Cagiva Gran Canyon eigenaren gezocht

Enne ... wat klinkt zo'n GC toch lekker :9 :9 :9

Vanmiddag een rondje op de Navi gereden en die klinkt toch ook nie slecht nie.... :9

Cagivist Tricolore is nu Cagivist fluorescente. *D 8-)

full
 
Ziet er goed uit...fluo a gogo :Y

heb je dat ruitje zelf gefabriekt/gezaagd?

Ja, ik heb de originele ruit gewoon ingekort. Oogt net ff wat sportiever en bij kortere (speel)ritjes heb ik geen hoge ruit nodig.

Maar alleen omdat ik nog een splinternieuwe vervangingsruit heb met de originele hoogte. Gemakkelijk om te wisselen mocht ik die erop willen hebben voor lange afstanden.
 
Laatst bewerkt:
Zo, ik had een mysterieus startprobleem afgelopen twee weken.....om gek van te worden!
Meestal startte m'n Cagiva prima, liep ook goed (met heel af en toe een hikje, maar hee, het blijft een Italiaan) en dan opeens niet meer. De startmotor liep wel rond, maar hij vonkte gewoon niet.

Uiteindelijk heb ik het ontdekt: de krukaspositiesensor deed het soms wel, en soms niet. Ik heb er een filmpje van gemaakt -->

Tweedehands sensor gemonteerd, en alles loopt weer zoals het hoort. De aanhouder wint. *O*

Volgende project:
:') :')
 
Help !!! Ik heb ook ineens een Cagiva Gran Canyon 900!! :P

Soort van perongeluk tegenaangelopen, en hier even snel wat struinwerk in dit topic en op de rest van www gedaan. Leek me wel wat. Dus proefgereden en meegenomen. Wat een fijn ding!! Ik kom van een 750 SuperTenere af, dus even wennen aan dat "kleine fietsje" maar we worden al vriendjes *D

Grijnsfactor 100 !!!

Alvast even een plaatje, en ik zal later nog wel meer te melden hebben denk ik.


full
 
Laatst bewerkt:
En een TT600 ook nog? Als een oude 1 pitter of een Engelse 4 pitter? :) Leuk hoor! Veel plezier alvast met de Gran Canyon!
 
Fijn aan het boenderen op de Cagiva. We worden inderdaad al dikke vriendjes. 2 nieuwe banden waren noodzaak, dus die erom laten zetten. Mijn Bandenboer keek ook al behoorlijk verrast met waar ik nu weer mee aankwam.
Al anderhalve tank leeggereden inmiddels. Anderhalve tankbeurt dus, in Cagiva-termen dus eh.... 3 tanks :+
Ik ben blij met het ding !!!
En je hebt veel mensen die je ziet kijken van "heh, wat is dat voor motor" grappig!!
 
Eh dit moet zo ongeveer het enige MF-topic zijn dat al 9 jaar bestaat???????? Denk ik???? Zijn die fietsen dan echt zo zeldzaam, of is er niks over te vertellen?? Ben benieuwd of dit het record-topic is qua leeftijd :)
 
Hee L@mpie, van harte met je GC, en welkom! wat een beauty is het he...en carbon pijpjes erop, we schudden elkaar de hand...
Heb dit jaar niet veel km's in de benen, maar morgen weer op TT Bedevaart met de Cavia, winterdijktribune, en ik zet lekker de sound op carbon, dan maar een prent :W
 
Dank je!
Ja we gaan lekker de Cavia en ik :] en die pijpen....schijnen Bos dingen te zijn. De Db killers zijn er in elk geval al uit. Ik vind het lawaai nog wel meevallen. Wel heel mooi geluid, maar niet bizar hard. Heb er de originele dempers bij, mss toch maar monteren voor vakantie in het buitenland.......dan sowieso geen gezeik.
Maar laatst een kameraad van me er op weg laten rijden en ik vind het lawaai behoorlijk meevallen. Of dat wettechnisch dan ook legaal is weet ik niet.

Reactie van kameraad: "Wil ik ook!!!!!!!!" 8-)
 
Laatst bewerkt:
L@mpie, welkom :) Zo heb ik m'n GC ook gekocht. Ik verloor m'n DR800 door een achteruitrijdende koekblikker...keek op M-F, zag een Gran Canyon, ging kijken en zodra ik een keer gas had gegeven was ie verkocht. Hij stamt af van de "goeie ouwe" allroads, maar met meer power, een 19" voorwiel en betere remmen en vering.

Tip: schroef zo snel mogelijk het zwarte bagagerekje eraf om te kijken naar de stekkers van de spanningsregelaar. Het is een kwestie van tijd voordat ze doorfikken. Aan de linkerkant van de motor zit nog zo'n stekker...die gaat als tweede.

Verder zou ik alle lagers (wiellagers, achterbrug en linksysteem, balhoofd) checken, want die worden af fabriek nauwelijks gesmeerd. Ik ben ze nu bij 38.000km allemaal aan het vervangen....

Ik sta trouwens weer stil met dat ding :') Deze keer is het grote startrelais vastgesmolten. Ik was gelukkig net thuis toen het gebeurde, herkende het meteen toen de startmotor bleef lopen en ik heb als een mafkees de panelen eraf gehaald om de accu los te koppelen voordat ie leeg gestart was...of erger. Weet iemand een goedkoop alternatief?

Ik schat dat ik sinds de aankoop nooit meer dan 400km achter elkaar heb gereden voordat er gesleuteld moest worden. Het gaat deels om (achterstallig) onderhoud, deels om typische zwakke punten van de Gran Canyon, en voor een deel is het gewoon domme domme pech.
Ik heb goede hoop dat ik over een tijdje alle kinderziektes eruit heb.....want het blijft een ontzettend vette fiets.
 
Laatst bewerkt:
Jeemig, dat zijn toch wel veel punten.
In 35 Kkm had ik alleen de accu (2x), lagers (balhoofd en wiellagers) en startrelais
Spanningsregelaar defect ken ik vooral van m'n duc die ik daarvoor had.
 
Ik heb er nu 55k mee gereden en heb inderdaad zo'n eetje alle lagers al vervangen: balhoofd, wiellagers, achterbruglagers. Verder ging het neutraal lampje steeds branden. Die sensor heb ik toen vervangen en daarna nooit meer iets gehad.

De GC heeft me 1x laten staan door de gesmolten stekker onder het bagagerekje. Na aankoop had ik die vervangen voor een andere vergelijkbare stekker en die was toch gaan smelten... Dat heb ik toen aangepast met een grote kroonsteen met kabelhoedjes en daarna alweer zo'n 10x gereden zonder problemen.

Het is de meest probleemloze motor die ik ooit heb gehad. :]
 
Beetje vakantievoorbereidingen aan het doen aan de Cavia. Bedrading naar de spanningsregelaar ga ik idd even modificeren. Ik neem zijtassen mee dus ik ga 1 dezer dagen een rekje maken die ze vrijhoudt van het plastic en de denpers. Ik denk erover het rekje ook af te steunen op de voetsteunen van de duo , we gaan met zn tweetjes weg, dus een duo passagier en bagage op het achterframe. Is dat nodig?? Is dat achterframe een beetje sterk?
Behalve de zijtassen nog een flinke roltas bovenop.
Heb de lawaaidempers voor de veiligheid maar gewisseld voor origineel. Beetje lullig einde van de vakantie als ze in deutschland de lawaaidempers niet waarderen.
 
Volgens mij is dat subframe wel een degelijk stuk staal. Op de yahoo-mailinglist (voornamelijk amerikanen, britten) zijn genoeg mensen die lange trips maken met duo en bagage.

Ik zit me te beraden op lijst reserveonderdelen om mee te nemen op lange trips...als ik me baseer op de wijsheid van de mailinglist zijn er mensen die als reserve meenemen:
  • de twee relais die onder de ECU zitten
  • krukaspositiesensor
  • startrelais
  • brandstofpomp
Bij mij zijn 2 van de 4 al stuk gegaan in < 2000km, dus ik begin er in te geloven.. :X
 
Beetje vakantievoorbereidingen aan het doen aan de Cavia. Bedrading naar de spanningsregelaar ga ik idd even modificeren. Ik neem zijtassen mee dus ik ga 1 dezer dagen een rekje maken die ze vrijhoudt van het plastic en de denpers. Ik denk erover het rekje ook af te steunen op de voetsteunen van de duo , we gaan met zn tweetjes weg, dus een duo passagier en bagage op het achterframe. Is dat nodig?? Is dat achterframe een beetje sterk?
Behalve de zijtassen nog een flinke roltas bovenop.
Heb de lawaaidempers voor de veiligheid maar gewisseld voor origineel. Beetje lullig einde van de vakantie als ze in deutschland de lawaaidempers niet waarderen.

Ik heb de motor vooral als vakantiemotor gebruikt. 3-delige nonfango kofferset er op + duo. No problem.
 
Ok ! Dat klinkt goed. Inmiddels begonnen met een rekje, het begin is er. De verbrande stekker ook gemodificeerd.

Alleen 1 dingetje, mn dimlicht is stuk.....krijgt geen stroom. Ik hoop niet dat de stuurschakelaar stuk is........weet iemand of die ook massa schakelt? of alleen + ? Ik was er op het laatst mee aan het kloten vandaag, in een werkplaats die minstens 32 graden was.....en mn multimeter bleek ook niet meer lekker. Dus maar even mee gestopt morgen weer een dag.
 
Help !!! Ik heb ook ineens een Cagiva Gran Canyon 900!! :P

Soort van perongeluk tegenaangelopen, en hier even snel wat struinwerk in dit topic en op de rest van www gedaan. Leek me wel wat. Dus proefgereden en meegenomen. Wat een fijn ding!! Ik kom van een 750 SuperTenere af, dus even wennen aan dat "kleine fietsje" maar we worden al vriendjes *D

Grijnsfactor 100 !!!

Alvast even een plaatje, en ik zal later nog wel meer te melden hebben denk ik.


[afbeelding]

Die fiets ken ik volgens mij, Kollum..... O-)
 
Beetje aan het sneupen voor de vakantie. Het kan altijd anders worden bij ons :P

3 jaar terug naar Hongarije gereden, pa en moe hebben daar een huis. Kunnen we weer doen, maar dan net ff anders.

3 jaar terug in mn eentje tot Basel gereden, wist er 2000 km :] van te maken in de Elzas, Hundsruck en Vogezen, en daarna met de vrouw (trein naar Basel) dwars door de Alpen en Dolomieten naar Hongarije getuft en door tjechie en via de harz weer terug.

Zat nu eens te kieken, Elzas-Hundsruck-Vogezen doe ik lekker weer, leuk!!! nieuw voor de vrouw, en dan de Donau volgen vanuit het Schwarzwald. Helemaal tot aan ver in Hongarije, en dan via Beieren ,Thuringerwoud-Harz terug.

Lijkt me een leuke optie! Beetje minder bergen helaas, maar om nou weer het zelfde te doen.........Iemand hier bekend met de Donau volgen?? Is dat wat?

Wordt wel een rondje van 4000 a 5000 km. in 3 weken dan.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt!

Zat nog te denken je een bericht te sturen wat jij ervan vond. Want jij hebt m ook ooit bekeken. Als je je mening wilt geven graag. Mag ook via PB als je dat beter lijkt.
Is alweer anderhalf jaar geleden ofzo, vond het toen geen nette met valsporen en (toen nog) achterstallig onderhoud. Had em nu ook weer op MP gezien en er ook weer een bod op gedaan, maar daar wilde ie em niet voor kwijt, dus no deal. Meer kan ik er niet over vertellen.
 
Ik las nadat ik mijn GC had gekocht ook dat de vorige eigenaar ermee was gevallen en dat de voorkant (of de hele motor? weet het niet eens meer) in het water was gekomen.

Die valschade was de prijs ook naar en dat waterverhaal is nergens aan terug te zien verder. Lekker belangrijk ook. We zijn nu een paar jaar verder en geen klap verkeerd! :) :] Krijg ook zin in een motorvakantie!
 
Is alweer anderhalf jaar geleden ofzo, vond het toen geen nette met valsporen en (toen nog) achterstallig onderhoud. Had em nu ook weer op MP gezien en er ook weer een bod op gedaan, maar daar wilde ie em niet voor kwijt, dus no deal. Meer kan ik er niet over vertellen.

Ok....nou het nodige om de oren gehad, (40.000 beurt, en lagers enzovoort) en dat beetje schade was voor mij geen reden om m te laten staan. Blij met het ding!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan