Caferacer in aanbouw

EvN

MF veteraan
5 mei 2006
2.264
4
Ik zwerf hier al een tijdje op het forum rond en heb hier en daar wel wat neer gezet maar ik heb mezelf nooit echt voorgesteld, ik ga niet precies zeggen wie ik ben want dat interesseert toch niemand.
Ik ben mijn motorcarrière begonnen op m’n 20e toen heb ik mijn eerste motor gekocht(ik ben nu 22), de liefde was er natuurlijk al veel eerder maar ik dacht ik wacht wel even tot m’n 21e dan heb ik nog even om te sparen en kan ik meteen een goede motor kopen.
Mijn eerste motor was een CB400F waar heel veel werk aan zat. Deze heb ik snel weer verkocht omdat het toch iets te veel werk was en het behalen van mijn rijbewijs kwam heel snel in zicht, ik geloof dat ik de cb400f aan Gais verkocht heb.
Toen heb ik een XS750-2D gekocht, dit is de motor waar ik nog steeds op rij.
Vorig jaar november heb ik er nog een tweede bij gekocht voor onderdelen. Maar toen bleek dat deze beter was dan degene die ik al had besloot ik hier maar een caferacer van te maken, dit was eerst de bedoeling met de eerst motor.
Dit topic is eigenlijk bedoeld om heel het verslag in weer te geven. Er komen nu in een keer een aantal foto’s tot wat er tot nu toe is gebeurd, en ik hoop dat het vanaf nu wat sneller gaat omdat ik nu wat meer tijd heb.


Zo zag de motor er uit toen ik hem kocht. Hij had drie maanden stil gestaan en na 2 keer trappen liep hij al, dat was dus allemaal in orde.
6b66cc18d5dae46cc31e0de0e6f5f47c


Na een avondje klussen zag de motor er zo uit
3c4166077240e7cd53271e0f12f6e540


affcc177093173ab0f7060d6ea3e0d28


Op het moment staat de motor er zo bij, ik ben nu een beetje bezig de elektronica op nieuw aan te leggen, alle aansluitingen moeten in het kontje komen.
ab8ffb7d434e0f061888dbf1bd4ec5f1


f2018c4c3db1d0009b9d4dcd6a43eb78


Dit is de lijn die de uitlaat moet gaan maken, dit dempertje is voorlopig even want ik hoop dat de motor over twee weken weer de weg op kan, er moet dan alleen nog een andere tank komen en alles moet nog geverfd worden dan, maar dat kan mooi in de winter gebeuren. En dan kan ik zelf nog een dempertje maken.
bfd35c939a4b3751d9aa1fba58d15704


97384626f813fb6a406faee07dd9221e


Het eerste stukje huisvlijt, er moet nog een contactslot in komen en controle lampjes. Mocht ik met de tijd tegen mooiere tellers aanlopen, kan het altijd noch veranderd worden
313c4e7807347f02c1961af5e25fe123


Dit is de plek waar alle elektro kabels aangesloten gaan worden
c5671dcac972ac642930b872b955dd92


b1baa3dc9bcfc58d45582028b812a193


Hier nog meer huisvlijt waar ik in totaal een dag mee bezig ben geweest maar wel een beetje trots op ben. Gemaakt uit een plaat RVS en gebogen op een even snel zelf in elkaar geprutst zetbankje, en daarna met tig aan elkaar gelast.
f71d99c941bab4efef1b8eceba9d837c


80768bdc37ad6b3ece586e0a62ee5a39


30b2e6d6c1b434fe196207f7edb2454e

Ik wil de tank een beetje in dezelfde stijl na gaan maken, een beetje hoekig, dan krijg je een beetje een jaren 70 racer achtig iets.

Voor de rest opmerkingen en commentaar is altijd welkom, ik kan altijd zelf bepalen wat ik ermee doe, maar het kan ook nieuwe ideeën op leveren.
En mocht er iemand nog mooie spulletjes hebben die in de weg liggen.
Ik ga vrijdag nar vehikel toe en hoop daar nog wat meer spullen te kunnen vinden
 
Laatst bewerkt:
Doe je nog iets met je oude tank???

Ga ook bezig met mijn XS maar dat is helaas een SE dus met zo'n chopper tank

succes met het knutselen

ZwijntjUHH
 
Blijven gave machine's, zeker als caferacer. Topic gaan we volgen dus ;)

ik geloof dat ik de cb400f aan Gais verkocht heb.
Sterker nog, blok, uitlaat, steppies en nog wat kleine dingetjes zitten op mijn cb350 :P

Ik weet niet of je het nog had meegekregen maar degene die met dat blok bezig was geweest was wel een hele grote prutser (hopelijk was jij dat niet :P) maar krijgt ondertussen al ruim 7000km goed op zijn donder en loopt nog altijd 160 :] Met een extra tandje voor misschien nog wel harder.
 
@ MatthiasD
Ik weet het nog niet, ik vind zwart met striping ook wel mooi. ik heb nog even de tijd om dat te bepalen. ik wil namelijk eerst de motor afbouwen en dan een tijdje rijden en van de winter wordt hij dan helemaal geverfd als alles goed is.

@ZwijntJUHH
Voorlopig wil ik de tank nog houden, het gaat namelijk nog wel even duren totdat ik een andere tank kan maken, of ik moet iets tegen komen op vehikel.
maar als hij weg gaat laat ik het even weten.
er is trouwens iemand op marktplaats die nog spullen heeft liggen ,ischein ook nog een tank, hij is wel een beetje aan de dure kant.

@ Gais:
Ik had het geheel gekocht en ben er door tijd gebrek nooit aan begonnen eigenlijk. maar leuk te horen dat het nog goed gebruikt wordt.
 
Ik weet het, het is alweer een tijdje stil rond dit project en daar is een hele goede reden voor, ik ben de afgelopen tijd druk bezig geweest en met een beetje geluk kan ik morgen op de motor rijden, hij is dan nog niet helemaal af maar dan kan ik de kinderziektes er even uit halen als die er zijn. ook moet er nog een andere tank voor komen wat ook ook eigenbouw net als het kontje, moet een beetje in dezelfde stijl komen.
ik zal binnenkort dit topic weer even updaten met een aantal foto's.

verder voor de mensen die zin hebben in een feestje dit weekend
8a6e9d63597df8ba6d9637b7d214d6a2


en als er iemand nog geïnteresseerd is in mijn andere XS750 hij staat te koop hier even een foto
full

Hij wordt verkocht naar een jaar trouwe dienst omdat ik een andere motor op het oog heb. er moet wel wat aan gedaan worden zoals een nieuw achterbandje en accu, daarnaast heeft hij het bekende probleem van de 2e versnelling.
er zit ook nog een complete kop cilinder en versnellingsbak bij.
reactie via de mail graag
 
Even een update (zonder foto's die komen nog)
Ik heb nu de eerste 150 kilometer gereden en hij loopt perfect.
nadat ik al het elektra helemaal had aangesloten was het twee keer trappen en hij liep, jammer genoeg zit er eleketrisch toch nog een probleem in, hij laad niet bij.
Ik ben daarom ook op zoek naar een gelijkrichter/spanningsregelaar. dus als iemand nog wat heeft liggen wat weg mag graag.

verder zijn er nog een aantal lekkages aan het licht gekomen. het cardan huis lekt en het blok bij het rechter deksel.
dit is opzich niet zo heel raar want de motor heeft meer dan een jaar stil gestaan en dan droogt er wel eens wat uit, als je het dan weer gebruikt kan het wel eens wat sneller slijten.

ik zal van het weekend nog even wat foto's posten van het werk tot nu toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan