Cagiva Gran Canyon eigenaren gezocht

Hee, jij hebt ook Aprilia spiegels!8-)
Van jou nageaapt ;) Het zijn overigens Ali spiegels. Hopelijk wordt het metaal minder snel moe dan op mijn voormalige Buell's.
Had jij nou ervaring met een Yoshbox? De mijne loopt prima onderin, daar niet van. Ik ben benieuwd of het voor het twin karakter wat soepelheid onderin toevoegt. Als ik tijd heb ga ik de TPS afstellen (gewoon meten via een ohmse meting volgens het WPH, das denk ik nauwkeuriger dan met het display in de dealer mode ) en het vacuum in de gasklephuizen synchroniseren. Daar knapt elke twin van op *D
 
Van jou nageaapt ;) Het zijn overigens Ali spiegels. Hopelijk wordt het metaal minder snel moe dan op mijn voormalige Buell's.
Had jij nou ervaring met een Yoshbox? De mijne loopt prima onderin, daar niet van. Ik ben benieuwd of het voor het twin karakter wat soepelheid onderin toevoegt. Als ik tijd heb ga ik de TPS afstellen (gewoon meten via een ohmse meting volgens het WPH, das denk ik nauwkeuriger dan met het display in de dealer mode ) en het vacuum in de gasklephuizen synchroniseren. Daar knapt elke twin van op *D
Ja ik heb ervaring met yoshbox, heb de bijpassende stekker ook. Ik wil nog een keer afstellen...want ben niet tevreden over hoe de motor nu loopt. Wel bijzonder want hij is nog niet eens zo lang geleden afgesteld...misschien toch iets niet helemaal goed gegaan?
 
Van jou nageaapt ;) Het zijn overigens Ali spiegels. Hopelijk wordt het metaal minder snel moe dan op mijn voormalige Buell's.
Had jij nou ervaring met een Yoshbox? De mijne loopt prima onderin, daar niet van. Ik ben benieuwd of het voor het twin karakter wat soepelheid onderin toevoegt. Als ik tijd heb ga ik de TPS afstellen (gewoon meten via een ohmse meting volgens het WPH, das denk ik nauwkeuriger dan met het display in de dealer mode ) en het vacuum in de gasklephuizen synchroniseren. Daar knapt elke twin van op *D
Dat afstellen van de TPS op ohm is misschien voor mij ook wel een idee, ik heb het nu op zicht gedaan via de toerenteller, niet echt ideaal. Kleine tip; vervang de security torx van de tps door inbus, is net ff wat makkelijker vond ik.
 
Ja ik heb ervaring met yoshbox, heb de bijpassende stekker ook. Ik wil nog een keer afstellen...want ben niet tevreden over hoe de motor nu loopt. Wel bijzonder want hij is nog niet eens zo lang geleden afgesteld...misschien toch iets niet helemaal goed gegaan?
Het kan zijn dat je TPS een tikkie uit het lood stond en je vacuüm niet gelijk tijdens het tweaken van de injectie. TPS (is gewoon een potmeter) en vacuüm verlopen nu eenmaal. Maar goed, dat is koffiedik kijken. Waarom vindt je de motor niet goed lopen?
 
Zo, de kogel is door de kerk, ik ga na 5 jaar afscheid nemen van mijn Navigator.....

Vorig jaar heb ik er wel 1 weekendje Eifel mee gedaan en verder een paar keer een rondje om de kerk. Samen nog geen 1200 kilometer. Dit jaar ziet het er naar uit dat het niet veel anders wordt, dus hoop ik iemand anders er gelukkig mee te maken. Mochten jullie nog iemand weten die een technisch goede 2005 Navigator zoekt inclusief TomTom, dan is dit de advertentie: KLIK!
 
Zo, de kogel is door de kerk, ik ga na 5 jaar afscheid nemen van mijn Navigator.....

Vorig jaar heb ik er wel 1 weekendje Eifel mee gedaan en verder een paar keer een rondje om de kerk. Samen nog geen 1200 kilometer. Dit jaar ziet het er naar uit dat het niet veel anders wordt, dus hoop ik iemand anders er gelukkig mee te maken. Mochten jullie nog iemand weten die een technisch goede 2005 Navigator zoekt inclusief TomTom, dan is dit de advertentie: KLIK!
Zo, de kogel is door de kerk, ik ga na 5 jaar afscheid nemen van mijn Navigator.....

Vorig jaar heb ik er wel 1 weekendje Eifel mee gedaan en verder een paar keer een rondje om de kerk. Samen nog geen 1200 kilometer. Dit jaar ziet het er naar uit dat het niet veel anders wordt, dus hoop ik iemand anders er gelukkig mee te maken. Mochten jullie nog iemand weten die een technisch goede 2005 Navigator zoekt inclusief TomTom, dan is dit de advertentie: KLIK!
Potverdikke, kom je een jaar te laat mee :p leuk ding hoor, mooi beugeltje voor de tomtom ook. Welke bellypan is dat eigenlijk?
 
Thanks!

Die bellypan is van een ouder type V-Strom 1000. Originele montagebeugeltjes van Suzuki er bij en klaar!
Er is dan wel een uitholling voor de uitlaatbocht van de V-Strom zichtbaar, maar dat kun je creatief oplossen *D
 
Het kan zijn dat je TPS een tikkie uit het lood stond en je vacuüm niet gelijk tijdens het tweaken van de injectie. TPS (is gewoon een potmeter) en vacuüm verlopen nu eenmaal. Maar goed, dat is koffiedik kijken. Waarom vindt je de motor niet goed lopen?
Ding is afgesteld op de bank adhv yoshbox. Toen ik m ophaalde draaide die snaarstrak stationair, alleen onder de 3000 toeren echt een ramp. Hobbelpaard. Sloeg me in de file ook af, dan 'hoest' de motor ff en verslikt die zich. En dus de backfire. Lang verhaal kort. Ik kon terecht en de zaak zou de yoshbox settings terug naar standaard zetten (was 4% zuiniger gezet). Ik dacht dat t aan de tps lag en ben eigenwijs geweest. Boel los gehaald en warempel, de tps stond verkeerd. Dat zo goed als ik kan afgesteld, en toen was er weer mee te rijden. Een heel stuk prettiger bij lage snelheid, en de grootste hoest was ook verdwenen bij de motor.
Wat overblijft; heel af en toe toch een kuch (slaat soms ook af dan als je weg wilt rijden, maar da's zelden.) De backfire blijft, en ik heb t idee dat de motor voor het afstelwerk wat romiger liep, moeilijk uit te leggen. Ik ben voornemens tps af te stellen middels ohm waardes, en eventueel toch maar weer gaskleppen icm tps....Powercommander zit ik ook wel eens over na te denken, maar vind ik best dure mod voor een fiets met 84.000km en waarvan ik niet weet hoe lang die blijft ( ik raak wel eens verliefd op een andere danspartner).
 
Vanmiddag ook buiten wezen spelen. Filmpje/foto gemaakt met een aardappel...Maar de strekking is duidelijk, je kunt best onnozel doen met zo'n cavia! Heb een maatje ook laten rijden en t inlaatgeluid is echt machtig... zitten zes gaten in t deksel van de airbox, en de snorkels zijn ingekort.
Cavia braap.png
Cavia braap2.png
 
Ding is afgeste.... k ben voornemens tps af te stellen middels ohm waardes, en eventueel toch maar weer gaskleppen icm tps....Powercommander zit ik ook wel eens over na te denken, maar vind ik best dure mod voor een fiets met 84.000km en waarvan ik niet weet hoe lang die blijft ( ik raak wel eens verliefd op een andere danspartner).
Als ik het zo beluister zijn de standaard waarden van de TPS nooit goed geweest toen je op de vermogensbank ging. Als de basis niet goed is kun je dat ook niet goed krijgen met een fijnafstelling. Vaak wordt het vacuum in de gasklephuizen bij injectie fietsen over het hoofd gezien of verwaarloosd. Als je in de onderhoudshistorie niet kan terugvinden wanneer dit voor het laatst gebeurt is ga er dan maar vanuit dat het vacuüm ongelijk is. Juist bij een twin is het heel belangrijk dat het vacuüm klopt, vooral bij de lagere toeren tot 4000. Ik zou als je tijd hebt nog een keer de tank eraf halen en het vacuüm gelijk zetten. Dit kun je doen met hele simpele analoge metertjes of met goedkope vloeistof kolommen. Het is een werkje van niks het meeste werk is het uitbouwen van de tank en dergelijke. Ik heb het destijds ook gedaan bij mijn KTM 990 SMT. Hij loopt daardoor mooier bij lage toerentallen en is minder bokkerig. Zowel de KTM als de Cagiva lopen niet optimaal rond de 3 a 3500 toeren. Mijn Tuono, Buell's hadden dit vroeger ook. Het zogenaamde constant ruk fahren. Dat is een twin feature. De oplossing hiervoor is eenvoudig. Als je lekker wil toeren blijf dan buiten dit toeren gebied en rij gewoon in een hogere versnelling rond de 2500 toeren. Je zal zien dat dit relaxter rijdt dan het nerveuze gedrag rond de 3500 toeren. Leuke wheelies overigens!
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag de Navigator opgehaald, fijne motor. Was te laat voor die van Alfred, maar kwam plotseling een 2e exemplaar online.

Iemand tips om 12volt aan te leggen voor navigatie en handvat verwarming?
Toevallig ergens al een 12volt voorziening in de draadboom?

navigator 01.JPG
 
Afgelopen vrijdag de Navigator opgehaald, fijne motor. Was te laat voor die van Alfred, maar kwam plotseling een 2e exemplaar online.

Iemand tips om 12volt aan te leggen voor navigatie en handvat verwarming?
Toevallig ergens al een 12volt voorziening in de draadboom?

Mooi ding, gefeliciteerd! Ik zag hem ook staan op MP, weg in een wip. En nog van mijn voormalig Buell makkertje Ron ook *D
Ik heb een Navigator van 2002, daar hangt een 12 volt stekker los naast de gelijkrichter aan de linkerkant waar de sleutel in kan. Ik las ergens dat bij nieuwere Navigators deze stekker is komen te vervallen.
20200512_231128.jpg
 
Thx, zal het onderzoeken,
Mocht er geen stekker zitten, heb 12v relais besteld, zodat de 12v kan schakelen op contact.

Stonden binnen idd nog meerdere Buell's
 
Er ligt al en jaar of vijf een topkoffer plus bodemplaat van mijn oude gran canyon in mijn schuurtje te verstoffen. De topkoffer is een nonfango 736LX.
Heeft iemand hier interesse? Anders gaat ie op marktplaats.
 
Het schijnt dat een Raptor ECM in een Navigator een wat betere motor loop geeft dan de standaard ECM.
Ergo, ik ben op zoek naar een Raptor 1000 ECM. Weet iemand er een te koop? Eventueel te ruilen tegen een complete Navigator koffer set :+
 
Gisteren een geschakelde voeding naar voren gebracht. De connector die Mich aangaf, was inderdaad aanwezig. Helaas schakelde deze niet mee met het contact.
Wil er op latermoment mijn handvat verwarming op kunnen aansluiten.

Op het zekeringen kastje zaten nog twee vrije positie's. heb het voedende signaal vanaf hoofdrelais welke bedoeld is voor de fan gepakt. Deze door gelust op een vrij zekeringpositie. Nu gezekerd met 5A.

Over twee weken weekend moezel, en de week erop weekend Oostenrijk. Hoe zetten jullie bagage vast? Zonder de kappen of zadel te beschadigen?
 
Ik ga volgend weekend naar het Sauerland. Ik heb ook lopen stoeien om mijn tas goed vast zetten. Het probleem is dat de navigator geen bagage haken of iets dergelijks heeft. Alhoewel ik het vreselijk lelijk vindt staan ga ik de topkoffer gebruiken die bij de motor zit. Daar past genoeg in voor een weekendje weg. Als ik op de plek van bestemming ben kan ik met de sleutel simpelweg de koffer van het achterrekje afhalen. Nog een tip trouwens: als je net als ik niet zo een zwaargewicht bent staat waarschijnlijk de veervoorspanning van de achterveer veel te strak afgesteld. Draai de wartel eens een centimeter los en je zult versteld staan van het resultaat. De vering spreekt veel beter aan en het stuurgedrag wordt veel vloeiender. De beste modificatie van mijn navigator tot nu toe :]
 
Goedemiddag,
Hier is voor de tweede keer de stekker 🔌 doorgesmolten wat resulteerde in een anwb ritje naar huis.
Heeft iemand dit ook eens meegemaakt en dit opgelost met een meer solide stekker? Begrijp ik het goed dat drie gele draden in een willekeurige volgorde in die nieuwe stekker kunnen worden gestoken?
De volgorde is na het samensmelten en afbreken geheel onduidelijk. Alvast bedankt voor het advies :)
 

Bijlagen

  • 3CEB0C26-30F9-42D1-865C-1990B531ADDE.jpeg
    3CEB0C26-30F9-42D1-865C-1990B531ADDE.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 12
  • 9EAE600D-7F66-4B1A-B3A3-34EEA6F26DE0.jpeg
    9EAE600D-7F66-4B1A-B3A3-34EEA6F26DE0.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 12
De bedrading tussen de generator en de spanningsregelaar.

Weet dat die bij meerdere motoren (merken) een gevoelig punt van contact is. Nu je bedrading en stekkers kapot zijn kan je overwegen o er een goede soldeer verbinding in te maken.

Beste manier van solderen is om zover de draden te strippen tot je schoon kopper weet te vinden. Daarna de draden ongeveer 10mm te vertinnen en de beide uiteinden tegen elkaar te leggen. Deze door middel van stukjes koperdraad (3 stringetjes van bijv speaker draad) met elkaar te verknopen / om beide uiteinde heen te draaien. Dan geheel te verhitten en tin toevoegen.
 
De bedrading tussen de generator en de spanningsregelaar.

Weet dat die bij meerdere motoren (merken) een gevoelig punt van contact is. Nu je bedrading en stekkers kapot zijn kan je overwegen o er een goede soldeer verbinding in te maken.

Beste manier van solderen is om zover de draden te strippen tot je schoon kopper weet te vinden. Daarna de draden ongeveer 10mm te vertinnen en de beide uiteinden tegen elkaar te leggen. Deze door middel van stukjes koperdraad (3 stringetjes van bijv speaker draad) met elkaar te verknopen / om beide uiteinde heen te draaien. Dan geheel te verhitten en tin toevoegen.


Zo zou ik het ook doen idd. Schuif voor het solderen krimpkousjes over de draden, na het solderen krimpkous over de soldering schuiven, vlammetje er bij en volia, een perfect geïsoleerde draad.
 
Stond ik even mooi stil op het grootste klaverblad van Dortmund, onderweg naar het Sauerland :o
Wat bleek uiteindelijk, de snelsluiter van de benzine leiding was losgekomen!
Ik had net daarvoor even flink gas gegeven op de autobahn, kennelijk is de boel toen los getrild.
Gelukkig was ik er vrij snel achter toen ik mbv de politie veilig met motor en al achter de vangrail stond.
Dus mensen, check even of de metalen borgclipjes van de snelsluiters onder de linker tank (3 stuks) nog goed vast zitten!
20200703_142720.jpg
 
Bedankt voor het advies om de draden te solderen. Ga een filmpje over solderen kijken op YouTube ;) Is de volgorde van welke draad aan wie wordt gesoldeerd nog van belang? Door het wegsmelten en afbreken is die volgorde buiten beeld geraakt. Ik hoop dat gezien alle draden Geel zijn dit niet uitmaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan