Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, staat ook in de koopgids van moto73, die nieuwe modellen hebben iets van 15pk, en die oude modellen hebben 7(!!) versnellingen
De Aprilia's hebben een Powervalve, dat is een klep die in de lage toeren naar beneden staat en pas in de hogere toeren opengaat zodat de tegendruk altijd goed staat.
Ik ga nu lekker 2jaar 125cc rijden en in de tussentijd sparen voor een grote-mensen-motor.
UPDATE!! nieuwe evo modellen heb ook powervalve steeds nog 7 versnelligen ( 1995 ) en 25KW en 43 PK
2-Takt is gewoon SUPER!!!!!!!!!! rij zelf een TZR250' Die ik aan het ombouwen ben'
Met een rs250 kuip erop!! past gewoon...!
Ehh nee toch? dacht dat er zon patent op zat???
ik heb ook 2 verschillende aprilia rs50 gereden...en ben overgestapt op een cagiva mito omdat ik deze persoonlijk 2x zo mooi vind als een rs125...das toch precies de brommer als je mocht kiezen tussen een 916 replica of een brommer replica dan zou ik t weten hor!
dit was de mijne[afbeelding]
'n rs heeft tenminste een eigen styling, van zo'n namaak 916 kan je dat niet zeggen
lelijke wielen,frame en een 7 bak nog wel, 6x schakelen op zo'n ding is al teveel , laat staan 7
Zoals danielrs al zei, een duc 916 is nagemaakt van de mito . Cagiva had duc opgekocht omdat duc failit ging, ze hebben toen hun eigen modellen naar ducati overgezet, met volgens mij alleen een ander blok erin (en een klein beetje eigen styling) later is ducati apart gegaan. en daarna heeft duc cagiva opgekocht. Nu is cagiva een zusterbedrijf van duc
Dus duc is de na-apert
en 6x schakelen is niet te veel, versnellingen liggen dichter bij elkaar, waardoor je dus sneller weg bent. Omdat je powerband zo klein is moet het ook wel, omdat je hem anders in bochten nooit meer rechtop krijgt
rg125 zeker , F is bij soes voor die walvissen, lijkt deze nou niet bepaald op :-)
leuk ding
sneller dan een rs125 is ie echt niet hoor
japanners liegen nogal graag over opgegeven vermogen
en zeker over gewicht :-)
Ik zie dat er weinig mensen iets van de Mito afweten, daarom gaat Egoïst jullie even vertellen waarom ik 100% voor de Mito ga en niet voor de aprilia.
Ik heb 2 jaar een rode Mito '00 model gereden een een vriend van me een '01 model. Ik heb nu een Suzuki GSX-R 600 SRAD Telefonica editie '02 gekocht, omdat je toch wat meer wilt. het is overgens niet zo dat ik anti aprilia ben, ik vind ze ook wel mooi en zijn goeie motoren, maar het is uiteraard een kwestie van smaak.
Ik lees veel over het aantal KW, maar ene oude mito met de ronde koplampen heeft 11KW en de nieuwe zijn 24,9 en heeft 35PK het '01 model loopt tegen de 200 en de '00 loopt 190 (beperkt door het aantal decibel).
De Mito is met weinig moeite op z'n achterwiel te krijgen en voor de gene die denken dat het frame niet sterk genoeg is. het frams wordt vaak ide racerij gebruik voor de 600cc, dus met je 125cc hoef je niet bang te zijn dat er wat gebeurd.
Ik heb gelezen dat mensen zeggen dat de Mito teveel op een Ducati 748, 916 enz.. lijkt. Maar het is de Ducati die op de Mito lijkt.
Cagiva = (gaviva, MV Agusta en Husqavanna horen bij elkaar)
Ooit heel lang geleden id 19e eeuw (vrij vroeg) heeft Cagiva Ducati overgenomen en is gestopt met het maken van van motoren onder de naam Cagiva. De Mito 125cc is begin jaren 90 ontworpen, en daar is uiteindelijk de 916 uitgekomen... een succesmodel kunnen we wel zeggen. De Mito heeft ook nog veel dezelfde onderdelen als een Ducati..zoals de startmotor, remschijven, dashbord enz. Cagiva heeft besloten half jaren 90 Ducati te verkopen aan de harley-Davidson group en Cagiva is weer verder gegaan onder de naam Cagiva.
Dit kun je ondermeer herkennen aan b.v. de Ducati Senna edition. Die wordt niet meer gemaakt bij Ducati. kenmerkend door zijn zwarte kappen en zijn rode velgen en een merprijs van 10.000 euro die bestemd is voor het senna fonds. tegenwoordig is het ook een MV Agusta Senna Edition, die nog steeds gekenmerkt wordt door zijn uiterlijk.
Ik ken mensen met ene Aprilia rs 125 en die zijn absoluut niet sneller. Het ligt puur aan de persoon die hem bestuurd.
Ik ben 1.89 lang en ik pas precies op de mito...je moet indd niet langer zijn, want dan krijg je krampen.
(de gele is een '01 en de rode '00)
[afbeelding]
Ja precies!
Ik ben het helemaal mee eens RS is ook niet verkeerd maar ja..
Me pa doet handelen in ducati's en vind ik wel vet om een mito te hebben
Mijn mito word zwart met rode velgen en breil stickerset word echt vet!
En de style van mito is gewoon helemaal top! [afbeelding]
Ja precies!
Ik ben het helemaal mee eens RS is ook niet verkeerd maar ja..
Me pa doet handelen in ducati's en vind ik wel vet om een mito te hebben
Mijn mito word zwart met rode velgen en breil stickerset word echt vet!
En de style van mito is gewoon helemaal top! [afbeelding]