Cagiva Gran Canyon eigenaren gezocht

Bedankt voor het advies om de draden te solderen. Ga een filmpje over solderen kijken op YouTube ;) Is de volgorde van welke draad aan wie wordt gesoldeerd nog van belang? Door het wegsmelten en afbreken is die volgorde buiten beeld geraakt. Ik hoop dat gezien alle draden Geel zijn dit niet uitmaakt.

Hi Maarten, als ik het goed begrijp zijn het draden die komen van de dynamo die naar de gelijkrichter gaan? Ik vind het een beetje tricky om ze willekeurig aan elkaar te solderen. Het zijn 3 draden. Ik neem aan dat het geen 3 fasen wisselspanning is (indien wel geen punt) waar gelijkspanning (plus en min) van wordt gemaakt. Als je een stroomkringschema hebt van je GC, post hem even hier dan kan ik wel even voor je kijken. Zoom graag even in op de draadjes die van he dynamo komen.
 
Hi Maarten, als ik het goed begrijp zijn het draden die komen van de dynamo die naar de gelijkrichter gaan? Ik vind het een beetje tricky om ze willekeurig aan elkaar te solderen. Het zijn 3 draden. Ik neem aan dat het geen 3 fasen wisselspanning is (indien wel geen punt) waar gelijkspanning (plus en min) van wordt gemaakt. Als je een stroomkringschema hebt van je GC, post hem even hier dan kan ik wel even voor je kijken. Zoom graag even in op de draadjes die van he dynamo komen.

Het is gelukt om de draden te verbinden. Solderen was me iets te ingewikkeld en heb na het strippen tot schoon koper van die gele kabelverbinders gebruikt.
Toevallig was een vriend van mij met z’n gran canyon in Italië om hem een beurtje te geven en die had aan de meccanico gevraagd of de volgorde van de gele draden ertoe deed. Dat kon gewoon worden aangesloten dus zo gezegd zo gedaan. Heb er nu 180 kilometer mee gereden - als het goed is is de klus geslaagd!
 
Voor degene die ook een iets te korte standaard heeft. De vorige eigenaar heeft het zoals je op de foto kunt zien creatief opgelost :)
 

Bijlagen

  • E9E88FA7-48C0-43A4-88CD-A4A3D8AC5238.jpeg
    E9E88FA7-48C0-43A4-88CD-A4A3D8AC5238.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 24
Super dat het gelukt is met de reparatie van de regelaar.

Afgelopen weekend ritje op en neer gemaakt naar Tirol. Familie op vakantie bezocht en zaterdag een wandeling gemaakt. Op donderdag avond vertrokken en zondag avond weer richting huis. De meeste km gemaakt op vrijdag en maandag. Cagiva rijd goed, viel ook niet tegen mbt brandstof verbruik, wel rond de 1 op 20. Wel houten reet gisteren ruim 850km gereden, waarvan de laatste 250 over de snelweg, die zijn dan echt killing.

20200726_160120.jpg



20200727_061246.jpg
20200726_155910.jpg
 
Super dat het gelukt is met de reparatie van de regelaar.

Afgelopen weekend ritje op en neer gemaakt naar Tirol. Familie op vakantie bezocht en zaterdag een wandeling gemaakt. Op donderdag avond vertrokken en zondag avond weer richting huis. De meeste km gemaakt op vrijdag en maandag. Cagiva rijd goed, viel ook niet tegen mbt brandstof verbruik, wel rond de 1 op 20. Wel houten reet gisteren ruim 850km gereden, waarvan de laatste 250 over de snelweg, die zijn dan echt killing.

Bekijk bijlage 1527772


Bekijk bijlage 1527773Bekijk bijlage 1527774
Stoere actie - zo te lezen heb je vooral binnendoor gereden ipv over de snelweg. Duurde het dan niet een eeuwigheid voordat je in Tirol was? Ben benieuwd want zo’n lang weekend klinkt als een mooi avontuur!
 
Moet nu wel nieuwe bandjes, jullie nog suggesties? Niet te zachte band, mag wel even meegaan :)
Mooie trip hoor, ben je niet doof geworden van het wind gegier rond de kuipruit?
Goede banden vind ik de Michelin Pilot Roads. Heb ik al op diverse brommers gehad. De PR4 zijn een topper maar de 3 is zeker ook niet slecht. De 4 schijnt het in de regen nog beter te doen.
Vriend van mij op zijn KTM 1290 zweert bij Dunlop Roadsmarts. Eigenlijk zijn er geen echt slechte banden meer. Het is maar net met welk merk je een klik hebt.
 
Duurt inderdaad wel even voor je er bent, vooral blijven rijden. Beide 2e dagen, ben ik om 6.30 uur vertrokken en totaal 1 uur niet gereden. Aankomst op de heenweg was om 21.00 uur. Was dan ook wel goed zat. Zwarte woud is wel gaaf om te rijden, heb de N48 en de B500 zoveel als mogelijk proberen te volgend richting het zuiden.

Geluid is zeker aanwezig, maar krijg er geen hoofdpijn van. Niet bij stilgestaan, tijdens het rijden.

Ga een kijken naar de Dunlop roadsmarts, de Pilote roads ben ik mee bekend.
 
Leuk trippie kerel! Goed bezig :t

Kijk ook eens naar de Bridgestone T30, of T31. Ik werd er blij van, zelfs in de regen. Denk qua slijtage ca 6 tot 8k voor de achterband, voor langer.
 
Duurt inderdaad wel even voor je er bent, vooral blijven rijden. Beide 2e dagen, ben ik om 6.30 uur vertrokken en totaal 1 uur niet gereden. Aankomst op de heenweg was om 21.00 uur. Was dan ook wel goed zat. Zwarte woud is wel gaaf om te rijden, heb de N48 en de B500 zoveel als mogelijk proberen te volgend richting het zuiden.

Geluid is zeker aanwezig, maar krijg er geen hoofdpijn van. Niet bij stilgestaan, tijdens het rijden.

Ga een kijken naar de Dunlop roadsmarts, de Pilote roads ben ik mee bekend.
De Michelin anakee’s zitten er bij mij al >15.000 km onder 👍
 
Enige tijd geleden heb ik in dit topic de koop van mijn Cagiva Gran Canyon 900 aangekondigd. Na een jaar met plezier gereden te hebben en veel onderhoud te hebben gedaan, evenals het probleem met afslaan op laten lossen (afstelling TPS en gasklephuis) ben ik op zoek naar iets anders, meer een cruiser zoals een Moto Guzzi. Kortom: de GC staat te koop, en wel hier: Cagiva Gran Canyon 900 | bouwjaar 2000 | Ducati-blok
 
Het is al weer 3 weken terug, maar op een 'goede' dinsdag ochtend vroeg mijn collega mijn naar buiten te komen. De buurman van het werk, dacht bij kluswerkzaamheden last te hebben van de Navigator. In een poging deze paar meter te verplaatsen heeft hij hem helaas laten vallen. Gisteren is de schade expert geweest en heeft de schade vast gesteld. Nu ben ik opzoek naar het volgende:

Remhendel aan het stuur en voetpedaal. Nu heb ik iets gelezen dat deze gelijk zijn aan de GSXR 750. Iemand die weet of dat gaat om de voor(stuur) of achter rem(voetpendaal)?


20200914_172523.jpg
 
Ik weet inmiddels uit ervaring dat de hendels van een cagiva raptor ook passen. op AliExpress kan je mooie aluminium setjes kopen voor een habbekrats. De remhendel van een Z1000 past ook. Het rempedaal is wat lastiger die zal je niet zo snel vinden tweedehands. Rechtbuigen en als er iets is afgebroken of laten lassen lijkt me de snelste oplossing.
 
@TheHunter De hendels aan het stuur zijn gelijk aan diverse japanse fietsen (oa Suzuki). Volgens mij had ik jou een sparepartsoverzicht gestuurd een tijdje geleden, daar zou dat in moeten staan. Het voetrempedaal is een ander verhaal...... origineel nieuw niet meer te krijgen en van geen enkel ander model gelijk. Dus (lang) zoeken naar gebruikt, namaken, of kijken of deze te repareren is.

Ik heb trouwens nog een ECU en nokkenassen liggen van een TL1000S. Deze kreeg ik bij één van mijn ex. Navigators, maar heb het nooit ingebouwd. Iemand interesse?
 
Hi Alfred, de TL1000 ecm past niet direct in een navigator. Daarvoor dien je eerst een weerstand op één van de pinnen te solderen om het alarmsysteem dat op een tl zit te simuleren.
Ik heb overigens laatst de ecm van een Raptor in mijn navigator gezet. Beste modificatie ooit. Alle lage toeren problemen , aan uit effect, beroerde motorloop als de bedrijfstemperatuur nog niet bereikt is, zijn zo goed als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ik kan het van harte aanbevelen.
 
@TheHunter De hendels aan het stuur zijn gelijk aan diverse japanse fietsen (oa Suzuki). Volgens mij had ik jou een sparepartsoverzicht gestuurd een tijdje geleden, daar zou dat in moeten staan. Het voetrempedaal is een ander verhaal...... origineel nieuw niet meer te krijgen en van geen enkel ander model gelijk. Dus (lang) zoeken naar gebruikt, namaken, of kijken of deze te repareren is.

Ik heb trouwens nog een ECU en nokkenassen liggen van een TL1000S. Deze kreeg ik bij één van mijn ex. Navigators, maar heb het nooit ingebouwd. Iemand interesse?

Thx klopt, daar heb ik zeker al naar gekeken.
Zit wat te knoeien met Ebay, heb een heel oud account. Daarop kan ik het aangeboden artikel niet vinden. Alleen via de link, maar dan lukt het niet om in te loggen. Beetje vreemd.

Remhendel aan het stuur inmiddels gevonden,.
 
Klopt. Hij adverteert alleen op eBay Italië blijkbaar. Wel vreemd dat je daar niet kunt inloggen.... Heb je eBay ook als app? Daar kan ik hem wel in openen.
 
Laatst bewerkt:
hoi
weet iemand welk zo klein mogelijk kuip ruitje wat past op een G C ?

heb het zwakke remprobleem opgelost door een nissin 16 mm pomp te gebruiken van een suz of honda ,
pomp is van de buiten kant gelijk .dit voldoet uitstekend.
gr Rene
 
Nu we toch in een lockdown zitten, met ook een avondklok, heb ik een avondje zitten prutsen met foto's van mijn reizen op de Cagiva Gran Canyon. Nog uit de tijd dat motovloggen nog moest beginnen, dus alleen foto's in het volgende filmpje:

 
Hij moest voor een grote beurt. Deze Cagiva heeft de Biggelaar behandeling ondergaan.
Andere nokkenassen, K&N luchtfilter, nieuwe ketting + tandwielen. 15 voor, 41 achter. Wat een feest. Kan het iedereen aanbevelen. Kosten voor de tuning zijn 600 voor flowen, 200 euro nokkenassen, 175 remappen op de dyno..
Een nieuw setje Scorpion trail attack 2 banden maakt het feest compleet.
 

Bijlagen

  • IMG_4065.MOV
    18,3 MB
Volgens mij staat mijn oude GC te koop.
Ik herken de BMW handkappen en het grotere ruitje die ik er op had gezet. En bij mij was mijn achterspatbord gesneuveld (slot vergeten bij wegrijden), daar heb ik een nieuwe op gezet maar die was niet meer in (deels) rood te krijgen, alleen geheel zwart. Zoals hier.

Alleen mis ik dan de beugels en plaat voor de originele kofferset, die ik er wel bij had.

Edit: in 2008 bij inruil 3000,- voor gekregen. 13 jaar later vragen ze er nog hetzelfde voor .....

 
Laatst bewerkt:
Iemand hier nog tips om goed bij de vacuum punten te komen om de gaskleppen te synchroniseren?

Twee weken terug in eens een plas benzine onder de Cagiva. De brandstof slang tussen tank en benzine pomp gescheurt in de lengte. Nu toch alles los ligt is het plan de TPS en gaskleppen ff te checken.
 
Iemand hier nog tips om goed bij de vacuum punten te komen om de gaskleppen te synchroniseren?

Twee weken terug in eens een plas benzine onder de Cagiva. De brandstof slang tussen tank en benzine pomp gescheurt in de lengte. Nu toch alles los ligt is het plan de TPS en gaskleppen ff te checken.
Ik had hetzelfde idee toen alles bij mij los lag. De tps Kom je nog wel bij alleen het aansluiten van de vacuum slangetjes onder op de gasklephuizen is echt vreselijk. Omdat de mijne mooi loopt had ik zoiets van als het niet stuk is probeer het dan niet te repareren. Dus alles gelaten zoals het is. Ik denk dat je met veel geduld en een beetje gepriegel het voor elkaar zal krijgen. Vooral geen haast hebben dan lukt alles. Laat me graag weten als het je gelukt is en hoe je het hebt gedaan. Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan