Cagiva Gran Canyon rijders

misschien geen populaire motor omdat er geen betrouwbare fabriek en dealer net aan vast zit, maar de motor zelf is dik in orde, kunnen nog vele fabrikanten van leren, lekker compact, supermoto-gedrag, ducati-blok. blok zou misschien pittiger mogen? binnenkort wordt er een nieuw demperset gemonteerd, hopelijk voor wat beter geluid en meer topvermogen. Nieuwe bandjes komen er ook aan
 
Hoi, Gran Canyon rijder hier !!
Er zijn er meer hoor in het motor forum. Tis alleen zo dat we niet altijd even actief zijn. Ik kijk ook maar zo af en toe.

Ik rijd de CGC sinds december 2002 en heb er een hoop lol aan beleeft.Wel wat aanpassinkjes aan gedaan. Laatste: setje Bridgestone BT020 op gezet. Rijgedrag verbeterd dan een heel stuk t.o.v. allroad bandjes. Met name het wat dwarrelige gedrag bij lengteribbels is helemaal weg nu.
Hoe lang rijd jij er op?
 
Ik rij nog maar sinds Augustus op een Gran Canyon uit 2001, met Ducati blok. Ben er erg tevreden mee. Een paar kleine dingen waar ik nog wat aan ga doen zoals een middenbok komt over een tijdje wel.
Met het blok en de niet helemaal standaard uitlaten een schitterend geluid.
Ik zie wat berichten over andere windschermen, iemand enige ervaring ?
Wat hebben jullie zoal verder aangepast ?
 
Ik heb ook een GC gehad uit 2000. Een beest van een fiets alleen te duur in onderhoud als je de fiets alleen voor woon werk gebruik. Alleen ik heb met mijn beetje verstand gekozen voor een goedkopere fiets en dat is een transalp geworden.


Als ik meer geld zou verdienen(lees krijgen) :9 dan koop ik meteen weer een GC.
Geweldig zo'n twin met zoveel power en beheersbaarheid.
een en al lof ben ik over die fiets.
 
Ja, hiero! Sinds januari 2001 rijd ik op 'n destijds nieuw gekochte GC.

Problemen tot nu toe:
- lekkende accu (garantie)
- balhoofdlagers (garantie)
- pakking tank (garantie) en daardoor levering sticker (onder garantie op maat laten maken)
- wiellagers (moet ik nog over gaan mailen met de importeur)
Verder prima motorfiets; fijne reispartner.
Ik wil eigenlijk een Ducati en ook een BMW GS, dus dit is een aardig compromis ;)

Als je de zoekfunctie gebruikt vind je toch wel 'n aantal topics over de GC.
 
Zeg Cugel (en anderen),

hoe heb je dat gedaan met de de Bridgestone BT020 voorband? Wat voor maat heb je gekozen op standaard 2,15x19'' velg? Ik dacht dat de smalste BT020 110x90-19'' was, hoort eiegenlijk op een 2,5'' velg. Past die lekker?

Heeft iemand anders nog bandenervaringen? Ik bedoel dan wel 100% wegbanden en geen all-road banden

groeten
driekske
 
hoe heb je dat gedaan met de de Bridgestone BT020 voorband? Wat voor maat heb je gekozen op standaard 2,15x19'' velg? Ik dacht dat de smalste BT020 110x90-19'' was, hoort eiegenlijk op een 2,5'' velg. Past die lekker?

Heeft iemand anders nog bandenervaringen? Ik bedoel dan wel 100% wegbanden en geen all-road banden

Ik heb alleen ervaring met de originele Pirelli MT80's en de Michelin Anakee. De Anakee is geen pure wegband maar minder offroad getint als de MT80. Toch heb ik 'm achter tot op de rand gereden. Fijne band, kan niet anders zeggen. Je komt 'm ook onder Transalpjes en BMW GS-en tegen.
 
Ik rijd een Cagiva Gran Canyon sinds 2000. Ik kreeg toen een lease-auto en had geen motor meer nodig voor woon/werk. Mooi moment om eens een italiaan te kopen dacht ik, omdat betrouwbaarheid niet meer heel belangrijk was.

Vier jaar later blijkt dus dat vooroordelen in ieder geval voor mijn Cagiva niet gelden. Dit is echt de betrouwbaarste en "lekkerste" motor die ik heb gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan