HornEd
MF veteraan
Veel plezier ermee! En hopelijk vind je zo'n zadeltasje.Alfred, opnieuw dank voor je uitgebreide reactie! Super. Je bedoeld met die schakelaar de TRE, maar ik heb het echt over een potentiometer+ schakelaar om de ECU te foppen, daardoor denkt het brein vd motor dat het al 80 graden is, met een schakelaar kun je vervolgens switchen tussen de mappings. Ik vind de 'cold map' niet beroerd genoeg er iets aan te doen...
Want ik ben wezen kijken bij de Navigator die op marktplaats staat/stond, en die heb ik meegenomen. 78.000 km op de teller, maar aan van alles is te zien dat er goed voor gezorgd is. Dit exemplaar rijdt, remt en stuurt fijner dan de lichtblauwe bij Dipi. Er zaten twee ontzettende herrie dempers onder, na vijf minuten had ik er al schoon genoeg van. Heb nu de standaard Lafranconi potten eronder gezet, stukken beter. Gevoelsmatig loopt het blok nu ook mooier... uit de airbox komt een heerlijke brul wanneer het gas open gaat. Ga binnenkort eens kijken of er iets veranderd is aan de airbox (of is dat standaard al zo?). Heb ook geen idee wat er al gedaan is m.b.t. injectie en dergelijke. Ik vind de motor soepel genoeg lopen. Wel is het slingeren op hogere snelheid echt verschrikkelijk. Misschien te wijten aan de hoge ruit, maar vanaf 160 is het echt tankslap to the max... afgezien daarvan een mega fijn apparaat, ik zit als een vorst en bochten lust ie ook wel..
Er zit veel onderhoudsdocumentatie bij, er is niet op beknibbeld. Ben voornemens de eerste eigenaar te benaderen, ben benieuwd wat hij me nog kan vertellen over mijn nieuwe danspartner So far so good, binnenkort lekker met de cavia naar berchtesgaden.
Plaatje bij het praatje:
Bekijk bijlage 1410776