Caferacer project: Suzuki VX800

Pfieuw gelukkig goed afgelopen met het brandje. Om die reden altijd een brandblusser bij de hand wanneer je binnen gaat sleutelen ;)

Wat je build betreft. Ik heb zelf geen ervaring met projecten of zelfbouw, maar het valt me wel op dat de VX als basis langer is/lijkt dan de ''standaard'' cafe racers. Ik denk dat als je hier echt uitgebreid aan wil gaan bouwen, dat je eerst duidelijk moet hebben wat de lijnen en verhoudingen van de motor moeten worden voordat je keuzes gaat maken over stuur etc.
Behoud je bijvoorbeeld deze tank, of ga je voor een andere? Zelfde voorvork? Etc.

Nogmaals, zelf geen ervaring met dit soort projecten maar het viel me wel op nadat ik hier even langs bladerde.
Ben benieuwd, ik volg :]
 
Oei heb je al een idee hoe het kwam die backfire? Nokkenasketting staat op de merktekens?
Ik heb er één opgeknapt afgelopen zomer en naar Hongarije gebracht. Heb nog een reserve die ik ook wil verbouwen. Waarom andere luchtfilters en huizen? Je ziet daar niets van en je moet met de carb gaan kloten om de verhouding lucht/Benz weer goed te krijgen.
Suc6 ik volg;)
 
Ziet er idd uit als een hele dikke cafe racer!
Toch denk ik daar een net iets andere lijn met het zadel ten opzichte van jouw foto te zien. Bij jouw motor lijkt deze (kan ook aan het perspectief liggen) nog niet recht.
DD6EFBE7-C50B-47CD-9373-13281D8DB58D.jpeg


Als ik naar je voorbeeld kijk lijkt dit wel een mooie rechte lijn te zijn, die naar het begin van de uitlaatbocht wijst en daarmee een mooie krul naar beneden maakt.
1..jpg
 
Sorry hoor, maar als we het over klassieke caféracerlijnen gaan hebben dan zal er toch echt een hele andere tank op moeten om het een beetje goed te laten lijken.
 
Nou, komt het even goed uit dat we het niet over klassieke caferacerlijnen hebben.
Ik heb het project Caferacer genoemd bij gebrek aan een betere benaming, Het is ook eigenlijk een cruiser vanuit origine, dus noem het een cafecruiser.
Waar het op neerkomt is dat het een vet ding moet worden, en als de plannen goed lopen dan gaat dat zeker lukken...

@Vareta
Inderdaad heel relaxed, Ik heb al zo veel dingen geprint sinds ik het ding heb, beugeltjes in huis, telefoonhouder voor de motor van de buurman, beugels om de stoelen mee te bevestigen op de motor, noem het op, zolang het van kunststof is en kleiner dan 23x23x20 kan ik het printen
 
Je moet het natuurlijk naar eigen smaak maken.
Die tank en telleropstelling maken mij niet blij. Straks ook een (lelijke) sidemount?
Smaken verschillen, een mooi verbouwde vx heb ik overigens nog niet gezien.
 
Geen zin in een discussie met mensen op het internet, Goed bedoeld of niet, Ik houd het liever binnen mijn persoonlijke cirkel.
Succes met het forum.
 
Persoonlijk vind ik dit een gaaf project. Maar begrijp ik nou dat je vanwege kritiek alles eraf gooit?
Volgens mij open je een topic zodat anderen kunnen zien wat je aan het bouwen bent. Soms schrijven wat ze er van vinden of je vraagt om commentaar.
Uiteindelijk is het JOUW motor en moet je doen wat JIJ mooi vindt en je geen REET aantrekken van wat anderen ervan vinden, zolang jij het mooi vindt is het ok, immers smaken verschillen. Er is verder niemand die zegt dat je moet gaan discussieren, gewoon negeren en vooral doorgaan.
 
Zeker jammer.
Tuurlijk, iedereen is vrij commentaar te leveren, maar als je iemands ideeën niet kunt waarderen omdat je een andere visie hebt, kun je je commentaar beter voor je houden. Als jij pindakaas niet lekker vind maar hij wel.... Lekker belangrijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan