Cagiva 125cc

Loe

Die hard MF'er
17 jun 2004
540
0
Temse
Hi,

Begin dit jaar voor m'n vrouw een 125cc cagiva planet gekocht.
Is grotendeels gebaseerd op de meer gekende mito.

Nu hebben we al elke keer we gaan rijden problemen gehad.

De eerste maal viel de motor gewoon uit na een rit van +-15km.
Startte wel direct terug. 2km verder hetzelfde probleem.
Toen was de batterij blijkbaar op, want heb moeten duwen.
Startte dus terug wel, om na 1km er weer de brui aan te geven, toen mocht ik duwen wat ik wou , het ding startte niet meer.

Eens thuisgekomen (met aanhangwagen :N ) , heb ik de batterij doorgemeten. Voltage zat zeer laag. Dus heb ik er even een andere batterij aangehangen en het startte direct wel met enkele luidde knallen maar het startte.

Heb dan nieuwe batterij besteld en erin gestopt.

Nu afgelopen weekend weer de eerste keer gaan rijden.
Na nog geen 500m stond mijn vrouw terug aan de kant ding was weer afgeslagen.
Heb het dan terug gestart en terug naar huis gereden, geen probleem overigens.

Gisteren heb ik dan zelf maar even een testrit gedaan. Na pakweg 5km viel ie ineens stil.
Het beste te omschrijven als een gebrek aan onsteking of gebrek aan benzine. Toen ie uitbolde blokkeerde het wiel ook even. Maar dit is normaal denk ik aangezien ie in 3de vitesse stond.

Na een mooie wandeling ben ik thuis gekomen, en nog eens proberen starten. En rarara het ding startte na veel gepruttel. Ik heb moeten blijven startten en wat met de gas aan het spelen geweest.

Batterij uitgemeten en die staat zo rond de 12.4V.

Ik heb ondertussen de benzineslang van de carbu gehaald en daar kwam benzine uit.
De bougie zag er zwart en droog uit. En als ik deze tegen de cilinder wand hield toen ik probeerde te starten zag ik duidelijk vonken.
Dus ontsteking moet ie toch krijgen?

Ik kan best wel wat sleutelen maar ik weet niet goed waar het probleem zich zou kunnen situeren. Mijn vermoeden gaat uit naar een plots benzine tekort. Maar waarom?

Zijn er hier (nog) 2 takters die raad weten?

Mvg
Loe
 
Heb zonet de afmetingen van de beschikbare polini pistons

136097N A=63,94
136098N B=63,95
136103N C=63,96
136104N D=63,97

Ik dacht toch dat er iets meer verschil ging opzitten.

Als ik maat D neem kunnen ze 0,03 mm honen? Is dit veel; ik vrees dat dit niet veel verschil gaat geven.

Greetz
Loe
 
Heb zonet de afmetingen van de beschikbare polini pistons

136097N A=63,94
136098N B=63,95
136103N C=63,96
136104N D=63,97

Ik dacht toch dat er iets meer verschil ging opzitten.

Als ik maat D neem kunnen ze 0,03 mm honen? Is dit veel; ik vrees dat dit niet veel verschil gaat geven.

Greetz
Loe

honen doet men bij gietijzeren cilinders....

als je deze cilinder tever hoont dan is je nicasil laag verdwenen...

gewoon lichtjes opschuren, opmeten en een zuiger bestellen met de juiste speling....
 
Tja, als ik de cylinder goed bekijk is het alsof er hier en daar reeds door de nicasil zit.
Hoe dik is zo'n laag eigenlijk?

Als ik die nu laat powersealen en honen tot de A maat van polini.
Dan denk ik dat ik toch goed zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan