Ik laat jullie mijn project volgen en hoor graag als jullie tips hebben.
full
 
Zit nog te twijfelen of ik zal gaan voor clip ons of cafe racerstuur.
Tellerhuis is gebarsten, dus mogelijk een andere teller monteren of kijken of tellerhuis te vervangen is.
full
 
Wil eigenlijk een andere tank monteren en denk aan de tank van een CB350F. Weet alleen niet of deze past en of er makkelijk aan te komen is. Heeft een mooie rechte onderkant en is wat smaller. Iemand ervaring hiermee?
 
Persoonlijk vind ik deze tank juist heel mooi staan samen met de zijkappen. Mooi vloeiende lijn. Ook zou ik een M-stuur monteren en geen clip-ons. Van het voorbeeld vind ik het jammer dat het zadel niet mooi is gedaan. Kan je prima laten doen door iemand op het forum hier.
Ga vooral door met foto's posten, leuk project en leuke fiets om te verbouwen. Ga ik volgen.
 
Maar op een caféracer horen geen zijkappen.... Desalniettemin zou deze tank best mooi kunnen staan, maar een andere kan ook. Zadel uit het voorbeeld is idd bagger, dat kan veel beter.
 
Tank en zijkappen vindt ik ook niet zo verkeerd hoor.(mooi rood ook) *D
Dat goud/bronskleurige frame is ook wel apart. 8-)
 
Heb inmiddels een setje clip ons besteld op Ebay en al een mooie knippers gevonden. Heb ook al een cafe racerzitje gekocht op Marktplaats, maar die is toch wat te klein. Zit ook nog te puzzelen hoe het achterframe in te korten, maar wil wachten tot ik een ander zitje heb gevonden. In het achterfram zit een knik, in tegenstelling tot de oudere 750-modellen en daarom laten sommige de zijkappen zitten. Bij mij gaan die er zeker niet opkomen. Zal weer wat foto's posten.
 
is allemaal afhankelijk wat je wil, ga je de batterij onder het zitje plaatsen? Je kan het frame snijden net voor de knik en dan kan je wel boven de schokbreker bevestiging langs om een nieuw stuk aan het subframe te lassen. De bevestiging schokbreker verklein je dan gewoon en last deze weer aan het nieuwe subframe.
Ik denk wel dat het de bedoeling is om het zitje gelijk te brengen met de onderzijde van de tank. Je kan niet anders dan daar snijden.
 
Laatst bewerkt:
is dat zitje niet veel te klein gewoon?
ik zou daar toch eens over denken voor je je frame volledig gaat verslijpen naar dit zitje...

verder staat het bij mij ook nog op het lijstje om een sevenfifty eens om te bouwen naar caferacer dus ik volg! :)
 
Ja het zitje is maar 50 cm lang en om de goede verhoudingen te krijgen moet het zeker 10 cm langer zijn. Gaat dus maar weer in de verkoop en maar weer op zoek naar een andere oplossing. Ik wacht zeker nog even om de slijpschijf in mijn frame te zetten. Eerst zeker weten welk zitje en hoe de bevestiging moet worden.

is dat zitje niet veel te klein gewoon?
ik zou daar toch eens over denken voor je je frame volledig gaat verslijpen naar dit zitje...

verder staat het bij mij ook nog op het lijstje om een sevenfifty eens om te bouwen naar caferacer dus ik volg! :)
 
Echte caferacers zijn alleen de engelse fietsen en dan vooral orgineel, projecten zoals dit zijn kansloos het enige wat hier gebeurd is het verneuken van nog een aantal orginele Japanse fietsen uit de 80er jaren.
Nou is dit in dit geval niet een erg groot probleem omdat de 750 honda nooit een echte klassieker zal worden het is alleen wel erg jammer dat alle klassieke Suzuki's naar de klote geholpen worden door de cafe en bobber fuckers. :r
 
Echte caferacers zijn alleen de engelse fietsen en dan vooral orgineel, projecten zoals dit zijn kansloos het enige wat hier gebeurd is het verneuken van nog een aantal orginele Japanse fietsen uit de 80er jaren.
Nou is dit in dit geval niet een erg groot probleem omdat de 750 honda nooit een echte klassieker zal worden het is alleen wel erg jammer dat alle klassieke Suzuki's naar de klote geholpen worden door de cafe en bobber fuckers. :r

Iemand is ongesteld.
 
Het enige wat je echt MOET is:


Je eigen persoonlijke keuzes maken !!!



Dus als iemand een beetje uit de bocht vliegt met een reactie over echte caféracers moet je maar denken.....

Sorry :$ dat moet je nu net zelf invullen.... :+ _O-

Maar waarschijnlijk kan je wel bedenken wat ik hierover denk....
 
Wanne zeverzak zeg! :N

Ontopic: Ik vind de tank zeer geschikt voor je project, Nou een mooi zitje erbij zoeken dat in lijn komt met de onderkant van de tank.
Het zitje dat je nu hebt zou perfect zijn als het iets langer was geweest.
Goed bezig in ieder geval.
 
Als het een polyester zitje is dan kun je 'm zelf makkelijk verlengen met polyesterhars en matjes. Dan past het zitdeel niet meer, maar daar kan Yellowrider wel iets op versieren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan