Cagiva Mito 125 vs Aprilia rs 125

Cagiva Mito 125 vs Aprilia RS 125

  • Cagiva Mito 125

    Stemmen: 113 50,7%
  • Aprilia RS 125

    Stemmen: 110 49,3%

  • Totaal aantal stemmers
    223

RaceAap

Rookie
5 apr 2004
9
0
Almelo
Welke adviseren jullie als beste beginners motor??
Ik vind zelf de mito erg mooi ook omdat die wat weg heeft van een ducati qua uiterlijk, maar wat adviseren jullie??

Gr. Erwin Verweij

mito1.jpg

mito2.jpg
 
Laatst bewerkt:
als ik tussen de 2 moest kiezen, koos ik appie.
als ik mag kiezen koos ik geen 2 takt :P
 
aprilia:

meer vermogen (je HEBT er al zo weinig)
RS styling is ook niet verkeerd
beter onderdelen (zowel aprilia als immi) te koop


en verder, op rs heb je meer plek vind ik zelf, en ze hebben een beter zadel
 
Ik ben rs 125 rijder en bevalt me prima, de cagiva ziet er idd erg leuk uit maar er zijn er een stuk minder van in nederland en dus veel moeilijker aan onderdelen te komen. En omdat de cagiva minder vermogen heeft zou ik toch uiteindelijk gaan voor de rs.
 
de nieuwe evo modellen (zoals op het plaatje) hebben dacht ik 11 kw.
de oude, met 2 ronde koplampen net zoveel als een rs.

Klopt, staat ook in de koopgids van moto73, die nieuwe modellen hebben iets van 15pk, en die oude modellen hebben 7(!!) versnellingen |(
De Aprilia's hebben een Powervalve, dat is een klep die in de lage toeren naar beneden staat en pas in de hogere toeren opengaat zodat de tegendruk altijd goed staat.

Ik ga nu lekker 2jaar 125cc rijden en in de tussentijd sparen voor een grote-mensen-motor.
 
Klopt, staat ook in de koopgids van moto73, die nieuwe modellen hebben iets van 15pk, en die oude modellen hebben 7(!!) versnellingen |(
De Aprilia's hebben een Powervalve, dat is een klep die in de lage toeren naar beneden staat en pas in de hogere toeren opengaat zodat de tegendruk altijd goed staat.

Ik ga nu lekker 2jaar 125cc rijden en in de tussentijd sparen voor een grote-mensen-motor.

Alsof een mito geen powervalve heeft :Z
 
Ja maar ik vind alleen die nieuwe mito heel vet en als die minder pk heeft dan een rs125 en er is minder keus aan tweede handse ga ik denk ik toch voor de rs125
 
Ehh nee toch? dacht dat er zon patent op zat???

Ben jij gek, aprilia gebruikt op de 125 wel een electronisch-magnetisch achtig iets waar ze misschien patent op te zijn, maar de mito heeft weldegelijk een powervalve deze word als ik me niet vergis door een servo en kabels aangedreven, de rs250 heeft een suzuki blok die ook powervalves heeft en er zijn ook nog 125 cc crossers/enduro's die ze ook hebben. Dus aprilia is niet de enige met powervalves.
 
Hello, ik rij zelf een appie RS 125 Chesterfield replica het is echt een mooie 25kw motor voor als je begint.

persoonlijk zou ik dus een appie nemen, want een aprilia ziet er gewoon meer uit als een kleine racer kijk alleen eens naar dat mooie aluminium gepolijste frame :9~ het frame lijkt wel op dat van een RSV mille alleen iets kleiner maar ja

Aprilia: THE SENSE OF WONDER

DO I HAVE TOO SAY MORE!!!!! :}

Greets GSX-Erie

Hier nog een pica:

apriliaRS125ccChesterfield2.JPG
 
Laatst bewerkt:
Cagiva vind ik veel mooier, rs 125 ziet er precies uit als die rs 50, dat vind ik echt jammer, vorige rs was wel gaaf zoals dat plaatje van gsx-Erie
 
Ik vind ze allerbei zeer mooi. Maar als ik er eentje ga kopen wordt het de RS.. Tis maar net ff wat je persoonlijk meer aantrekt. Om het een beetje eerlijker te maken hier nog een paar plaatjes van de RS :)

aprilia-rs125-03-bikepics-058295.jpg


aprilia-rs125-03-bikepics-058296.jpg


aprilia-rs125-03-bikepics-123726.jpg
 
Het is wel raar eigenlijk. Er zijn meer mensen die de Mito mooier vinden maar er rijden meer RSjes rond in ons kikkerlandje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan