Cagiva Mito 160cc Vastgelopen wat nu? powerseal??

sjb

MF'er
21 aug 2004
95
0
Sijbekarspel
mijn mito is vast gelopen ;(
ik heb dr ff fotos van gemaakt, de cilinder valt opzich wel mee (vergeleken met me brommer tijd)
Dr is maar 1 plekje op me cilinder beschadigd, en me zuiger is helelmaal aan gort,
er is namelijk een stuk tussen me zuigerveren eruit geknalt en vervolgens is er een hoek uit de bovenkant van me cilinder geknalt

kijk zelf maar even

SIMG2295a.jpg

SIMG2302a.jpg

SIMG2294a.jpg


ik heb powerseal gemailt voor de kosten:

Beste Sjors,


Bedankt voor je aanvraag naar de mogelijkheden van PowerSeal®.

De kosten voor het repareren van de cilinder zijn:

PowerSeal® laag : € 170,-
Las kosten : € 45,-

(prijzen excl. BTW, verzendkosten en eventueel kosten voor demontage of spijl slijpen)

Waarschijnlijk moet uw cilinder gelast worden gezien de beschadiging die beschreven staat in de aanvraag.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriedelijke groet,

Team PowerSeal®

Bart de Jong


-----------------------------------------------------------------------------

wat vinden jullie van die prijs, of zal ik gewoon een nieuwe/2dehands cilinder moeten zoeken?

alvast bedankt
 
:X

Maar de prijs voor een goede reparatie vind ik meevallen. Wat kost een cylinder nieuw?

Maar wat veel belangrijker is: Hoe is dit gekomen? (motorisch iets gewijzigd? uitlaat/filter/carb?)

ik heb er 80km mee gereden,na dat ik hem gekocht had in groningen.
daarna liep hij opeens vast (Niet blokkeerden of zo) meer een soort warmloper
ook al gaf me temp. meter aan dat hij 80graden was das dus zo'n beetje het midden van de teller

dr zit nog al wat anders op dan standaard ja...
160cc polini
38mm vlakschijf cabr.
8kleps membraam
jolly moto racing uitlaat met carbon demper

en wat ik gister nog ontdekte er zitten 2 voetpakkingen op elkaar |(

maja het is dus een beetje lullig ik heb net 2 nieuwe banden er onder zitten ben die aan het inrijden en na 80km loopt hij vast
daar baal ik van

een nieuwe cilinder kost: 160cc polini kit 64mm € 471.64
 
Door die dubbele voetpakking gaan je poorten omhoog en verandert de poorttiming, waarschijnlijk is de kop dan ook gevlakt (of zat er een pakking tussen in't origineel die er nu niet meer tussen zit) anders gaat je compressie wat omlaag denk ik.

Is 80° niet een beetje aan de hoge kant ? Voor een 2-takt wel, en rij je'm wel rustig warm voordat je gaat gassen ?
 
Als je de boel af hebt, onthou dan dat je NIET op de motor moet 'remmen' (voor het geval je dit nog niet wist...anders is het weer snel > '( )

Succes!
 
waarschijnlijk een te arm mengsel, zou ik eens goed nakijken als ik jou was

en wat betreft dat powersealen, gewoon doen als de prijs inclusief zuiger lager uitvalt dan de nieuwprijs, maar dat zal nog niet meevallen denk ik. Zal wel een nieuw cilinder worden aangezien een zuiger voor zo'n ding toch al gauw 150 euro kost denk ik.

succes
 
Ik zou het niet doen...

kijk naar je fluitpoort, die is mooi gescheurd.
Ik kan niet zien of het door is, maar doordat je hem op moet laten boren (toch wel minimaal .5 tot .75mm oid, verlies je zowiezo stevigheid.
Tis ergg zonde..

Btw, hardchroom hof is gewoon chroomwand, kunnen volgensmij ook wel nica. Powerseal is nica met een extra goedje erdoorheen.
Kostten zijn bij hardchroom hof voor een 70cc brommer cilinder ongeveer 125 euro ex zuiger chroom, bij powerseal tegen de 170; nica :)

Dit is btw een gruwelijk uit de hand gelopen warmloper; je merkte ws al dat hij wat vermogen verloor?
Probeer de oorzaak te vinden, en het te verhalen op de verkoper.. want dit zijn echt kutstreken!!!

edit: oh w8, ik lees net dat je ook al laskosten etc heb geinformeert en prijzen hebt gekregen (hehe ik moet toch meer lezen voor ik reply *D )

Maargoed, sja tis de overweging he.. altijd lastig :)
Zo heb ik net een 750 euro in mijn vastgelopen (4T) blok gepompt.. wat hij mij wel waard was :)
 
Ik heb jouw brokken gisteren ook al bekeken, maar wat voor een bougie zat erin en hoe zag deze eruit.
Gezien de foto heeft de cilindertapeind (of bout) links voor wat te strak gezeten.
Een 38mm op een Polini heeft totaal geen zin.
De cilinder moet eerst goed aangepast worden.
Ik heb al eerder op de "only Mito topic"al melding gemaakt, van de fouten in de Polini cilinder en zuiger.
Is de cilinderkop wel aangepast aan de cilinder?
Daar er 2 voetpakkingen onder zitten neem ik aan van niet.
De Mito heeft standaard een platte zuiger en de Polini een bolle.
De kop moet dus aangepast worden.
Jouw cilinder laten behandelen door Power-Seal raad ik volledig aan.
Dit is echt vakwerk, met een enorm sterke laag,
Ik heb vorige week een Mito-Polini met Power-Seal wand aangepast en dat ding gaat over de 200KM/U.
En dat met standaard uitlaat en een 34 vlakschuif.
:] :9
 
Ik heb jouw brokken gisteren ook al bekeken, maar wat voor een bougie zat erin en hoe zag deze eruit.
Gezien de foto heeft de cilindertapeind (of bout) links voor wat te strak gezeten.
Een 38mm op een Polini heeft totaal geen zin.
De cilinder moet eerst goed aangepast worden.
Ik heb al eerder op de "only Mito topic"al melding gemaakt, van de fouten in de Polini cilinder en zuiger.
Is de cilinderkop wel aangepast aan de cilinder?
Daar er 2 voetpakkingen onder zitten neem ik aan van niet.
De Mito heeft standaard een platte zuiger en de Polini een bolle.
De kop moet dus aangepast worden.
Jouw cilinder laten behandelen door Power-Seal raad ik volledig aan.
Dit is echt vakwerk, met een enorm sterke laag,
Ik heb vorige week een Mito-Polini met Power-Seal wand aangepast en dat ding gaat over de 200KM/U.
En dat met standaard uitlaat en een 34 vlakschuif.
:] :9

bedankt dat julie jullie verhaal willen doen en ga vooral zo daar ik wil alleen ff 1 ding zeggen. de snelheid kan me geen fuck meer schele O-) als ik me motortje maar kan vertrouwen al rijd me cagiva maar 150 vind ik het ook best als ik maar zonder rondspokende gedachtens op me brommertje zit
 
Ik heb jouw brokken gisteren ook al bekeken, maar wat voor een bougie zat erin en hoe zag deze eruit.
Gezien de foto heeft de cilindertapeind (of bout) links voor wat te strak gezeten.
Een 38mm op een Polini heeft totaal geen zin.
De cilinder moet eerst goed aangepast worden.
Ik heb al eerder op de "only Mito topic"al melding gemaakt, van de fouten in de Polini cilinder en zuiger.
Is de cilinderkop wel aangepast aan de cilinder?
Daar er 2 voetpakkingen onder zitten neem ik aan van niet.
De Mito heeft standaard een platte zuiger en de Polini een bolle.
De kop moet dus aangepast worden.
Jouw cilinder laten behandelen door Power-Seal raad ik volledig aan.
Dit is echt vakwerk, met een enorm sterke laag,
Ik heb vorige week een Mito-Polini met Power-Seal wand aangepast en dat ding gaat over de 200KM/U.
En dat met standaard uitlaat en een 34 vlakschuif.
:] :9

over de 200.... :Z

Mijn rs250 met 62pk op 't achterwiel haalt dat maar net.(in echte km's dan)
 
tja, overdrijven is ook een vak he, maar op zich moet het wel kunnen op de teller
mijn mito reed destijds ook 1x toen ik veel wind mee had 175 op de teller, normaal reed ie rond de 150-160 als er niet te veel wind stond. Ik wil niet weten wat de echte km's waren.
 
tja, overdrijven is ook een vak he, maar op zich moet het wel kunnen op de teller
mijn mito reed destijds ook 1x toen ik veel wind mee had 175 op de teller, normaal reed ie rond de 150-160 als er niet te veel wind stond. Ik wil niet weten wat de echte km's waren.
tussen 175 en over de 200 is nog een heel verschil,hoor!

Denk dat je er wel 10% af kunt trekken...
 
Dat je dan geen Puch maxi koopt joh. :X

Nee, ff serieus. Als je je kitje opnieuw laat powersealen of nicasealen is ie weer als nieuw. Kun je weer makkelijk 10.000km rijden als je goed smeert.
Maar net als een paard: eerder versleten als ie elk uur hard moet werken.
 
maja, ik ga dus me cilinder laten maken door powerseal.
maar als ik hem dan terug heb, wat moet ik dan nog allemaal controleren voor ik ga rijden...

wat ik al gedaan heb:
benzinen uit de tank (misschien teweinig mensmering)
olie uit me blok (en nieuwe er voor gekocht)

hebben jullie nog wat wat ik zeker moet checken voor ik ga rijden

de kop bijvoorbeeld want er moet geloof ik een andere kop op als je met een 160cc rijd enz.
 
benzine uit de tank???
tank je mengsmering dan, of mix je het zelf??

het beste is gewoon je oliepomp zn werk laten doen, en die zo rijk mogelijk afstellen door de kabel wat strakker te zetten.

even je carter spoelen met benzine kan ook geen kwaad.
en kijken of je mensel wel rijk genoeg is, anders grotere sproeier
 
Dat was dus van mijn mito waar lange harry het overhad. De cilinder van polini is inderdaad slecht. Na de behandeling bij powerseal loopt hij veel mooier en soepeler, en de wand is ook ontiegelijk hard.

Nadat de cilinder helemaal mooi bijgewerkt was door harry :} heb ik inderdaad 200 op de teller geklokt op mijn mito. Snelheid maakt inderdaad niks uit, het duurde ook wel ff voordat ik er was. Maar daar gaat het niet om, powerseal kan ik je iig wel aanraden. Als je voor een nieuwe cilinder gaat weet je niet wat je er voor terug krijgt, ik heb al vaker verhalen gehoord dat er nog grotere productie fouten inzaten. lees het verhaal van olafonline hier op het forum wat voorn gezeik hij had met zijn polini.

groeten
 
Als je de cilinder van Power-Seal terug krijgt, hoef je hiet niets aan te doen.
Wel je carter met benzine goed schoon spoelen.
Doe wat druppels 2-takt olie op het big-end lager, de krukas lagers, het pistonpen lager en op de cilinderwand.
Zet de pistonpenveertje met de opening naar boven of naar beneden.(Dus NIET opzij).
De voetpakking moet 0.5mm dik zijn.
De cilinderkop is pas te draaien.
Vul de o-ring uitsparingen in de kop met wat vloeibare silicone pakking.
De o-ringen blijven nu zeker op hun plaats zitten en de afdichting is gegarandeerd.
Draai de kopbouten/moeren aan met 1.8 KG/M.
Er moet een koperen ringetje onder de moeren liggen.
Draai de motor eerst rustig warm en laat hem dan afkoelen.
Nu kun je gewoon gaan rijden.
Inrijden is niet nodig, want er valt niets in te rijden.

Ik had je al gevraagd wat voor een bougie er inzat en hoe die er uit zag.
Wat voor een olie meng je en hoeveel?
Je gebruikt toch wel oktaan 98 benzine?
:]
 
Dat was dus van mijn mito waar lange harry het overhad. De cilinder van polini is inderdaad slecht. Na de behandeling bij powerseal loopt hij veel mooier en soepeler, en de wand is ook ontiegelijk hard.

Nadat de cilinder helemaal mooi bijgewerkt was door harry :} heb ik inderdaad 200 op de teller geklokt op mijn mito. Snelheid maakt inderdaad niks uit, het duurde ook wel ff voordat ik er was. Maar daar gaat het niet om, powerseal kan ik je iig wel aanraden. Als je voor een nieuwe cilinder gaat weet je niet wat je er voor terug krijgt, ik heb al vaker verhalen gehoord dat er nog grotere productie fouten inzaten. lees het verhaal van olafonline hier op het forum wat voorn gezeik hij had met zijn polini.

groeten

Tjee die tellers kloppen dan ook voor geen meter. Bij de std versnellingsbak ratio haal ik uit de hoogste versnelling, met 12000 TPM. Namelijk maar 1536 TPM aan het achterwiel. Bij mij was dat maar 153 Km/H met een achterwiel 120/80-17. & met een achterwiel 140/70-17 kom ik op vrijwel de zelfde snelheid uit.

Heb je de ratio of achterwiel gewijzigd, 50 Km/H ernaast is best veel voor een teller???

P.S. hoeveel kostte een nieuwe zuiger v/d 160??
 
benzine uit de tank???
tank je mengsmering dan, of mix je het zelf??

het beste is gewoon je oliepomp zn werk laten doen, en die zo rijk mogelijk afstellen door de kabel wat strakker te zetten.

even je carter spoelen met benzine kan ook geen kwaad.
en kijken of je mensel wel rijk genoeg is, anders grotere sproeier


ja de vorige eigenaar zei dat je met een 160cc beter zelf kon mengen, en had dus het pompje afgesloten...
maar ik ga hem er zeker weer aanmaken.
dan nog ik nog wel een klein beetje olie bij me benzine.

maar me carters spoelen met benzine? moet ik me hele blok uitmekaar halen of alleen die zei carters er af?

en ik loop zo ff naar de schuur voor me bougie
ik had trouwens ngo helemaal niet getankt sinds ik me motor had gekocht
het was de benzine van de vorige eigenaar die heb nog ff had vol gegooit
dus ik weet niet wat voor benzine er in zat en ook niet wat voor olie
maar hij zie dat hij dr 100% zeker van was dat er genoeg olie in zat

(ohw ja en bijdeweg, ik had me olie in me blok ff gecontroleerd er zat zo veel te veel in helemaal het dubbele van het stukje op me pijl stok...)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan