Cagiva Mito in de winter

longjohn

MF veteraan
1 sep 2004
1.756
9
's-Hertogenbosch
Hee hallo,

Even wat anders,

De winter komt eraan........
Dus uit elkaar dat ding voor groot onderhoud en eventueel verbouwen....

Ik heb een 1994 Eddy Lawson met een erg slappe voorvork en een achterveer die onder de vervangings lengte is.

Weet iemand hier een leuke vervangings toko voor (liefst progressief).
Heb op het net wat gesnuffeld bij Hyperpro, WP, Technoflex, Hagon....
Maar wat is slim?
Voor mij is het een pot nat..

Word hij echt stabieler in de bocht met die stuurdemper of is dat ding voor de mooi, heeft iemand hem er weleens af gehaald om het verschil te voelen, op mijn fiets zit deze namelijk niet (laatste model met de ronde lampen).
En welk merk zouden jullie aanraden?

Heeft iemand weleens veranderingen / verbeteringen aan het rijwielgedeelte gemaakt om hem sneller en beter te laten sturen??

Zijn er eigenlijk van die gegolfde remschijven die op een Mito passen??

Heeft iemand nog een goed idee kwa kleurstelling (de mijne zit momenteel in de grondlak, oftewel ex schade fiets). Op het kenteken is geen kleur vermeld dus eigenlijk zou alles kunnen.

Welke motorzaak ergens centraal in het land (ik kom uit 's-Hertogenbosch) heeft nieuwe Mito onderdelen op voorraad of binnen enkele weken..
Ik hoor hier telkens enkele maanden levertijd... Ietwat frustrerend..

Oftewel van de winter in de schuur prutsen en mooier als nieuw het voorjaar in...... Ofzoiets hoopik..
 
Over de stuurdemper. Dat heeft een Mito echt niet nodig, tenzij je het er op wilt omdat het 'cool' staat. Die dingen kosten wel rond de 300 euro... (een verstelbare). Een stuurdemper is nodig bij motoren met hoog vermogen, laag gewicht (ZX10R, CBR1000RR, YZF-R1).

Aangezien jij alleen een laaggewicht heb zou een stuurdemper echt zonde zijn van je geld...
 
Klopt maar ik kon die cagiva mito only alleen via de zoekopdracht vinden vandaar hier in de algemene 25Kw nog een keer zodat het wel gezien wordt..
 
Waar ga jij dan voor onderdelen naartoe John?
In Alphen (N.Br.) zit een cavia dealer.
 
Deze motor is mijn eerste niet Jap..
Vandaar dat ik een beetje met de onderdelen aan het tobben ben.
Normaal ga ik naar Motoport hier in Den Bosch, lekker makkelijk wat je in de ochtend doorbelt of aan de balie besteld is de volgende dag in huis..
Alleen zij hebben geen dealerschap en zelfs geen fiche, dus dit lukt nu niet.
Dan heb je nog vd Heyden voor mij op loopafstand, maar deze zeggen telkens "als het al leverbaar is dan minimaal 2 maanden wachten" wat dus ook geen optie is.

Eigenlijk zijn er zover ik weet geen oficieele dealerschappen in mijn regio.

Zijn er eigenlijk postorders die een fatsoenlijke Mito gerelateerde collectie hebben?
 
www.125cc.nl , mailen naar die gozer heeft geen zin. Bellen wel , hij regelt alles wel voor je. heeft ook veel 2ehands spul liggen. En stuurt het gewoon onder rembours op. Heb goeie ervaring met hem.
 
Bestel by een zaak het fiche zelf heb je alle bestelnrs
heb ik ook gedaan ik heb een aparte mtx125 uit zwitserland
maar wel alle bestelnrs is toch handig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan