Cagiva mito met rd350 blok project!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een 4-tact off road blok leent zich prima voor op het asfalt. Dat is inmiddels wel bewezen, dus ik snap je punt niet helemaal met dat het irritant zou rijden. :9
Ook van de Aprilia RXV 450/550 zijn race-klasse, net zoals de 1 cilinder 4-tact crosser's van Honda, Suzuki, KTM enz. zonder aanpassingen aan het blok. Er zijn ook mensen vooral in Spanje en Frankrijk die er mee op de weg of circuit rijden als "racer". Kijk her maar eens:

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...vAMdYZJX5jnOdjOu1wNZQvw&bvm=bv.92291466,d.d2s


Als je wil kun je ook eens zoeken op youtube, en intikken: "450gp" "mike spike edwards suzuki rm 450".

Zoals ik al zei, ik snap je punt niet helemaal maar misschien bedoel je wat anders. :? ;)


Een off road motor heeft het koppel/vermogen meer in het midden gebied, met een racertje wil je dat juist meer in de hogere toeren....
 
Laatst bewerkt:
Een off road motor heeft het koppel/vermogen meer in het midden gebied, met een racertje wil je dat juist meer in de hogere toeren....

Neu ben ik ook niet met je eens. De moderne 4-t crossmotoren worden ook vooral op hoge toeren ontworpen/getuned, daarom lenen ze zich prima als basis voor een racer. Het blok van een cross versie 1-cilinder 4-tact is zonder aanpassingen zo te gebruiken.


Offroad/enduro, is over het algemeen iets meer op koppel getuned, en draaien niet zulke hoge toeren. Maar de fabrikanten gebruiken "meestal" een terug getuned crossblok. Andere mapping, andere uitlaat en als je het heel gek wil maken ander nokkenasje dr in en je hebt weer een prima raceblok. ;)
 
Ja en dan lees ik dat jij stelt dat een "off road" blok "irritant" rijd. En dat je van alles door elkaar haalt, crossblok, enduro blok en zelfs 2-t blok.
Dus wat bedoel je met offroad blok. ;) Dat is mij absoluut niet duidelijk, dat is mijn punt. :z
 
Heren er word hier een 350 cc yamaha in een mito frame gebouwd daar gaat dit topic over ga dus niet jullie meningsverschillen hier lopen uitkramen !!!
 
ik denk dat het maar net is wat je ervan verwacht.
maar een dikke een pitter heeft zeker veel potentie in een mito!

ook weer een update.
na een weekje vakantie en een weekje wachten op onderdelen zit het tempo er weer goed in!
ben helaas wel wat foto's kwijtgeraakt van het proces.

in de vakantie verder gegaan met de elektronica een plekje te geven en dit is goed gelukt. alles hangt in rubbers tegen het trillen.

IMG_20150603_143839.jpg

IMG_20150603_143834.jpg


ook de carburateur onderdelen binnen gekregen en deze meteen maar in elkaar gezet!
1431101463222.jpg


meteen even gestart zonder uitlaten en de eerste keer trappen liep hij al! beter kan je het niet hebben toch!

ook meteen de olie leidingen en benzine leidingen gelegd.

1431101451596.jpg


ook op de vakantie maar even geïnversteerd in nieuwe handschoenen :P
1431216717788.jpg


nog even een foto omdat ik hem zo mooi vind :P
IMG_20150515_181445.jpg


en vast met de rechter uitlaat erop!
IMG-20150515-WA0011.jpeg


de uitlaten zijn in tegenstelling tot wat de verkoper zei best netjes!
ik wacht nog even op de uitlaatpakkingen voordat ik definitief beugeltjes kan gaan maken.
alles ligt ook al klaar voor de koeling, daar van de week maar aan gaan beginnen.

verder ook toerenteller kabel besteld, nieuwe ketting en een schakelpook. dan zou ik toch alles moeten hebben nu.

en een stukje offtopic.
in de tussentijd nog een nieuw projectje gestart.
ander blok in mijn bmw E30 hangen.
van 1.8 8 klepper naar 1.8 16 klepper IS blok.
dus helaas verplaats ik mij nu op de motorlozefiets.
IMG_20150509_122748.jpg

IMG_20150513_193429.jpg


en hij hangt erin!

IMG-20150514-WA0002.jpg


sorry, zal de rest on-topic houden O-) !
 
Het is jouw topic ;) , mooie ruimte waar je met die BMW bezig bent, zo te zien. Ook leuk zn autoproject. *D

Ach fiets is toch ook niets mis mee. :+ Ik zal hier maar niet beginnen over mn Mountainbike verslaving O-) ;)

Je schiet lekker op met die Mito. :Y
 
met de auto kan ik gelukkig op het werk terecht dus daar ben ik momenteel eigenlijk elk vrije uurtje dat de toko open is :P

als ik iets vreselijk vind is het fietsen :$$$$$
mountainbiken vind ik wel super vet, zolang het bult af gaat iig :D

ach, luchtfilters vergeten te bestellen, naja doen we morgen wel weer!
doelstelling, eind van de week (iig als de onderdelen optijd binnen komen) rijdend te hebben :P
 
Een autoblok wisselen...das meestal wel een k.tklus...been there, done that..
Maar the-max, hoe ga je hem nou indienen bij de RDW die 350 mito?
 
het is inderdaad een balanspijpje.

over de mito valt momenteel weinig te vertellen aangezien de onderdelen nogsteeds op zich laten wachten. de uitlaten zitten erop en de koeling is aangesloten. nu nog wachten op luchtfilters en de ketting.

het enigste probleem is dat door de tijdelijke uitlaten de standaart totaal niet meer past.
hier dus ook nog even een oplossing voor zien te vinden, of toch maar altijd een paddock stand op de rug meenemen :+

heeft er iemand misschien een schakelpook liggen van een rd350ypvs welke hij wilt verkopen?

mvg. max!
 
Laatst bewerkt:
Dit onderwerp graag sluiten aub.

Max is helaas als gevolg van een auto ongeluk, 2 dagen geleden, op 19 jarige leeftijd overleden.

Zijn vrienden gaan het project verder afbouwen, momenteel is fedor copal er een paar mooie uitlaten voor aan het maken.

Hij had er al zijn eerst meters op gereden en was erg in zijn nopjes over het resultaat.

We gaan hem erg hard missen.

John vader van Max
 
Dit topic staat in mijn favorieten, 'tof, weer een update' dacht ik. En dan lees je dit bericht.
Enorm veel sterkte toegewenst aan alle nabestaanden, 19 jaar is veel te jong!
 
Dit topic staat in mijn favorieten, 'tof, weer een update' dacht ik. En dan lees je dit bericht.
Enorm veel sterkte toegewenst aan alle nabestaanden, 19 jaar is veel te jong!

Ja dat heb ik dus ook. En dan lees je dit bah............verschrikkelijk...........

Beste John, familie en vrienden van Max. Gecondoleerd en veel sterkte...............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan