Cagiva Elefant 650 '86

Met de draaiknop duw je de olie naar de demper,die daardoor de veer iets induwt.Staat helemaal los van de schokbreker,kan volgens mij met huis/tuin/keukenolie afgevuld.De enige functie is meer of minder indrukken vd veer.
 
Met de draaiknop duw je de olie naar de demper,die daardoor de veer iets induwt.Staat helemaal los van de schokbreker,kan volgens mij met huis/tuin/keukenolie afgevuld.De enige functie is meer of minder indrukken vd veer.

check , klopt
die knop dient alleen voor de veervoorspanning.
met een beetje mazzel kun je hem uit elkaar halen en wat o ringen vervangen.
de ( uitgaande) demping stel je onderin de schokdemper af met een kunststof ring
 
Helllup!!!!

Heb de distributieriemen er op gezet (die waren met 10 dagen binnen ipv 10 weken...) netjes op de geijkte punten gemonteerd, op spanning etc.
Wilde krukas handmatig rond draaien om zeker te stellen dat eea goed staat.... en hij blokkeerde dus...... bliksemsebliksembliksem waaargh!!!!!!

Bougies eruit gedraaid, stukkie terug gedraaid maar hij lijkt echt ergens tegenaan te lopen in de verticale cylinder/nokkenas
Motor liep mooi rond tot voor 8 weken terug, en nu dit |(

Anyhow wat nu: Dacht om de riemen er af te halen, en de nokkenas met de hand rond te draaien/onderzoeken. De documentatie die van de Cagiva beschikbaar is, is echt crap en weet zoeven gauw niet hoe ik het laagste punt van de zuiger moet vinden i.r.t. de merktekens op de krukas. Weet iemand dit, of zal ik gewoon een rietje/schroevendraaier in het bougiegat prikken? en zo ongeveer laagste punt opzoeken...

Zag me verdorie met een paar weken al een proefrit maken na, ja......
 
Dus......... Net ff met jr gekeken wat het kan zijn..... Nokkenas draaide goed rond.......ketting bleek opgekruld tussen voortandwiel te zitten :$

Wel voor lul zo, maar 'beste'. Uitkomst denk ik dan maar.....
 
Pfff.....beter zo.Riemen kun je bijna niet fout zetten als je de merktekens volgt.
 
mooi , problemen die zichzelf oplossen zijn de beste...
wel even uitkijken met de spanning van de riemen , in geval van twijfel aan de losse kant afstellen , de cylinder zet uit als hij warm wordt, de riem nauwelijks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan