Caferacerdag Achterveld 2013

Helemaal mee eens.
Zag ook redelijk wat oud spul buiten het terrein staan en heel wat (te?) modern op de eerste rang.

Zoiets meen ik ook op de foto's te zien ja, staan een hoop sjopperts (uiteraard de HD boys steeds weer vooraan :') :+ ), racers, GT's en SF's op de eerste rang. :/
Dat is dan wel weer een beetje jammer.

Voor de goede orde... Ik heb ook een gsxr1100 ding (bj 1990)... maar het is echt een café racer, geen SF. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het juist wel mooi zo. Lekker alles door elkaar.

Een caferacerpolitie aan de poort die gaat bepalen of je fiets een caferacer is of niet, daar wordt het ook niet leuker van.

Bovendien, die parkeerboys hadden het al druk genoeg zag ik zo.

Misschien een gereserveerde plek voor echt bijzondere fietsen die zich van tevoren aanmelden ofzo, dat lijkt me dan wel een goed plan.
 
Zoiets meen ik ook op de foto's te zien ja, staan een hoop sjoppertjs (uiteraard de HD boys steeds weer vooraan), racers, en SF's op de eerste rang. :/
Dat is dan wel weer een beetje jammer.

Voor de goede orde... Ik heb ook een gsxr1100 ding (bj 1990)... maar het is echt een café racer, geen SF. :+

:? IMHO gaat het hier al een beetje fout: een motor uit 1990...en dat dan een caferacer noemen? nope.
 
Ik ben het er wel mee eens dat het imo echt een caferacerdag moet blijven en dat al het andere (overigens vaak heel mooi) spul best elders mag parkeren of op zijn minst een aparte plek moeten krijgen. Zodat de caferacers wel de overhand houden. Misschien een puntje voor de organisatie ?
Mijn Voxan CR bj 2001 maar wel een cafe racer vlgs zeggen en hierboven ergens in beeld :+ stond ook ergens achterin op het grasveld omdat we daar naartoe werden gedirigeerd door overigens zeer vriendelijke verkeersregelaars die het vlgs mij ook allemaal belangeloos doen dus hulde voor iedereen die aan zo,n dag meewerkt vindt ik.

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Mijn Voxan CR hierboven ergens in beeld :+ stond ook ergens achterin op het grasveld omdat we daar naartoe werden gedirigeerd door overigens zeer vriendelijke verkeersregelaars die het vlgs mij ook allemaal belangeloos doen dus hulde voor iedereen die aan zo,n dag meewerkt vindt ik.

gr driver


Zeker hulde voor de vrijwilligers!


De rijders zelf zouden wel eens wat beter naar ze mogen luisteren soms ;)
 
:? IMHO gaat het hier al een beetje fout: een motor uit 1990...en dat dan een caferacer noemen? nope.

Was het thema dit jaar niet viercylinder café racers? O-) :+

En dat ding is dus inmiddels ook al 23 jaar oud, en alles wat er aan versleuteld is, is ook met onderdelen uit diezelfde tijd.

Café racers zijn ontstaan uit het principe dat motorrijders die niet het geld hadden voor het nieuwste en snelste spul, goedkopere en oudere fietsen gingen ontdoen van elk overbodig onderdeel, en met huis-tuin-keuken brouwsels de fiets probeerden sneller en beter sturend te maken.

Ik heb helaas het geld niet voor het nieuwste en dure spul, en enkel budget voor een 23 jaar oude fiets, die wel snoeihard loopt en stuurt voor zijn ouderdom, dus.. ;)

Geloof me, als ik het geld had, stond hier een mooie oude Triumph, Norton of BSA in de schuur. En ik zou ook m'n fiets niet tussen de 'echte' oldskool café racers gaan plaatsen, geen haar op m'n hoofd die er aan denkt.

Maar mijn fiets een streetfighter of zo? :N :N Neu, echt niet. Streetfighters gaan een heel andere richting uit.
 
Laatst bewerkt:
full

full

full

full
 
Ik vond het juist wel mooi zo. Lekker alles door elkaar.

Een caferacerpolitie aan de poort die gaat bepalen of je fiets een caferacer is of niet, daar wordt het ook niet leuker van.

Bovendien, die parkeerboys hadden het al druk genoeg zag ik zo.

Misschien een gereserveerde plek voor echt bijzondere fietsen die zich van tevoren aanmelden ofzo, dat lijkt me dan wel een goed plan.

Hey,
Die van jou had ook wel vooraan mogen staan met 4cil.
full

Maar het stond wel deels door elkaar ja:
full

Maar wat maakt het uit.. je loop toch een rondje en bekijk alle motoren ;)
 
Ik wilde me de caferacer-extremisten niet boos maken :+ Er zitten niet eens clipons op!

full
 
Het was een gezellig zooitje.. iedereen deed maar wat. Ik had idd wel meer verwacht dat de "4 Cil. Cafe Racers" meer bij elkaar zouden staan.. maar goed.. het was volgens mij ook best druk.

Leuk en voor herhaling vatbaar... vraag mij af hoeveel er volgende keer overblijven na de APK keuringen... veel van de "echte cafe racers" hebben volgens mij dan wel een probleempje :X
 
Mijn Voxan CR bj 2001 maar wel een cafe racer vlgs zeggen en hierboven ergens in beeld :+ stond ook ergens achterin op het grasveld omdat we daar naartoe werden gedirigeerd door overigens zeer vriendelijke verkeersregelaars die het vlgs mij ook allemaal belangeloos doen dus hulde voor iedereen die aan zo,n dag meewerkt vindt ik.

gr driver

Hoho, zeker hulde voor de vrijwilligers!! Het is ook geen verwijt, maar wellicht kunnen er plekken gecreëerd worden voor caferacers. En dan is het aan de bestuurder zelf om te bepalen of zijn tweewieler daarbij hoort. Als het niet gebeurd is het ook goed, ik ben motorliefhebber dus ik kijk ook wel bij de andere motoren.
 
Stond zeker weer aardig wat leuk of apart spul tussen.
En ook mij viel het op dat er nogal wat ander spul tussen stond, en hoewel sommige zeker ook het bekijken waard zijn (Enfield, Indian, Ratten en ander verbouwd spul) en ik ook wel het hele rondje loop dus toch wel alles zie, viel het wel op.
Maar ja is voor de verkeersregelaars niet echt te splitsen (werd volgens mij wel een poging tot toe gedaan) denk dat het vooral de rijders zelf zijn die toch een beetje moeten weten, hoort mijn motor erbij of niet en hem al of niet op de voorste rij zetten of wat buitenaf.

Iig was het wel weer leuk om rond te wandelen en die echte oldies zijn natuurlijk altijd gaaf om te zien. *D
 
Stond zeker weer aardig wat leuk of apart spul tussen.
En ook mij viel het op dat er nogal wat ander spul tussen stond, en hoewel sommige zeker ook het bekijken waard zijn (Enfield, Indian, Ratten en ander verbouwd spul) en ik ook wel het hele rondje loop dus toch wel alles zie, viel het wel op.
Maar ja is voor de verkeersregelaars niet echt te splitsen (werd volgens mij wel een poging tot toe gedaan) denk dat het vooral de rijders zelf zijn die toch een beetje moeten weten, hoort mijn motor erbij of niet en hem al of niet op de voorste rij zetten of wat buitenaf.

Iig was het wel weer leuk om rond te wandelen en die echte oldies zijn natuurlijk altijd gaaf om te zien. *D


Ik vond die Enfield maar stom B|





Maar mensen kregen soms aanwijzingen om helemaal naar achter te rijden en zette hem dan toch voor neer (op zich niet erg, ik heb er voor eigenlijk geen nieuwe motoren tussen zien staan)
 
ik denk dat het evenement uit zijn jas aant groeien is, er komen zoveel verschillende type motoren.
en de meeste mensen waaronder ik ook die komen om te kijken naar waar andere mensen op rijden.
ik ben motorliefhebber en je soms vind je iets mooi en soms iets niet.
juist wel gaaf om van alles door elkaar te zien staan.
Hulde aan de organisatie en de vrijwilligers.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan