Cagiva Gran Canyon eigenaren gezocht

Hoi,

zoals ik ook al in het nieuwe gebruikers forum heb gezegd: ik ben nieuw hier :) en heb dus een Cagiva Gran Canyon.

Ik zag in deze draad wat over Cagiva-forums staan: kennen jullie dit forum (merendeels Duits):
http://f23.parsimony.net/forum53281/index.htm (f23.parsimony.net/forum53281/index.htm)
behorende bij deze site:
www.cagivaonline.de/
en hier is nog meer Cagiva:
http://home.hst.net/~lubo/cagiva.htm (home.hst.net/~lubo/cagiva.htm)

(uuhm .... ik geloof dat ik deze urrels toch al in een ander draadje zag .... nou ja, kan ook niet alles in één keer lezen .... O-) )
 
Laatst bewerkt:
Ik zag ook het thema "handkappen" voorbij komen: in een ander draadje schreef ik al dat de tanktas van Touratech voor de BMW GS-serie goed past; ook de handkappen voor de BMW1150 GS passen op de Cagiva. Het enige dat je moet doen is de remleidingen iets lossen om die over de kappen te kunnen leiden. Verder heb ik niets aan hoeven passen. Wel even opletten hoe je alles vast draait; dat moet je een beetje met beleid doen (niet eerst 't ene vastdraaien en er dan achter komen dat een ander boutje niet goed meer past ;) )
 
Ik heb eerder al aangegeven dat ik mogelijk intresse heb in een Navigator.

Is het rijden te vergelijken met een TDM850/900 of zijn die kwa gevoel veel lomper? Sommige tests vinden namelijk een Navigator geen allroad maar meer een supermotard. :) Voor mij zijn de Caponord en Varadero geen optie omdat ik niet groot genoeg ben kwa lengte. Bovendien zit ik niet te wachten op die grote kuipen, hoef geen bankstel gevoel te krijgen. Vandaar dat de navigator mij wel aanspreekt. *D

De Gran Canyon heeft een Duc blok, ben ik niet zo kapot van. En het geluid van de droge koppelingen geeft me al helemaal de kriebels. (negatieve zin dan)
Doet iemand van jullie zelf het onderhoud aan het blok?
Dus ook kleppen stellen e.d.

Wie heeft beide motoren gereden? wat zijn de verschillen?
(dus niet het technische verhaal, maar rijindrukken)

Ik heb een stukje op de TDM 850 gereden, en heb zelf een Gran Canyon. De GC zit sportiever: je zit meer "op" het stuur; het stuur staat ook dichter op je. De TDM zit wat meer rechtop, minder sportief en ik denk dat je het op de TDM langer uithoudt dan op de GC (ik praat dan over een lange rit naar de Alpen ofzo). Qua vermogen voelen beiden hetzelfde aan (specificaties zijn ook ongeveer gelijk). Alleen is het wennen aan de schakelverhoudingen van de GC; m.n. z'n 1 is wat kort. Maar perfect voor in de bergen (ik ben er mee naar Oostenrijk geweest).

Ik heb 'n test van Moto73 waarin de TDM en de GC tegenover elkaar worden gezet. Wanneer je puur en allen voor de straat gaat is de TDM een goede optie, of de GC met straatbanden. Met de GC wil ik nog wel eens offroad gaan. Dat kan met de TDM ook wel (een stukje onverhard hoeft je niet af te schrikken); maar de GC is daar toch iets beter voor geschikt ('t is niet voor niets de opvolger van de Elephant). De GC is echter wel een zware, lompe bak voor in 't zand.

Ik kan niet zeggen dat de TDM meer/minder lomp is dan de GC. De CapoNord is dat wèl :)
Voor zowel de GC als de TDM zijn standaard accessoires in de vorm van koffers leverbaar. Ik vind zelf de nonfango-kofferset voor mijn GC erg fraai. Nadeel: door de hooggeplaatste uitlaten hangt er altijd een uitlaat/benzinelucht in de koffers en dus ook in mijn kleren :(
De GC voldoet als 2persoons vakantiefiets prima, en da's ook één van de redenen waarom ik m'n duc ss heb ingeruild. De TDM zal echter voor eenzelfde doel ook voldoen. Beiden zijn leuke dijkenraggertjes :]
De remmen van de TDM voelen beter aan dan de GC; die laatsten mogen van mij wat bijteriger zijn. Hoewel ze voldoen hoor. Maar ik kom natuurlijk van een sportfiets :)

Onderhoud laat ik bij Star Twin doen (sowieso omdat pas onlangs mijn fabrieksgarantie is afgelopen). Nadeel van de GC vind ik dat de lak niet in de blanke lak is gezet :( Fabrieksfoutjes die ik heb gehad zijn roest in de balhoofdlagers, onjuist geplaatste tankpakking. Allemaal goed opgelost.
Met de koppeling heb ik geen problemen. Ik zag bij Ensing hier in Apeldoorn zelfs een GC staan met een open koppelingsdeksel *D Maar gezien het feit dat ik ook nog wel eens een modderbad neem 8-) lijkt me dat niet zo'n fijn plan voor mijn eigen fiets. De GC staat nog te koop, overigens.

Het duc-blok was voor mij nu juist de reden om te kiezen voor de GC, en niet voor een Honda AT bijvoorbeeld.
 
Yo, GranCandy.
Zag je post pas vandaag. Welkom bij de club :)
 
tja beter laat dan nooit, net me rijbewijs gehaald en met lessen op de honda cb500 gereden.
Niet wetende welke motor ik leuk zou vinden heb ik toch gekozen voor een 2dehandse GC met Duc blok, lekker power onderin en vol uit de bocht acceleren.

Voor een eerste motor een leuke motor met een hoog FUN gehalte
 
Goede keus hoor!! Met m'n vorige motoren deed ik nooit langer dan twee jaar. Mijn Gran Canyon heb ik nu al ruim zeven jaar en hij verveelt nog steeds niet.
 
Goede keus hoor!! Met m'n vorige motoren deed ik nooit langer dan twee jaar. Mijn Gran Canyon heb ik nu al ruim zeven jaar en hij verveelt nog steeds niet.

Dat heb ik nou ook.
Mijn GC heb ik in januari 2001 nieuw gekocht en sindsdien al heel wat proefgereden ter vervanging. Maar ik heb nog steeds geen goed alternatief kunnen vinden.
Het enige dattie meer zou mogen hebben is wat vermogen - maar ook de Cagiva Navigator rijdt niet zo fijn als de CGC.
 
Hoi GranCandy,
ik zie dat je uit Apeldoorn komt, ik werk in Apeldoorn en woon in Eerbeek, heb de motor bij Startwin gekocht en hoop dat ik deze vrijdag de GC kan ophalen.
Ik vond bij het proefrijden de voorrem niet echt super, heb je daar meer info over.

Ps ben ook aan het kijken naar een voordelige Motorverzekering, nog tips ?

Gr
Winterbeer
 
Hoi GranCandy,
ik zie dat je uit Apeldoorn komt, ik werk in Apeldoorn en woon in Eerbeek, heb de motor bij Startwin gekocht en hoop dat ik deze vrijdag de GC kan ophalen.
Ik vond bij het proefrijden de voorrem niet echt super, heb je daar meer info over.

Ps ben ook aan het kijken naar een voordelige Motorverzekering, nog tips ?

Gr
Winterbeer

Ja, de mijne komt bij Star Twin vandaan; is daar ook in onderhoud.
De voorrem doet 't op zich wel maar voelt inderdaad wat onzeker aan, zeker bij nat weer. Vooral als je van een super remmende fiets afkomt merk je 't verschil. Andere blokken helpt wel iets. Aan de andere kant kon ik tijdens een voortgezette rij opleiding toch gruwelijk hard remmen toen ik dat voluit aan 't proberen was.

Welke heb je bij Star Twin gekocht? Ze hebben er twee lange tijd in de winkel gehad.
Volgens mij waren die allebei met een kleine topkoffer. Je kunt 'n originele nonfango-Cagiva set krijgen; 2x36 liter zijkoffers en 'n 42 liter topkoffer.
Tanktas is wel een probleem; een (dure en lelijke)(vind ik) bagster past. Of, zoals ik heb, 'n Touratech (geschikt voor een BMW GS) past ook. Gekocht bij Bert Duursma, bij mij om de hoek.
 
ik heb de zwarte met rood genomen met 45.334 op de klop. Deze hadden ze er nog staan. Klopt met een kleine top koffer.
Ik zoek nog een goed slot voor de motor, nog een aanrader ?

mvg
Berry
 
ik heb de zwarte met rood genomen met 45.334 op de klop. Deze hadden ze er nog staan. Klopt met een kleine top koffer.
Ik zoek nog een goed slot voor de motor, nog een aanrader ?

mvg
Berry

OK, da's wel een mooie uitvoering.
Ik heb 'n schijfremslot en een 6-arm kryptonite. Met die laatste kan ik 'm nog eens ergens aan vastleggen, indien mogelijk.

Overigens zit ik zelf te denken om Xenon-verlichting aan te (laten) brengen. Ik vind de lichtopbrengst wat mager. Nou was dat niet zo'n probleem aangezien ik meestal overdag reed, maar nu ik 's avonds laat nog moet gaan forensen wil ik toch wat meer/beter zicht (mijn eigen nachtzicht is ook niet zo denderend).
Helaas hadden ze bij Star Twin nog niet veel ervaring met Xenon in 't algemeen, laat staan w.b. de CGC. Anyone?
 
Heb gisteravond mijn nieuwe aanwinst opgehaald bij StarTwin. en meteen even een schijfremslot erbij genomen. Meteen kon ik de verlichting uitproberen en het klopt is niet super. Het lijkt me mooi om met Dimlicht beide lampen te laten branden, volgens mij zag ik dit op een website van een andere GC rider. Mocht je iets horen van Xenon laat het mij dan ook weten.

Daarnaast ben ik benieuwd of u het kleine ruitje hebt of het grote ruitje. Ik ben ongeveer 1.88m en vang nogal wat wind. Ik zag op Ebay in duitsland dat je ook een langer ruitje kunt bestellen. Iemand ervaring mee ?
GranC heeft u ook een persoonlijk email adres ?
mvg
 
Heb gisteravond mijn nieuwe aanwinst opgehaald bij StarTwin. en meteen even een schijfremslot erbij genomen. Meteen kon ik de verlichting uitproberen en het klopt is niet super. Het lijkt me mooi om met Dimlicht beide lampen te laten branden, volgens mij zag ik dit op een website van een andere GC rider. Mocht je iets horen van Xenon laat het mij dan ook weten.

Daarnaast ben ik benieuwd of u het kleine ruitje hebt of het grote ruitje. Ik ben ongeveer 1.88m en vang nogal wat wind. Ik zag op Ebay in duitsland dat je ook een langer ruitje kunt bestellen. Iemand ervaring mee ?
GranC heeft u ook een persoonlijk email adres ?
mvg

- ik zou het niet aandurven alleen een schijfremslot te gebruiken. Da's voor mij eigenlijk alleen maar "extra". Zorg ook voor een degelijk slot en het liefst één waarmee je de motor ergens aan vast kunt leggen.
- ik heb Kees van Star Twin gebeld; ze hebben er zelf geen ervaring mee maar gaan de komende twee weken 2 duc's voorzien van Xenon. Ik ga nog maar eens babbelen denk ik.
- Ik heb 'n verhoogd scherm wat veel goedkoper is dan het originele Cagiva-ruitje dat op de 900T en de Navigator zit (jij en ik hebben/hadden het lage ruitje). Mijn vervangingsschermpje komt gewoon bij Star Twin vandaan!
Ik ben 1.80 meter. Overigens is en blijft de windbescherming op de CGC wat mij betreft minimaal - maar ja, dan had ik maar een Goldwing moeten kopen.

Fotootje:
74491159_47371a061c_b.jpg


- mijn mailadres staat in m'n profiel. Even op m'n naam boven mijn icoontje klikken.
(en je mag wel "je" zeggen hoor :+ )
 
Hallo,

Wat betreft verlichting. Ik heb ook al eens gehoord van iemand die de kabelboom naar de koplampen had verzwaard. Je schijnt nogal wat spanningsverlies te hebben op de standaard kabelboom. Met zwaardere bekabeling krijg je dus redelijk eenvoudig extra licht.

De HELD Shorty Art. 4421 tanktas past erg mooi op de GC, verder heb ik twee jaar geleden de hoge ruit plus bijbehordende "beugel"? gemonteerd. Ik ben daar wel erg blij mee. Relatief goede windbescherming (ik ben 2 meter) en daardoor een stuk comfortabeler als je wat langer hogere snelheden wilt rijden.

Fotootje van m'n GC in de sneeuw heb ik ook ;) (met tanktas en hoge ruit)
full
 
Mooie foto :) Noorwegen?

Volgens mij was het ruitje zoals jij het hebt destijds 160,- gulden, tegen 35,- gulden voor mijn ruitje ....

Dat 'n held tanktas past is nieuw voor mij. In mijn speurtocht stuitte ik alleen op bagster of de Touratech zoals die op mijn eerder geposte foto staat.
 
Geen Noorwegen maar franse alpen afgelopen hemelvaart. Col de Madeleine geloof ik. Het was er in ieder geval prachtig weer:)

Het ruitje inclusief bracket was origineel Cagiva. Via marktplaats gekocht uit de magazijnverkoop van een dealer in Nieuw Vennep. Ik geloof dat ik 75 Euro betaald heb. Ik ben er in ieder geval wel blij mee.

Tipje nog voor Winterbeer. Achterwiellagers van een GC gaan vaak rond de 40-50k kapot (de mijne ook). Ik zou die even controleren.
 
Laat ik me meteen maar even aansluiten. Ik heb sinds een maand ook een GC. Ik ben er een paar maanden naar een goeie op zoek geweest en vond hem in Duitsland. Ben er zeer blij mee, rijdt geweldig. Het is een rode met 18.000 km. Meteen nieuwe remblokken achter opgezet omdat ze weinig sjoeche gaven. Ook bij Biggelaar de koppelingsmodificatie uit laten voeren. Rijdt nu nog beter, is stiller en is veel beter te doseren bij het wegrijden. Ben zelf ook op zoek naar betere/hogere ruit. Misschien ook eens bij StarTwin zoeken. Ik heb het originele ruitje/doorzichtige drempeltje nu nog maar de turbulentie op de snelweg is nogal hevig.
 
Tipje nog voor Winterbeer. Achterwiellagers van een GC gaan vaak rond de 40-50k kapot (de mijne ook). Ik zou die even controleren.

Ha! Daar zeg je wat!
Binnen 12 kkm balhoofdlagers aan gort (garantie)
Na 22 kkm achterwiellagers aan gort (geen garantie, was "slijtageonderdeel" volgens de importeur. Tsss .... na 22 kkm .....)
Heb toen gelijk m'n voorwiellagers preventief laten ruimen. Was geen overbodige luxe: ook die zaten op 't eind.

In een ander topic over GC's (Gran Canyon/Navigator) ook al 't nodige gelezen over vastgeroeste balhoofdlagers.
 
Hey dit is gaaf, eindelijk weer leven in de brouwerij op het forum voor ons GC rijders.
Die van mij heeft 45k nu gereden, nieuwe remblokken (voor) en remt nu prima. Lagers achter hmhmhm zal wel even vragen bij StarTwin. De mijne heeft ook WP suspension achter en uitlaten van StarTwin zelf. Lekker geluid, mocht je er van houden.

Over het ruitje, via Ebay zie ik eenRacingscheibe Cagiva Gran Canyon 500 /900 Windschild
voor 60 Euro. GranCandy heb jij de rekening nog van het ruitje of een referentie dat praat wat makkelijker met Kees of Wiegert om te bestellen.

Heb nu ook een koffer erbij, moest ik nog ophalen maar helaas deze is een beetje anders rood dan de motor, had liever een zwarte gehad denk ik. Zijn deze duur ?

Even een reactie over mijn eerste 150km op deze motor (mijn eerste) SUPER SUPER SUPER, wat een lol en fun heb ik er aan. Moet nog wel wennen aan de (tegen)wind op snelheid dus voorlopig vind ik 120-140 km op de snelweg hard genoeg. Ik geniet om door het dorp heen te rijden, heerlijk geluid en power onderin.
 
Ja zeker gaaf dat er wat meer GC rijders opduiken. Voor wat betreft je ruitje moet je even in de gaten houden dat er twee soorten ruiten op de GC passen. Voor die ruiten heb je twee verschillende soorten "brackets".

Je hebt het drempeltje zoals Arie de Knaller het zo mooi noemt en de hogere ruit, zoals je die ook op de Navigator vindt. Voor het drempeltje heb je volgens mij alleen ruitjes die hooguit een centimer of 5 zijn dan standaard.

De hogere ruit is standaard al een heel stuk hoger en daarnaast kun je bij mdi nog een hogere flip up bestellen. Je bent dan wel wat meer geld kwijt, maar krijgt daarvoor ook een stuk betere windbescherming.

Ik heb wat plaatjes toegevoegd, waarmee e.e.a wat duidelijker wordt. Voor de hogere ruit heb je het onderdeel op de onderste foto waar cagiva op staat nodig.

full

full
 
Over het ruitje, via Ebay zie ik eenRacingscheibe Cagiva Gran Canyon 500 /900 Windschild
voor 60 Euro. GranCandy heb jij de rekening nog van het ruitje of een referentie dat praat wat makkelijker met Kees of Wiegert om te bestellen.

Heb nu ook een koffer erbij, moest ik nog ophalen maar helaas deze is een beetje anders rood dan de motor, had liever een zwarte gehad denk ik. Zijn deze duur ?

- Ruitje hadden ze gewoon op de plank liggen. Toen de keuze uit blank of smoke. Het ruitje zoals de foto's hierboven is een origineel Cagiva-ruitje. Die zullen ze bij *2 moeten bestellen. Mijn ruitje kostte 65 euro (ff nagezocht), ik geloof de originele het dubbele.
- Ik weet niet wat voor topkoffer je hebt gemonteerd (wat voor drager). Nonfango had voor de CGC een originele kofferset. Ik geloof dat die nog steeds te bestellen zijn. Ik was iets van 1700 gulden voor rek, topkoffer en 2 zijkoffers kwijt. Maar ja, als jij een pak-'m-beet krauserrek hebt .... gewoon ff langs *2 en prijzen opvragen.
 
Laatst bewerkt:
Hey dit is gaaf, eindelijk weer leven in de brouwerij op het forum voor ons GC rijders.

Het zal nog wel even duren voordat we de 2500 posts in dit topic passeren :+

Maar goed, dat tekent ook de exclusiviteit van onze fietsen. Beslist geen 13 in een dozijn. Zelfs de Benelli- en MV-Augusta topics lopen harder 8-) ;) :+ :X O-) *O* :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan