EvN
MF veteraan
- 5 mei 2006
- 2.264
- 4
Ik zwerf hier al een tijdje op het forum rond en heb hier en daar wel wat neer gezet maar ik heb mezelf nooit echt voorgesteld, ik ga niet precies zeggen wie ik ben want dat interesseert toch niemand.
Ik ben mijn motorcarrière begonnen op m’n 20e toen heb ik mijn eerste motor gekocht(ik ben nu 22), de liefde was er natuurlijk al veel eerder maar ik dacht ik wacht wel even tot m’n 21e dan heb ik nog even om te sparen en kan ik meteen een goede motor kopen.
Mijn eerste motor was een CB400F waar heel veel werk aan zat. Deze heb ik snel weer verkocht omdat het toch iets te veel werk was en het behalen van mijn rijbewijs kwam heel snel in zicht, ik geloof dat ik de cb400f aan Gais verkocht heb.
Toen heb ik een XS750-2D gekocht, dit is de motor waar ik nog steeds op rij.
Vorig jaar november heb ik er nog een tweede bij gekocht voor onderdelen. Maar toen bleek dat deze beter was dan degene die ik al had besloot ik hier maar een caferacer van te maken, dit was eerst de bedoeling met de eerst motor.
Dit topic is eigenlijk bedoeld om heel het verslag in weer te geven. Er komen nu in een keer een aantal foto’s tot wat er tot nu toe is gebeurd, en ik hoop dat het vanaf nu wat sneller gaat omdat ik nu wat meer tijd heb.
Zo zag de motor er uit toen ik hem kocht. Hij had drie maanden stil gestaan en na 2 keer trappen liep hij al, dat was dus allemaal in orde.
Na een avondje klussen zag de motor er zo uit
Op het moment staat de motor er zo bij, ik ben nu een beetje bezig de elektronica op nieuw aan te leggen, alle aansluitingen moeten in het kontje komen.
Dit is de lijn die de uitlaat moet gaan maken, dit dempertje is voorlopig even want ik hoop dat de motor over twee weken weer de weg op kan, er moet dan alleen nog een andere tank komen en alles moet nog geverfd worden dan, maar dat kan mooi in de winter gebeuren. En dan kan ik zelf nog een dempertje maken.
Het eerste stukje huisvlijt, er moet nog een contactslot in komen en controle lampjes. Mocht ik met de tijd tegen mooiere tellers aanlopen, kan het altijd noch veranderd worden
Dit is de plek waar alle elektro kabels aangesloten gaan worden
Hier nog meer huisvlijt waar ik in totaal een dag mee bezig ben geweest maar wel een beetje trots op ben. Gemaakt uit een plaat RVS en gebogen op een even snel zelf in elkaar geprutst zetbankje, en daarna met tig aan elkaar gelast.
Ik wil de tank een beetje in dezelfde stijl na gaan maken, een beetje hoekig, dan krijg je een beetje een jaren 70 racer achtig iets.
Voor de rest opmerkingen en commentaar is altijd welkom, ik kan altijd zelf bepalen wat ik ermee doe, maar het kan ook nieuwe ideeën op leveren.
En mocht er iemand nog mooie spulletjes hebben die in de weg liggen.
Ik ga vrijdag nar vehikel toe en hoop daar nog wat meer spullen te kunnen vinden
Ik ben mijn motorcarrière begonnen op m’n 20e toen heb ik mijn eerste motor gekocht(ik ben nu 22), de liefde was er natuurlijk al veel eerder maar ik dacht ik wacht wel even tot m’n 21e dan heb ik nog even om te sparen en kan ik meteen een goede motor kopen.
Mijn eerste motor was een CB400F waar heel veel werk aan zat. Deze heb ik snel weer verkocht omdat het toch iets te veel werk was en het behalen van mijn rijbewijs kwam heel snel in zicht, ik geloof dat ik de cb400f aan Gais verkocht heb.
Toen heb ik een XS750-2D gekocht, dit is de motor waar ik nog steeds op rij.
Vorig jaar november heb ik er nog een tweede bij gekocht voor onderdelen. Maar toen bleek dat deze beter was dan degene die ik al had besloot ik hier maar een caferacer van te maken, dit was eerst de bedoeling met de eerst motor.
Dit topic is eigenlijk bedoeld om heel het verslag in weer te geven. Er komen nu in een keer een aantal foto’s tot wat er tot nu toe is gebeurd, en ik hoop dat het vanaf nu wat sneller gaat omdat ik nu wat meer tijd heb.
Zo zag de motor er uit toen ik hem kocht. Hij had drie maanden stil gestaan en na 2 keer trappen liep hij al, dat was dus allemaal in orde.
Na een avondje klussen zag de motor er zo uit
Op het moment staat de motor er zo bij, ik ben nu een beetje bezig de elektronica op nieuw aan te leggen, alle aansluitingen moeten in het kontje komen.
Dit is de lijn die de uitlaat moet gaan maken, dit dempertje is voorlopig even want ik hoop dat de motor over twee weken weer de weg op kan, er moet dan alleen nog een andere tank komen en alles moet nog geverfd worden dan, maar dat kan mooi in de winter gebeuren. En dan kan ik zelf nog een dempertje maken.
Het eerste stukje huisvlijt, er moet nog een contactslot in komen en controle lampjes. Mocht ik met de tijd tegen mooiere tellers aanlopen, kan het altijd noch veranderd worden
Dit is de plek waar alle elektro kabels aangesloten gaan worden
Hier nog meer huisvlijt waar ik in totaal een dag mee bezig ben geweest maar wel een beetje trots op ben. Gemaakt uit een plaat RVS en gebogen op een even snel zelf in elkaar geprutst zetbankje, en daarna met tig aan elkaar gelast.
Ik wil de tank een beetje in dezelfde stijl na gaan maken, een beetje hoekig, dan krijg je een beetje een jaren 70 racer achtig iets.
Voor de rest opmerkingen en commentaar is altijd welkom, ik kan altijd zelf bepalen wat ik ermee doe, maar het kan ook nieuwe ideeën op leveren.
En mocht er iemand nog mooie spulletjes hebben die in de weg liggen.
Ik ga vrijdag nar vehikel toe en hoop daar nog wat meer spullen te kunnen vinden
Laatst bewerkt: