Cagiva Mito BETROUWBAAR?!?!?!?

Paulo Avanti

Rookie
4 jul 2004
4
0
Brugge
Hallo,

ik ben van plan om een Cagiva Mito 125 te kopen maar ik heb op een site gelezen dat die niet echt betrouwbaar zijn (en als groentje heb ik toch wel een motor nodig die wat betrouwbaar is).

Kunnen een paar Mito rijders mij wat info/ervaring geven?
 
2takt heeft gewoon een beetje meer aandacht nodig. Ik zelf moet mijn motor nog kopen, maar twijfelde tussen de mito en de aprilia RS125. maar als je de technische gegevens naast elkaar bekijkt zijn ze quasi hetzelfde. de mito is nog net iets kleiner, en qwa looks verschillen smaken ook al wel eens, maar persoonlijk lijkt het mij wel een fijne fiets :)
 
Dus als ik hem regelmatig binnen doe en er goed zorg voor draag gaat er 'niks' gebeuren?

kan ik u natuurlijk niet garandere, eveneens niet bij een andere motor. maar mits goeie verzorging zal het al een heel deel probleme voorkomen. Sommige zeggen beter als RS andere niet :? ik weet het ook niet. het blijft 2takt, maar wel een fijne volgens mij, buiten dat die wel iets kleiner is als de RS (maar dit had ik mss als gezegd :X )
 
Juist :X 2 takt slijt gewoon als een gek en als je een groentje bent op het gebied van motortechniek, dan zou ik voor een 4 takter gaan...
 
Ik heb veel officiele Cagiva Dealers opgebeld over de Mito en ze waren er allemaal niet zo over te spreken '( een paar wilde hem niet eens verkopen waarop ik vroeg waarom???: Nou omdat wij niks verkopen wat zeker stuk loopt :X
Nou toen was het voor mij duidelijk en besloot ik toch maar een RS125 te kopen (die ik ondertussen heb) RS125 is betrouwbaarder aldus de dealers :9
 
:^

2 takt is harstikke betrouwbaar en zeker niet onderhoudsgevoelig.

Blablabla

Mits goed onderhouden is het redelijk betrouwbaar. Het haalt het (qua betrouwbaarheid en duurzaamheid) gewoon NIET bij een 4 takt.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik het geen leuke motoren vind hoor...
 
base... laten we ons nou eens 1 keertje inhouden...

ik ben in een goed humur *D
Lijkt me een goed plan. B|

Hebben ze alles bij elkaar gezeurd voor een 25kW forum, is het er, stelt iemand een serieuze vraag daar, gaan ze 'm nog lopen zieken. |(
 
Lijkt me een goed plan. B|

Hebben ze alles bij elkaar gezeurd voor een 25kW forum, is het er, stelt iemand een serieuze vraag daar, gaan ze 'm nog lopen zieken. |(

TJa, ik vind het eigenlijk helemaal niets dit 25kww forum. Het gaat alleen over vragen in de vorm van "kan ik deze motor op 25kw zetten" en "hoe snel kan ik met 25kw" Ik zie hier zelden een redenlijk topic met vragen die niet al 25000 keer zij gesteld of cragen die gewoon complete onzin zijn...
 
TJa, ik vind het eigenlijk helemaal niets dit 25kww forum. Het gaat alleen over vragen in de vorm van "kan ik deze motor op 25kw zetten" en "hoe snel kan ik met 25kw" Ik zie hier zelden een redenlijk topic met vragen die niet al 25000 keer zij gesteld of cragen die gewoon complete onzin zijn...

De vragen zijn er gewoon, maar nu staan ze gelukkig bij elkaar.
Anders staat alles over het hele forum verspreid en krijg je nog vaker dubbele topics.
 
een 125 mito is best betrouwbaar mits je er normaal mee omgaat, goeie olie, altijd warmrijden voordat je t gas flink los trekt enz.
Ik weet een mooie te staan --> Te koop: Cagiva mito evo

Is een goed onderhouden motor en een schitterend ding.
 
Ik heb veel officiele Cagiva Dealers opgebeld over de Mito en ze waren er allemaal niet zo over te spreken '( een paar wilde hem niet eens verkopen waarop ik vroeg waarom???: Nou omdat wij niks verkopen wat zeker stuk loopt :X
Nou toen was het voor mij duidelijk en besloot ik toch maar een RS125 te kopen (die ik ondertussen heb) RS125 is betrouwbaarder aldus de dealers :9

heb laatst bij een motorzaak een praatje gehad over een RS, die met goed onderhoud, na 3000 km hartstikke vast liep....

dus RS is niet beter, die is minder slecht :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan