Cagiva Mito 160cc Vastgelopen wat nu? powerseal??

sjb

MF'er
21 aug 2004
95
0
Sijbekarspel
mijn mito is vast gelopen ;(
ik heb dr ff fotos van gemaakt, de cilinder valt opzich wel mee (vergeleken met me brommer tijd)
Dr is maar 1 plekje op me cilinder beschadigd, en me zuiger is helelmaal aan gort,
er is namelijk een stuk tussen me zuigerveren eruit geknalt en vervolgens is er een hoek uit de bovenkant van me cilinder geknalt

kijk zelf maar even

SIMG2295a.jpg

SIMG2302a.jpg

SIMG2294a.jpg


ik heb powerseal gemailt voor de kosten:

Beste Sjors,


Bedankt voor je aanvraag naar de mogelijkheden van PowerSeal®.

De kosten voor het repareren van de cilinder zijn:

PowerSeal® laag : € 170,-
Las kosten : € 45,-

(prijzen excl. BTW, verzendkosten en eventueel kosten voor demontage of spijl slijpen)

Waarschijnlijk moet uw cilinder gelast worden gezien de beschadiging die beschreven staat in de aanvraag.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriedelijke groet,

Team PowerSeal®

Bart de Jong


-----------------------------------------------------------------------------

wat vinden jullie van die prijs, of zal ik gewoon een nieuwe/2dehands cilinder moeten zoeken?

alvast bedankt
 
Zelf mengen is idd ook beter, het is namelijk gewoon betrouwbaarder. Maar de pomp verwijderen heeft meestal met meer TPM te maken. Qua koppel maakt het ruk uit voor het pompje & het is dan wel zo makkelijk om niet zelf te hoeven mengen.
 
en als ik me cilinder heb laten powersealen waarom hoef ik hem dan niet in te rijden?

oke ik heb me bougie dr ff bij gepakt het is een NGK B9EGV
en hij is mat zwart van kleur en een beetje plakkerig (weet niet waarvan)
 
Laatst bewerkt:
Tjee die tellers kloppen dan ook voor geen meter. Bij de std versnellingsbak ratio haal ik uit de hoogste versnelling, met 12000 TPM. Namelijk maar 1536 TPM aan het achterwiel. Bij mij was dat maar 153 Km/H met een achterwiel 120/80-17. & met een achterwiel 140/70-17 kom ik op vrijwel de zelfde snelheid uit.

Heb je de ratio of achterwiel gewijzigd, 50 Km/H ernaast is best veel voor een teller???

P.S. hoeveel kostte een nieuwe zuiger v/d 160??

Nieuwe zuiger van mijn 160 kostte 100 euro. Ik heb een groter voortandwiel dan origineel. Ik weet niet zo snel hoeveel groter, maar hij draait nog overtoeren op top dus iets zwaarder zou hij nog wel aankunnen maar dat vind ik niet nodig.

achterband 150/60-17 ,ratio is nog gewoon het zelfde. Ik ben ook benieuwd wat het in echte km's is, zat te denken aan zo'n digi tellertje. maarja dat komt wel.

Voordat harry de cilinder onderhanden had genomen haalde ik ook maar net de 180 km/u op de teller. Nu met wind mee , plat op de tank ik pas precies achter het kuipruitje anders haalt hij dat langena niet hoor. maar dan zit ik op 195-200 km/u bij 12,5k

sjb: nee je hoeft de cilinder niet in te rijden, alleen even warm laten draaien op de bok of iets. goed laten afkoelen , rondje rustigaan en dan knallen met dat ding. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hier mee kun je de snelheid iig een beetje benaderen:
TPM * 0,340 * 0,0984Km * (voortanden/achtertanden)

TPM = spreek voor zich
0,340 = kleinste mogelijke RF ratio voor de 6 speed
0,0984Km = afgelegde afstand in Km bij 1 wiel omwenteling
voortanden/achtertanden = finale RF

Als ik het zo een beetje benader waarbij ik de finale ratio eerst op 1 tandje meer gegok (std 14/38), dan kom ik op:
165Km/h = 12500 * 0,340 * 0,0984Km * (15/38)
176Km/h @(16/38)
187Km/h @(17/38)
198Km/h @(18/38)
209Km/h @(19/38)
 
Nieuwe zuiger van mijn 160 kostte 100 euro. Ik heb een groter voortandwiel dan origineel. Ik weet niet zo snel hoeveel groter, maar hij draait nog overtoeren op top dus iets zwaarder zou hij nog wel aankunnen maar dat vind ik niet nodig.

achterband 150/60-17 ,ratio is nog gewoon het zelfde. Ik ben ook benieuwd wat het in echte km's is, zat te denken aan zo'n digi tellertje. maarja dat komt wel.

Voordat harry de cilinder onderhanden had genomen haalde ik ook maar net de 180 km/u op de teller. Nu met wind mee , plat op de tank ik pas precies achter het kuipruitje anders haalt hij dat langena niet hoor. maar dan zit ik op 195-200 km/u bij 12,5k

sjb: nee je hoeft de cilinder niet in te rijden, alleen even warm laten draaien op de bok of iets. goed laten afkoelen , rondje rustigaan en dan knallen met dat ding. 8-)
Je draait overtoeren op top?
Dan duurt het niet lang of je mag je cilindertje ook naar powerseal brengen!!

Buischuiver: snelheden zijn zonder zonder wheelslip :) eigenlijk zou je er een vermogensgrafiekje naast moeten leggen en ff een beredenatie maken van je luchtweerstand om de werkelijke mogelijke snelheid te bepalen.
 
Ja dat dat v/d wheelslip klopt idd, maar het licht er ook aan waar je meet. Als je bij het achterwiel meet & je blijkt een lagere snelheid te hebben dan voorzien. Dan weet je dat je koppelingsplaten niet helemaal 100% zijn. Dat is namelijk het enige punt, waar een snelheids verschil kan optreden. Meet je bij het voorwiel, dan kan je heel goed het effect van je banden herleiden. Dan maak je namelijk de wheelslip (i.c.m. koppelingsplaten) een beetje zichtbaar. Daarom is het interressant om de werkelijke snelheid te weten, om dus de enkel koppelings platen of i.c.m. de banden, in kaart te brengen. Bij een constante snelheid BTW zal een wheelslip al veel minder een factor spelen, dan bij accelereren.

zou best kunnen in echte km's. lekker belangrijk :) ik zal hem binnenkort is naast een auto of iets gaan testen.

Auto tellers zijn ook niet geijkt. Alle fabrikanten zorgen er voor dat ze claim-vrij zijn & vrijwel alle fabrieks tellers geven dus een te hoge snelheid aan, rond de 10 Km/h te veel oid.
 
Je draait overtoeren op top?
Dan duurt het niet lang of je mag je cilindertje ook naar powerseal brengen!!

Buischuiver: snelheden zijn zonder zonder wheelslip :) eigenlijk zou je er een vermogensgrafiekje naast moeten leggen en ff een beredenatie maken van je luchtweerstand om de werkelijke mogelijke snelheid te bepalen.

3 keer raden waar mijn cilindertje vanaf komt :+ super !
En ik rij nou niet iedere dag me top hoor.

haha oke geen auto , zal een stopwatch pakken :9 lekker belangrijk allemaal, als die maar rijd!
 
Ja die 3% is de meetcorrectie, danwel de aanvaardbare afwijking van de meettoestellen die die donkerblauwe 'vrienden' hanteren.
Dat heeft niks met de afwijking van onze auto's te maken.

Maar we wijken af van onze topic, want we waren bezig met die euroverslindende vastloper van sjors.
 
idd Het dwaald af. Bij 125cc world, zeiden ze dat zuigers van Polini niet helemaal lekker waren. Ze adviseerden mij om eerder een getunde 125cc, dan een 160cc te nemen. Hoe zit het BTW met de wand dikte v/d 160?? Vaak krijg je thermische problemen, met dunwandige kitjes
 
idd Het dwaald af. Bij 125cc world, zeiden ze dat zuigers van Polini niet helemaal lekker waren. Ze adviseerden mij om eerder een getunde 125cc, dan een 160cc te nemen. Hoe zit het BTW met de wand dikte v/d 160?? Vaak krijg je thermische problemen, met dunwandige kitjes

ik zal hem eens opmeten maar hij is niet dun iig

(ik kom net van me brommer afstappen en vind het echt wonderlijk hoeveel jullie van die motors af weten :} ik leer hier meer dan op school (niet dat ik motor techniek doe) maar goed het dwaald wel af van me vastloper vraag met jullie snelheids gelul :X ;)

ik ga NU een foto nemen van me bougie dan kenne jullie ff kijke of er wat vreemds aan is.

en ohw ja jkoehorst me blok is niet helemaal naar z'n grooje
het voelde ook gewoon als een warmloper (naja ik reed niet maar die gozer die reed zie dat het gewoon pure compressie verlies was)

ik ga binne kort (van het weekend denk ik) me cilinder maar opsturen.

kan iemand mij nog even een adresje geven waar ik een zuigertje er voor kan bestellen (het liefst een goeie)

SIMG2305.jpg

SIMG2306.jpg

SIMG2307.jpg

SIMG2308.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja die 3% is de meetcorrectie, danwel de aanvaardbare afwijking van de meettoestellen die die donkerblauwe 'vrienden' hanteren.
Dat heeft niks met de afwijking van onze auto's te maken.

Maar we wijken af van onze topic, want we waren bezig met die euroverslindende vastloper van sjors.

Nog ff offtopic, die 3% heb ik zelf gemeten met gps apparatuur in drie verschillende auto's (oke in eentje was het 4%)
 
ik zal hem eens opmeten maar hij is niet dun iig

(ik kom net van me brommer afstappen en vind het echt wonderlijk hoeveel jullie van die motors af weten :} ik leer hier meer dan op school (niet dat ik motor techniek doe) maar goed het dwaald wel af van me vastloper vraag met jullie snelheids gelul :X ;)

ik ga NU een foto nemen van me bougie dan kenne jullie ff kijke of er wat vreemds aan is.

en ohw ja jkoehorst me blok is niet helemaal naar z'n grooje
het voelde ook gewoon als een warmloper (naja ik reed niet maar die gozer die reed zie dat het gewoon pure compressie verlies was)

ik ga binne kort (van het weekend denk ik) me cilinder maar opsturen.

kan iemand mij nog even een adresje geven waar ik een zuigertje er voor kan bestellen (het liefst een goeie)

Je hoeft zelf geen zuigertje te regelen. Dat doet powerseal voor je , ze hebben die ook nodig om er een nieuwe wand in te zetten. gewoon cilidner opsturen & oude zuiger , dan komt alles goed.
 
Je hoeft zelf geen zuigertje te regelen. Dat doet powerseal voor je , ze hebben die ook nodig om er een nieuwe wand in te zetten. gewoon cilidner opsturen & oude zuiger , dan komt alles goed.

uhhh... volgens dit emailtje niet.

Beste Sjors,

Het is inderdaad waar dat PowerSeal gekalibreerde zuigers levert in combinatie met de PowerSeal laag.
PowerSeal levert zuigers uit het assortiment van ProX, Vertex en Wiseco. Deze vervangzuigers zijn voor alle gangbare modellen leverbaar. Helaas voor u valt uw cilinder niet onder deze modellen. Wanneer u een originele zuiger heeft kunnen wij deze wel voor u kalibreren zodat u verzekerd bent van een perfecte passing.

Met vriendelijke groet,

Team PowerSeal

Bart de Jong
 
nog ff over die bougie... vinde jullie hem er vreemd uit zien?

goede mengsmering?
de veel olie
te weinig olie


hier de fotos nog ff:
(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)

idd, hij ziet er niet helemaal lekker uit. Het lijkt volgens mij er op dat bij de kathode (midden), de warmte slechter wordt ontrokken dan bij de anode. Dat betekent meestal, dat de bougie slechter de warmte ontrekt dan de verbrandingskamer. Ik denk dus een verkeerde hitte graad.

Ik zou een koudere bougie nemen 9/10 en iets armer mengsel.

Maar!!! Als je de kans heb zou ik het hele zaakje overigens met de zuiger + verbrandingskamer er bij controleren. Hierbij kan je ook de spoeling op de zuiger & eventueel voorbij de zuigerveren controleren (niet dat we het laatste graag zien maar oke).
 
idd, hij ziet er niet helemaal lekker uit. Het lijkt volgens mij er op dat bij de kathode (midden), de warmte slechter wordt ontrokken dan bij de anode. Dat betekent meestal, dat de bougie slechter de warmte ontrekt dan de verbrandingskamer. Ik denk dus een verkeerde hitte graad.

Ik zou een koudere bougie nemen 9/10 en iets armer mengsel.

Maar!!! Als je de kans heb zou ik het hele zaakje overigens met de zuiger + verbrandingskamer er bij controleren. Hierbij kan je ook de spoeling op de zuiger & eventueel voorbij de zuigerveren controleren (niet dat we het laatste graag zien maar oke).

ja maar jongens ik weet me god niet hoe ik dit allemaal moet aanpakken hoor, ik kan wel sleutelen maar hoe the fuck ik me zuigerveren controleer en de spoeling op de zuiger...
zijn jullie allemaal monteurs of zo? :?
 
ik heb nu aan powerseal gevraagd of ze aan een polini zuiger voor me konden komen dit was zijn antwoord

Beste Sjors,

Voor polini zijn geen vervangzuigers verkrijgbaar van ProX, Vertex of Wiseco. Je zult zelf een originele zuigers moeten zoeken.
PowerSeal kan als het om de zuiger gaat helaas niets voor u betekenen.

Mvgr.

PowerSeal

Bart de Jong
 
Terug
Bovenaan Onderaan